Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آغاز عملیات مرمت تزئینات ایوان جنوبی و دالان ورودی کاروانسرای گنجعلیخان کرمان خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان؛ غلامرضا فرخی افزود: بازسازی مقرنس سردر ورودی کاروانسرای گنجعلیخان و مرمت تزئینات ایوان غربی بنای مذکور طی سال گذشته پایان یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در دالان ورودی این کاروانسرا مقرنسی وجود دارد که پوشیده از تزئینات رایج دوران صفوی است، اظهار داشت: این مقرنس در 2 قطار و دهانه آن به اندازه عرض دالان از جنس گچ و کاشی معرق ساخته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان داشت: بخش های تخت مقرنس از جنس کاشی (به شیوه معرق) و سایر آلات مقرنس با گچ بری هایی با عمق بسیار کم و رنگ آمیزی شده پوشانده شده است.
فرخی ادامه داد: تکنیک اجرایی این گچبری ها به شکل برش کم عمق گچ به همراه خط اندازی جزئیات (به صورت خط مویی) است که طی این فاز از عملیات مرمتی مورد پاکسازی، خواناسازی و مرمت علمی قرار خواهد گرفت.
3029/9889

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي كاروانسراي گنجعليخان كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با فرارسیدن سی‌ام فروردین‌، روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بازدید از بناها و عمارت‌های تاریخی کردستان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند در روز پنجشنبه سی‌ام فروردین‌ماه «روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی» به صورت رایگان از بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی سطح استان بازدید کنند.

وی افزود: در این راستا منزل آزموده اردلان و عمارت‌های ملک‌التجار، وکیل و مشیر دیوان آماده بازدید علاقمندان، گردشگران و مردم استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۲ اثر ثبت ملی شده و یک اثر منظر فرهنگی هورامان به عنوان ثبت جهانی در استان کردستان وجود دارد.

کد خبر 745580

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند