Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@00:03:07 GMT

اجرای سرود ۴۰ هزار نفری در چهلمین طلیعه انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۱۳۴۸

اجرای سرود ۴۰ هزار نفری در چهلمین طلیعه انقلاب

حجت‌الاسلام ارزانی از اجرای سرود ۴۰ هزار نفری اعضای کانون‌های مساجد در ۴۰۰ نقطه کشور در روز ۱۲ بهمن خبر داد. ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور از اجرای سرود 40 هزار نفری اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در 400 نقطه کشور به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: 5 کمیته فنی و هنری، ارتباطات و اطلاع‌رسانی، ساماندهی و شبکه‌سازی، پشتیبانی و کمیته اجرایی و هماهنگی امور استان‌ها در ستادعالی شکل گرفته که کار برنامه‌ریزی این رویداد را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: بیش از یک هزار گروه سرود در سامانه (جشنواره‌های جوانان مساجد) ثبت‌نام شده‌اند و در بانک اطلاعات کانون‌ها ساماندهی شده و هویت دارند. قرار است این گروه 40 هزار نفری بچه‌های مسجدی در روز 12 بهمن در تمامی مراکز استان‌ها، برخی شهرستان‌های منتخب و روستاهای ویژه به اجرای برنامه بپردازند.

وی افزود: در این روز سرود «خمینی ای امام» با همان ملودی و تغییری در سبک شعر، مناسب با روحیات جوانان امروز و پیشرفت‌های کشور و لبیک به منویات رهبری اجرا می‌شود. سرود دومی که این گروه‌ها اجرا می‌کنند، سرودی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است که شعر و ملودی آن ساخته شده است. امسال روز 12 بهمن مصادف روز جمعه است، با توجه این موضوع و هم‌افزایی و هماهنگی که با شوراهای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان‌ها صورت گرفته هریک از این گروه‌ها در مکان‌های شاخص هر استان به اجرای برنامه می‌پردازند.

600 ستاد مردمی دهه فجر در مساجد یزد تشکیل شد‌طرح سراسری سرود انقلاب در کانون‌های مساجد استان کردستان اجرا می‌شود

 

حجت‌الاسلام ارزانی گفت در استان‌های هرمزگان، آذربایجان‌شرقی، یزد، اصفهان، فارس، تهران و خراسان رضوی که ظرفیت و توانمندی گروه‌های سرود به طور ویژه و خاص است، به عنوان مثال، گروه‌های هرمزگان در «ناو جماران»، یزد در میدان «امیر چخماق»، خراسان رضوی در حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع)، در اصفهان میدان امام (ره) سرودهای انقلابی را زمزمه می‌کنند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور با بیان اینکه سرودهای حماسی در اوج‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته‌اند، گفت: این طرح به دنبال احیای روحیه انقلابی، نشاط ملی، امید به جامعه و به خصوص بر تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در تولید و حمایت از سرودهای انقلابی و جریان‌سازی آن‌ها در جامعه شکل گرفته است. بعد از انقلاب اسلامی پرداختن به اشعار و سرودهای حماسی فراوان شده و اگر شعر مقاومت و دفاع مقدس در کشور ما اوج گرفته منشاء آن اشعار عاشورایی است.

وی با اشاره به اینکه سرودهای انقلابی امروز باید با آرمان‌ها و دغدغه‌های محتوایی نظام همخوانی داشته باشد، گفت: اشعار و سرودهای انقلابی ما جلوه‌ای از مضامین بلند عاشورا است، لذا باید جوانان و نوجوان ما این مفاهیم را درک کنند.

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام اهل بیت علیهم السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    محسن رضایی،   در نشستی با اصحاب رسانه بر لزوم احیای کارکردهای متنوع مساجد تاکید کرد و گفت: دهه شصتی‌ها در سنین نوجوانی و جوانی بیشتر از نسل فعلی با مساجد مانوس بودند گرچه مشکلات مالی در آن زمان هم مثل اکنون وجود داشت و خانواده‌ها نیز پرجمعیت بودند.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه امروز دلیل عدم حضور در مساجد را به مسائل و  مشکلات مالی گره می‌زنند، ادامه داد: حال آنکه ابداع فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچنین نفوذ آن به افکار نسل جدید باعث عدم رغبت به مسجد می‌شود، ولی چنانچه فضای متناسب، مفرح  و مفید در کانون‌های مساجد ایجاد شود به طور قطع نسل جدید از آن استقبال خواهند کرد.

رضایی به آغاز سطح‌بندی کانون‌های مساجد استان براساس تنوع و میزان فعالیت همچنین دامنه فعالیت در طول یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و بیان داشت: براساس این سطح‌بندی نسبت به حمایت از کانون‌های مساجد استان اهتمام خواهیم کرد به طوری که در سال گذشته برای نخستین بار از طرح مسجد کانون نشاط یک با همه توان حمایت کرده و همه ملزومات موردنیاز تفریحی، ورزشی و هنری را در اختیار نوجوانان قرار دادیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف و جذب اعتبارات موردنیاز گام برداشتیم و توانستیم ملزومات موردنیاز در ۱۵۰ کانون برای جذب افراد ۱۰ تا ۱۸ ساله  را فراهم کنیم، به طوری که ۱۰ هزار نفر عضو جدید در سنین جوانی و نوجوانی به اعضای کانون مساجد استان اضافه شده و با شوق و انگیزه مضاعف در رویدادهای مختلف شرکت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۰۶ هزار نفر در مناطق مختلف استان عضو کانون‌های مساجد هستند که ۱ هزار و ۴۰۰ کانون نیز در سراسر استان راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: جذب و به کارگیری مربیان توانمند، متعهد و ارزشی در رشته‌های مختلف ورزشی، پرورشی، هنری، علمی و ... را در برنامه گنجانده‌ایم، تا از این رهگذر وقت و انرژی نسل جدید در مساجد استان به بهترین نحو صرف شود و بتوانند به مهارت‌های خود بیفزایند و به فردی موفق در جامعه تبدیل شوند.

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • رویکرد کانون مساجد اردبیل افزایش سرودهای تولیدی است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب