Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@19:35:02 GMT

آخرین وضعیت بارش‌های ایران +جدول

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۱۰۹۵

آخرین وضعیت بارش‌های ایران +جدول

با ثبت ۱۱۱.۱ میلیمتر بارش در ۱۱۰ روز ابتدایی سال آبی جاری، رشدی ۲۱۱.۲ درصدی در بارش‌های کشور نسبت به بارش‌های مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزشهای جوی از اول مهر تا ۲۰ دی سال آبی ۹۸-۹۷ (۱۱۰ روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر ۱۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ میلیمتر است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت( ۸۴.۲ میلیمتر) ۳۱.۹ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته( ۳۵.۷ میلیمتر) ۲۱۱.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا ۲۰ دی به ۱۸۳ میلیارد و ۹۶ میلیون مترمکعب رسید.

از مجموع ۱۱۱.۱ میلی‌متر بارش ثبت‌شده در ۱۱۰ روز ابتدایی سال آبی جاری، ۱۹ میلی‌متر بارش در ۲۰ روز ابتدایی زمستان به‌ثبت رسیده است.

* پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین نقاط ایران

پربارش‌ترین نقطه ایران "رامسر ــ صفارود" در استان مازندران است که در ۱۱۰ روز ابتدایی سال آبی جاری شاهد ثبت ۹۱۵.۳ میلی‌متر بارش بوده است.

کم‌بارش‌ترین نقطه ایران، نقاطی همچون "محوطه امورآب چابهار" سیستان و بلوچستان، "رحمت‌آباد ــ ریگان" در کرمان و "تصفیه‌خانه زاهدان" در سیستان و بلوچستان است که در ۱۱۰ روز ابتدایی سال آبی جاری، حتی یک قطره باران نیز در این نقاط نباریده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آخرین وضعیت بارش های ایران بارش برف و باران ریزش های جوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری

علی محمد زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت بارندگی‌های سال زراعی جاری استان، گفت : میانگین بارش‌های سال زراعی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲ تاکنون) در استان به حدود ۴۵۰ میلی‌متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بارش ۳۹۲ میلی‌متری، ۱۵ درصد و نسبت به دوره بلندمدت با بارش ۴۲۸ میلی‌متری، پنج درصد رشد داشته است.

وی میانگین بارش شهر کرمانشاه در این مدت را ۴۰۶ میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال زراعی گذشته با بارش ۳۴۶ میلی‌متری، ۱۷ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت با بارش ۳۹۴ میلی‌متری، سه درصد بیشتر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین بارندگی‌های سال زراعی جاری در پاوه به ثبت رسیده، اظهار کرد: بارش سال زراعی جاری در پاوه ۹۰۵ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته با بارش ۷۱۰ میلی‌متری، ۲۷ درصد و نسبت به دوره بلندمدت با بارش ۶۹۱ میلی‌متری، ۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته زورآوند، کمترین بارش سال زراعی جاری در استان به میزان حدود ۲۸۴ میلی‌متر مربوط به سنقر بوده و سنقر و حمیل بیشترین کاهش بارش سال زراعی جاری را در استان داشته اند.

وی گفت: در مجموع می‌توان گفت پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای بارش‌های سال زراعی جاری استان مبنی بر اینکه بارش‌ها بیشتر از نرمال باشد، محقق شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه درباره پیش‌بینی بارش‌های اردیبهشت ماه استان نیز عنوان کرد: بررسی نقشه‌های بلندمدت که البته دقت کمی دارند، نشان می‌دهد که بارش‌های اردیبهشت نزدیک به نرمال باشد و به نظر می‌رسد بارش‌های مناسبی داشته باشیم.

زورآوند اظهار کرد: با تحلیل نقشه‌های هواشناسی، به نظر می‌رسد با پشت سر گذاشتن هفت روز پیش رو، در هفت روز بعد از آن بارش‌های خوبی در استان داشته باشیم، اما باز هم امکان تغییر این پیش‌بینی‌ها وجود دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در نطنز پس از بارش شدید باران (فیلم)
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • بارش شدید باران و جاری شدن سیل در روستاهای نهوج و ظفرقند
  • جاری شدن روان‌آب در اردستان
  • بارش باران شدید باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر شهر زرند شد
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • درآمد 6 هزار میلیاردی از جریمه رانندگان
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • ۱۱ استان کشور همچنان درگیر کاهش بارش
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد