Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا با انتقاد شددید از عملکرد رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که اکنون زمان تشکیل دولت جدید در این کشور فرا رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اکنون زمان آغاز انتقال قدرت به دولت جدید در ونزوئلا است.

به نوشته این بیانیه، دولت آمریکا حمایت خود را از رییس کنگره تحت کنترل اپوزیسیون اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوآن گوآدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا روز جمعه یک روز پس از آنکه مادورو برای آغاز دور دوم ریاستش سوگند یاد کرد، از آمادگی برای به دست گرفتن قدرت خبر داده و تاکید کرد که قصد دارد کمک ارتش را برای اجرای کودتایی علیه رهبر کنونی کاراکاس جلب کند.

وی خواستار دریافت "حکمی بین‌المللی" و کمک ارتش برای گرفتن پست ریاست جمهوری شد. رئیس مجلس تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا تاکید کرد: مردم ونزوئلا، نیروهای مسلح و جامعه بین‌المللی می‌توانند حکم واضحی به ما برای تصدی قدرت بدهند.

به دنبال درخواست اپوزیسیون ونزوئلا، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت: ما از تمام قدرت اقتصادی و دیپلماتیک ایالات متحده برای احیای دموکراسی در ونزوئلا که بتواند این بحران کنونی قانون اساسی را از بین ببرد، استفاده می‌کنیم." بولتون تنها مقام ارشد آمریکایی نیست که علنا به حمایت از گوآدو اقدام کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که هر گونه تشدید تنش توسط نتانیاهو نازی و دیوانه علیه ایران می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.

براساس گزارش المیادین، رئیس جمهور ونزوئلا پرسید که اگر هر کشور دیگری به سفارت آمریکا در یکی از شهر‌های جهان حمله می‌کرد، آمریکا چه می‌کرد؟ آیا او بدون انجام کاری آرام می‌ماند و فقط بیانیه صادر می‌کرد؟

رئیس جمهور ونزوئلا با یادآوری جنایاتی که آمریکا در افغانستان و عراق مرتکب شده است، ادامه داد: اگر این اتفاق می‌افتاد، آمریکا به آن کشور حمله می‌کرد.کسانی که هرج و مرج را تحمیل می‌کنند و قوانین بین المللی را نقض می‌کنند، فاشیسم صهیونیست هستند که توسط آمریکا حمایت می‌شوند. 

اتحادیه بولیواری مردم آمریکای لاتین موسوم به آلبا (ونزوئلا - کوبا - بولیوی - نیکاراگوئه - آنتیگوا و باربودا - دومینیکا - گرانادا - سنت کیتس و نویس - سنت لوسیا - سنت وینسنت و گرنادین ها) نیز امروز سه شنبه تایید کرد که مصونیت رژیم صهیونیستی و شکست شورای امنیت که در برابر حمله غیرقانونی به کنسولگری ایران در دمشق سکوت اختیار کرد، خطر جدی منطقه‌ای شدن درگیری را با پیامد‌های غیرقابل پیش بینی ایجاد کرده است.

ایوان گیل پینتو، وزیر امور خارجه ونزوئلا پیشتر تایید کرد که وضعیت بی ثباتی در خاورمیانه در هفته‌های اخیر به دلیل نسل کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین و غیرمنطقی بودن سیستم سیاسی صهیونیست‌ها و همچنین انفعال سازمان ملل متحد به شدت بدتر شده است.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب‌های شنبه و یکشنبه از هدف قرار دادن اهداف رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با ده‌ها موشک و پهپاد در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.

در بیانیه فرماندهی سپاه پاسداران تاکید شده است که این عملیات موسوم به وعده واقعی در چارچوب مجازات جنایات رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود. ایران در دمشق و شهادت تعدادی از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • صهیونیست‌ها به جان هم افتاده‌اند
  • حمله شدیداللحن لاپید به نتانیاهو
  • دستگیری مقامات نفت و گاز ونزوئلا به اتهام فساد
  • زمان نشست سران گروه هفت درباره حمله شب گذشته ایران
  • ونزوئلا: صلح زمانی تضمین می‌شود که قوانین بین‌المللی، در مورد مردم و دولت فلسطین برقرار شود
  • مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند
  • درخواست لاپید برای افزایش مشارکت در تظاهرات شبانه