Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اقدامات اخیر وزارت بهداشت در خصوص جذب پرستاران برای سال آینده، گفت: کمبود نیروی انسانی، بزرگترین مشکل حوزه پرستاری بوده و در حوزه نیروی انسانی علاوه بر جذب، نگهداری و ارزشیابی اهمیت دارد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، اصغر دالوندی در مراسم بزرگداشت مقام حضرت زینب (س) و روز پرستار که با حضور سرپرست وزارت بهداشت، معاونین وزارت بهداشت، مدیران و مسئولان سازمان نظام پرستاری و جمعی از پرستاران برگزیده کشور اظهار داشت: در حال حاضر در کشور بیش از ۱۹۰ دانشکده پرستاری، حدود ۲ هزار عضو هیات علمی، ۲۰۰ هزار نیروی پرستاری و ۱۱۸ هیات مدیره سازمان نظام پرستاری وجود دارد و پرستاری، بزرگترین جامعه نظام سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: باید رویکرد بیمار و بیمارستان محوری در کشور از بین برود، چون منابع، پاسخگو نیست و باید سواد سلامت را افزایش دهیم و مشارکت و همراهی آن‌ها را تقویت کنیم.

رییس سازمان نظام پرستاری افزود: طرح تحول سلامت، بزرگ بود و بعد از اجرای آن، افرادی که نمی‌توانستند برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کنند، به بیمارستان‌ها مراجعه کردند، اما باید دوباره به سمت سیستم بهورزی برویم چراکه خدمات آن ارزان است و شاخص‌های حوزه سلامت را ارتقا می‌دهد. تخصص گرایی دردی از کشور دوا نمی‌کند و باید به خدمات پایه، خدمات بهورزان، پرستاران و پزشکان عمومی و همچنین تغییر سبک زندگی مردم، توجه کنیم.

وی با اشاره به حرکت کشور به سمت سالمندی جمعیت، گفت: در حال حاضر ۹.۳ درصد از جمعیت کشور سالمند است و تا چند سال آینده، این میزان به بیش از ۱۰ درصد می‌رسد و پرستاران آماده ارائه خدمات به سالمندان جامعه هستند.

دالوندی خاطرنشان کرد: قیمت پرستاری در کشور ۳۰۰ دلار است، اما قیمت پرستار در کشور‌های حاشیه خلیج فارس حدود ۱۳۰۰ و در برخی کشور‌ها مانند استرالیا و کشور‌های اسکاندیناوی تا ۱۰۷ هزار دلار است و در برخی کشور‌ها نیز حقوق پزشک و پرستار، برابر است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت نقش پرستاران در ارائه خدمات به بیمارستان یادآور شد: با پرستاران و پزشکان عمومی می‌توانیم نظام ارجاع را ایجاد کنیم البته پزشکان متخصص نیز خدمات ارزشمندی به مردم ارائه می‌دهند.

رییس سازمان نظام پرستاری کشور اضافه کرد: پوشش بیمه خدمات پرستاری باید افزایش پیدا کند البته بیمه باید نهاد نظارتی بر وزارت بهداشت باشد و با اجرای گایدلاین ها، از بیماران حمایت کنند.

وی یادآور شد: معوقات پرستاران و پاداش بازنشستگان پرستاری که از سال ۹۴ پرداخت نشده باید تامین و پرداخت شود البته پرستاری در منزل باید بیشتر تقویت شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پرستاران وزارت بهداشت خدمات پرستاری بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از چهار هزار بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: از آغاز طرح مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروز و ماه مبارک رمضان، سه هزار و ۴۶۸ بازدید و بازرسی از مراکز توزیع و فروش مواد غذایی و ۸۱۹ بازدید و بازرسی از اماکن عمومی، مراکز اقامتی، واحد‌های صنفی، کارگاه‌ها و صنایع انجام و ۶۰ واحد متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

محمدرضا اعتصامی‌راد با اشاره به این‌که این طرح با حضور ۵۲ کارشناس بهداشت محیط و حرفه‌ای و ناظر در قالب ۱۵ تیم تا ۲۵ فروردین‌ماه اجرا می‌شود، افزود: هشت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در این مدت کشف و معدوم شده است.

وی گفت: همشهریان در صورت مشاهدۀ هرگونه تخلف بهداشتی، موارد را با سامانۀ ۱۹۰ برای بررسی و پیگیری اطلاع دهند و تمام تلاش ما این است تا بتوانیم در مسیر سلامت جامعه گام‌های موثری برداریم.

دیگر خبرها

  • استعمار غربی‌ها در استخدام پرستار از کشور‌های فقیر
  • شورای‌ عالی نظام‌پزشکی: در تعرفه‌های مصوب دولت بازنگری شود
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • بیش از چهار هزار بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی تربت حیدریه
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • بررسی بازدید‌های محیطی کارشناسان مرکز بهداشت در یکی از قنادی‌های سطح شهر زاهدان
  • حجم آب دریاچه ارومیه ۱.۶ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کرد
  • انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی
  • تمدید بیمه رایگان سلامت پنج دهک نخست جامعه در سال ۱۴۰۳