Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:40:48 GMT

بازنگری بسته های خدمتی اولویت وزارت بهداشت است

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۰۴۳۳

بازنگری بسته های خدمتی اولویت وزارت بهداشت است

بوشهر- ایرنا- معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای ارتقای خدمات بهداشتی، بازنگری بسته های خدمتی از اولویت های این معاونت است که تلاش می شود در قالب برنامه های مختلف به آن دسترسی یابیم.

به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی روز شنبه در کارگاه آموزشی مدیران سلامت جمعیت خانواده و مدارس در بوشهر افزود: امروز با انجام برنامه های منسجم ایران از جمله کشورهای برجسته در حوزه مراقبت های بهداشتی اولیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: توسعه و تقویت برنامه های مراقبت های بهداشتی اولیه و سلامت خانواده از سیاست های این وزارتخانه است.
رئیسی اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع و رایگان بودن خدمات بهداشتی ارائه هرگونه خدمت اضافی به معنی بهبود کیفیت نیست بلکه باعث ترویج فرهنگ غلط ارائه خدمات غیرضروری و هزینه بردار است.
وی ادامه داد: از جمله این خدمات غیر ضروری انجام بسیاری از آزمایش های غربالگری است که تعداد قابل توجهی از آنها بیش از نیاز و باعث ایجاد نگرانی برای مردم می شود.
رئیسی گفت: یکی از مباحث اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش عالی سیاست های جمعیت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب است که موظف هستیم در این ارتباط برنامه های لازم را دقیق پیش ببریم.
وی بیان کرد: در زمان حاضر 11.4میلیون جوان معادل پنج میلیون زوج در سن ازدواج در کشور وجود دارد که باید زمینه ازدواج این افراد فراهم شود.
وی با تاکید بر سلامت جمعیت افزود: قبل از سال 1390، میانگین سنی 6 درصد مادران باردار کشوربالای 35 سال بود که امروز با اجرای برنامه های مختلف طول سلامت باروی افزایش یافته است.
رئیسی افزود: هرچند سن مناسب بارداری قبل از 35 تشخیص داده شده است با این وجود بارداری بعد از این سن هیچ منعی ندارد و تنها نیازمند مراقبت های ویژه تری است که با تقویت و ارائه خدمات ویژه امروز بارداری در این گروه سنی به 19 درصد افزایش یافته است.
وی درباره شاخص سلامت مادران افزود: امروز بیش از 400 بیمارستان کشور مجهز به اتاق زایمان هستند و رایگان کردن زایمان طبیعی در کشور از جمله سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
رئیسی اضافه کرد: توجه به زوج های نابارور و ارائه تسهیلات، توسعه این مراکز، آموزش و تشویق زوجهایی که تنها یک فرزند دارند به فرزندآوری، حذف برنامه تنظیم خانواده، افزایش سن امید به زندگی از 55 به 80 سال، تدوین سند ملی سالمندان از جمله برنامه های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
وی یادآور شد: سالانه تعداد قابل توجهی از جمعیت مولد کشور در اثر حوادث ترافیکی از بین می روند که باید با همکاری همه دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به کاهش این آمارها اقدام کرد.
رئیسی گفت: در زمان حاضر سن ازدواج خانم ها نسبت به یک دهه قبل چهار سال افزایش یافته و فاصله ازدواج تا تولد اولین فرزند 4.2سال افزایش یافته است.
رئیسی با تاکید بر ضرورت تامین سلامت جمعیت گفت: در اول انقلاب شاخص مرگ و میر مادران 274 مرگ بود که امروز با برنامه ریزی های انجام شده این آمار به 18.8مرگ رسیده است.
وی در باره شاخص مرگ و میر زیر پنج سال اظهارداشت: این آمار از 150 مورد امروز با کاهش 10 برابری به زیر 15 مورد رسیده است و مهمترین علت این مرگ و میر حوادث ترافیکی تشخیص داده شده است.
رئیسی افزود: همچنین شاخص مرگ و میر زیر یکسال از 110 به 13 تا 14 مورد و شاخص مرگ نوزادان از بالای 45 به کمتر از 9 مورد رسیده است که بیانگر اهمیت خدمت نظام پیشگیری است.
وی تاکید کرد: در برخی از حوزه های بهداشتی باید مدل کار تغییر کند و حضور موثرتری داشته باشیم.
رئیسی، بررسی علت های مرگ و میر مادران ،حضور پزشکان مقیم و متخصصان زنان مقیم در بیمارستانها، تربیت متخصصان زنان، توسعه تخت های ویژه نوزادان از جمله برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
وی یادآورشد: مدیران سلامت آینده کشور را در این بخش راهبری می کنند و تلاش می شود در این نشست اولویت های بهداشتی و مدیریت سلامت خانواده تنظیم شود.
6047/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت درمان بسته خدمتي بازنگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه امین نژاد صبح پنج شنبه در جمع کادر بهداشت و درمان مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت روستاهای بخش سعدآباد به مناسبت هفته سلامت، ضمن برشمردن عوامل سلامت و بهداشت در پویایی و تحرک اجتماعی گفت: توسعه هر جامعه بر پایه سلامت روحی روانی و جسمی استوار است و می‌طلبد که کادر بهداشت و درمان با ترویج فرهنگ غذای سالم اقدامات پیش‌گیرانه در جهت کنترل گسترش بیماری‌های فراگیر را بیش از پیش در دستور کار خود قرار بدهند.

بخشدار سعدآباد با اشاره به موضوع مهم آسیب‌های اجتماعی از جمله تفکر و اقدام به خودکشی افزود: مراکز بهداشت و درمان شهری و روستایی، مراکز بهزیستی و آموزش و پرورش به عنوان نقطه ثقل شناسایی و ارائه مشاوره به موقع می‌توانند نسبت به این معضل اجتماعی نقش بسزایی را داشته باشند که در این زمینه باید با برنامه ریزی و وحدت رویه بین سازمانی، مثلث مشاوره و پیشگیری را ترسیم کرد.

وی از دهیاران خواست که در تدوین بودجه سالانه موضوع کمک به خانه‌های بهداشت را یکی از اولویت‌های خود قرار داده و از هیچ کوششی با در نظر گرفتن قانون دریغ نکنند.

در حاشیه بازدیدهای بخشدار سعدآباد که در معیت امام جمعه سعدآباد، جانشین بخشدار سعدآباد، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد، شهردار سعدآباد، رئیس مرکز جامع سلامت شهر سعدآباد، رئیس شورای اسلامی بخش و هیأت همراه انجام پذیرفت، حضور در جمع کادر مدیریتی، آموزشی و دانش آموزان مدارس خرد و کوشا ضمن بازدید از نمایشگاه غذاهای بومی محلی به عنوان ترویج استفاده از غذای سالم و پیشگیری از بیماری‌های مرسوم در سنین نوجوانی و جوانی در بین دانش آموزان، زنگ سلامت نواخته شد و سپس از مدیریت مدرسه، مربیان و چند تن از دانش آموازان تقدیر شد.

قابل توضیح اینکه در این مراسم چندین اصله درخت در مرکز جامع سلامت نظر آقا و خانه بهداشت روستای سربست غرس شد.

کد خبر 6088386

دیگر خبرها

  • دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری