Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@08:29:32 GMT

خاکسپاری 392 شهید مدافع حرم در قم

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۰۵۰۴

خاکسپاری 392 شهید مدافع حرم در قم

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسن مالکی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به عوامل تاثیرگذار در امنیت پایدار اظهار کرد: چنین امنیتی در هر جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت ارتباط دارد و یکی از وظایف ما ترویج این فرهنگ در جامعه کنونی است که همه در این خصوص وظیفه دارند.

وی ادامه داد: رمز پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس، فرهنگ عاشورایی بود و این فرهنگ در حال فراگیر شدن در جهان است، هر کشوری که به دنبال استقلال است، باید فرهنگ شهادت را در جامعه خود نهادینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: باید کنگره‌های شهدا به صورت پرمحتوا برگزار و در این کنگره‌ها از کارهای کلیشه ای پرهیز شود.

مالکی نژاد تعداد شهدای مدافع حرم استان قم را بیش از 400 شهید دانست و تصریح کرد: پیکر 392 شهید مدافع حرم در قطعه شهدای مدافع حرم بهشت معصومه(س) به خاک سپرده شد که حدود 230 شهدا از این شهدا از لشکر فاطمیون هستند، البته پیکر برخی از شهدای مدافع حرم استان قم به کشور برنگشته است.

وی ادامه داد: استان قم رتبه سوم را در اعزام رزمندگان مدافع حرم داشت و تعدادی از این رزمندگان از بخش‌ها و روستاهای شهر قم اعزام شدند.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: 23 عنوان برنامه ذیل کنگره شهدای جبهه مقاومت پیش بینی شده است و این برنامه‌ها با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود تا روحیه جهادی را به همه دستگاه‌ها انتقال بدهیم، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، استانداری قم، شهرداری قم و شورای اسلامی شهر قم از جمله نهادهای همکار در این کنگره هستند.

مالکی نژاد از اهداف برگزاری کنگره شهدای جبهه مقاومت را تربیت مدیران آشنا به فرهنگ شهادت و مقاومت دانست و تصریح کرد: کمیته‌های مختلفی از جمله اطلاع رسانی، پشتیبانی، اقشار، دانشجویی و مهاجران مجاهد برای برگزاری این کنگره تشکیل شده است.

وی ادامه داد: سایت عزم زیارت به دو زبان فارسی و انگلیسی برای تکریم شهدای مدافع حرم مدفون در بهشت معصومه(س) شهر قم طراحی شده است و پخش زنده از مزار این شهدا صورت می‌گیرد، اسامی تمام شهدا در سایت ثبت شده است و سایت عزم زیارت به دو زبان فارسی و انگلیسی است.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه نقش اساسی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قم استقلال جهان خاک قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: با توجه به حضور گسترده خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مردم انقلابی قزوین جهت شرکت در برنامه احیای شب‌های قدر، امسال نیز همچون سال‌های گذشته این برنامه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان اوقاف و امور خیریه استان در امامزاده حسین(ع) و گلزار شهدای شهر قزوین برگزار می‌شود.
وی افزود: در این برنامه معنوی ضمن تلاوت آیات قرآن مجید و استفاده از بیانات سخنرانان، مادحین به اجرای برنامه احیا خواهند پرداخت.
این مقام مسئول گفت: برنامه فوق در شب‌های جمعه دهم، یکشنبه دوازدهم و سه‌شنبه چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۳ همزمان با شب‌های قدر ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲ برگزار خواهد شد.
اسمعیلی از عموم مردم به‌ویژه عموم خانواده‌های شهدا و ایثارگران دعوت کرد تا در جوار فرزند امام رضا(ع) و شهدا حضور یافته و دعاهای مربوطه را زمزمه کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888682

دیگر خبرها

  • خون شهدای مدافع حرم رژیم صهیونیستی را به نقطه پایانی می‌رساند
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • پیکر شهید مدافع وطن نجاتی‌نیا در گرگان تشییع شد
  • خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • یاد شهدا همواره موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان شده است
  • کسب امتیاز ممتاز کشوری برای کنگره ملی شهدای خوزستان
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • مراسم وداع با اولین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌ های شهدای مدافع حرم