Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@07:12:48 GMT

نرخ بیکاری در استان سمنان به ۶.۶ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۲۷۷۴

نرخ بیکاری در استان سمنان به ۶.۶ درصد رسید

استاندار سمنان با اعلام هشت اولویت توسعه این استان، نرخ بیکاری موجود در استان سمنان را ۶.۶ درصد عنوان کرد و گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی اولویتی مهم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان سمنان است. ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان،علیرضا آشناگر ظهر امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان سمنان و جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان با اشاره به مشکل تأمین منابع آبی پایدار برای توسعه این استان، از انتقال آب بین حوضه‌ای به عنوان یکی از محورهای توسعه استان سمنان نام برد و اظهار داشت: امروز همه به لزوم و اهمیت تأمین منابع آبی پایدار برای مصارف شرب و صنعت در استان سمنان واقف‌اند و راه حل تأمین منابع آبی پایدار برای استان سمنان انتقال آب بین حوضه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استعداد و ظرفیت ویژه استان در حوزه کشاورزی و دامداری بر لزوم توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی و نیز احداث یک هزار هکتار فضای گلخانه ای در اراضی کشاورزی استان سمنان به عنوان 2 اولویت مهم توسعه این استان تأکید کرد.

تهران| معاون وزیر کشور: توسعه متوازن سبب کاهش مهاجرپذیری شهرهای بزرگ می‌شودشبکه استانی دنا به کمک توسعه کهگیلویه و بویراحمد می‌آیدزمینه استفاده از ظرفیت احزاب در توسعه کشور با استانی‌شدن انتخابات فراهم می‌شود

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های گردشگری این استان می‌تواند سمنان را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کند؛ از توسعه صنعت توریسم به عنوان یکی دیگر از محورهای توسعه این استان یاد کرد و با اشاره به عبور سالانه میلیون‌ها زائر حرم مطهر رضوی از این استان افزود: امروز سمنان باید از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود.

آشناگر با اشاره به دیگر اولویت‌های توسعه استان سمنان خاطرنشان کرد: امروز لازم است تا مشارکت‌های بنیاد‌های توسعه شهرستان‌های استان سمنان برای رشد اقتصادی در نقاط مختلف این استان بر اساس مزیت‌های نسبی آن جلب شود.

به گفته وی، تکمیل کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب استان سمنان به عنوان چهار راه طلایی مواصلاتی کشور، توسعه انرژی‌های نوین با اولویت نیروگاه‌های خورشیدی در این استان و فراهم‌سازی مقدمات توسعه تولید و فرآوری محصولات معدنی در استان سمنان و افزایش صادرات این محصولات از دیگر اولویت‌های توسعه استان سمنان است.

استاندار سمنان از مدیران این استان خواست تا برای تحقق این اهداف مهم توسعه‌ای در استان سمنان تلاش کنند.

آشناگر با تأکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این استان عنوان کرد: امروز باید قوانین اقتصادی به نفع سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرا شود تا انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاران داخلی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان سمنان ایجاد شود.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال و آمار نرخ بیکاری در استان سمنان تصریح کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی مراکز آماری کشور نرخ بیکاری در استان سمنان اکنون 6.6 درصد است.

انتهای پیام/ش

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشور‌های همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگو‌های خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

وی همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند که این اقدام مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • توسعه بازارهای روز ، اولویت شهرداری شهرکرد
  • راه‌اندازی ۳ مرکز مشترک توسعه فناوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته