Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:19:13 GMT

الغنوشی نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۲۴۷۲

الغنوشی نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی شود

الجزیره-ایرنا- «راشد الغنوشی » رئیس جنبش النهضه تونس که حزبش دارای بیشترین کرسی ها در مجلس نمایندگان این کشور است، روز شنبه اعلام کرد شخصا تمایلی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای «رادیو مدیا تونسی» الغنوشی در نشستی با عنوان ' روند انقلاب پس از گذشت هشت سال ' که در مرکز مطالعات راهبردی تونس برگزار شد، گفت، قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ندارد اما جنبش النهضه به صورت رسمی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2019 شرکت می کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود، عاقلانه نیست بزرگترین حزب کشور در این خصوص بیطرف بماند و نامزدی رسمی نداشته باشد اما حزب هنوز تصمیمی در خصوص نامزد خود نگرفته است و به احتمال زیاد النهضه از نامزدی خارج از حزب حمایت می کند.
رئیس جنبش النهضه در ادامه گفت، تونس طی هشت سال گذشته موفقیت های زیادی در زمینه آزادی و دمکراسی داشته است، این موفقیت ها در صورتی اثرگذار است که با موفقیت های اقتصادی و اجتماعی همراه باشد.
الغنوشی در ادامه از اتحادیه مشاغل بزرگترین اتحادیه در تونس خواست به مذاکره با دولت ادامه دهد و منافع کشور را در نظر بگیرد و اعتصاب روز 17 ژانویه را لغو کند.
تارنمای «باب نت » نیز نوشت، پیش از این «عبداللطیف المکی » یکی از رهبران مشهور النهضه و وزیر پیشین بهداشت تونس گفته بود، بر اساس آیین نامه داخلی حزب، الغنوشی رئیس جنبش النهضه نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری است.
وی افزود، اکنون میان رهبران النهضه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری دو دیگاه وجود دارد، برخی می گویند باید از الغنوشی برای نامزدی در این انتخابات حمایت کرد و برخی دیگر می گویند باید از نامزد دیگری خارج از حزب حمایت کرد.
«محمد بن سالم » یکی دیگر از رهبران جنبش النهضه گفت، به نفع کشور و النهضه نیست الغنوشی نامزد شود .
مجلس نمایندگان تونس 217 کرسی دارد . فراکسیون جنبش النهضه با در اختیار داشتن 67 کرسی، بزرگترین حزب در مجلس این کشور محسوب می شود.فراکسیون ندای تونس (حزب حاکم ) با 46 کرسی و فراکسیون ائتلاف تازه تاسیس ائتلاف ملی با 44 کرسی رتبه دوم و سوم را از نظر تعداد کرسی ها در مجلس دارند.
خاورم **2041**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تونس راشد الغنوشي انتخابات رياست جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات گفت: در انتخابات دور دوم مجلس مردم برای هر کرسی دو گزینه برای انتخاب دارند و این کار را برای آنان آسان‌تر می‌کند. 

او افزود: مردم باید با مشارکت بیشتری نسبت به دور اول در انتخابات شرکت و بار دیگر به تکلیف دینی،سیاسی و اجتماعی خود عمل کنند.

مصباحی مقدم متذکر شد: آینده چهار سال بعدی قوه مقننه به دست مردم است وانتخاب برای تعیین تکلیف چهل و پنج کرسی باقی مانده مجلس اهمیت بسزایی دارد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: از احزاب و تشکل‌های سیاسی تقاضا دارم تا به صورت مشترک لیست بدهند تا کاندیداها پشتوانه سیاسی و اجتماعی محکم‌تری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد