Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-یک تحلیلگر مسایل سیاسی گفت: کسانی که بحث فتنه ۹۸ را به صورت قطعی مطرح می‌کنند باید قرائنی ارایه بدهند تا قطعیت آن را ثابت کند.

چندی است که از تریبون‌های نماز جمعه کلید واژه "فتنه ۹۸" شنیده می‌شود، موضوعی که شاید اول بار از زبان آیت الله علم الهدی مطرح شد. او در خطبه‌ های نمازجمعه مشهد گفت: دشمن قرار است در سال ۹۸، کشور را در تنگنا قرار دهد و با استخدام خواص بی بصیرت و میدان داری لائیک‌ها جریان را پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی واژه "فتنه ۹۸" در ادبیات سیاسی کشور رایج شده که کارشناسان و سیاسیون استفاده از چنین ادبیاتی را مضر و مساله‌ساز می‌دانند و بر این باورند که این نوع ادبیات جز افزایش اختلافات و دسته بندی کردن افراد و ترغیب بیشتر دشمن برای ایجاد فتنه ثمر دیگری ندارد.

عباس سلیمی‌نمین در پاسخ به ادعاهای مطرح شده درباره وقوع فتنه ۹۸ به خبرآنلاین گفت: برخی حدس و گمان‌ها را نباید از یک حدی فراتر ببریم، اگرچه آمادگی داشتن برای مقابله با هر نوع تحرکات دشمن طبیعی است و باید وجود داشته باشد اما اینکه بگوییم به طور قطع فتنه ای در سال ۹۸ صورت خواهد گرفت، قابل قبول نیست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه به هیچ وجه امکان پیش بینی وقوع فتنه‌ ای در سال ۹۸ وجود ندارد، ادامه داد: برای وقوع فتنه باید مجموعه‌ای از عوامل داخلی، خارجی و ... در هم تنیده باشد تا در نهایت تبدیل به فتنه شود اما اینکه شرایط برای وقوع فتنه در سال ۹۸ فراهم است در حد یک احتمال است و قطعیت ندارد بنابراین کسی نباید سخن از قطعیت به میان آورد.

سلیمی‌نمین با یادآوری اذعان آمریکایی‌ها بر انجام اقدامی ویژه علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: آنها اعلام کرده بودند که تابستان سال جاری را برای ایران به تابستان داغ تبدیل می‌کنند اما در عمل نتوانستند فتنه خود را عملی کنند. بنابراین اینکه آیا آمریکا می تواند در سال آینده فتنه ای ایجاد کند امری نامشخص است.

وی با بیان فتنه با دشمن بیرونی ایجاد نمی شود، افزود: فتنه زمانی شکل می‌گیرد که عوامل مختلف در هم تنیده شوند یعنی حق و باطل، دوست و دشمن در هم آمیزند؛ در شرایط فتنه افرادی که تا دیروز با ما بودند، در مقابل ما قرار می گیرند و زمینه ساز موفقیت دشمن می شوند.

سلیمی نمین با تاکید بر اینکه ایجاد آمادگی در جامعه برای مراقبت در مقابل تحرکات بیرونی ضرورتی غیرقابل انکار است، ادامه داد: اینکه بخواهیم احتمالات را تبدیل به یک مقوله قطعی کنیم، موجب نگرانی می‌شود. تاکید می کنم به اذعان آمریکایی ها مقامات این کشور برای صفرکردن نفت ایران و از این مسیر ایجاد شورش در کشور برنامه ریزی کرده اند اما اینکه آیا موفق می‌شوند، پاسخ منفی است.

وی با تاکید بر اینکه دلایل متعددی در توانمندی ایران برای ناکام گذاشتن آمریکایی‌ها در رسیدن به اهداف‌شان علیه ایران وجود دارد، گفت: کسانی که بحث فتنه ۹۸ را به صورت قطعی مطرح می‌کنند باید قرائنی ارایه بدهند تا قطعیت آن را ثابت کند که به طور مثال کسانی در داخل اقداماتی در دستور کار دارند یا اینکه اعلام شود ما توانایی مقابله در برابر تحرکات دشمن را نداریم بنابراین آنها قادرند نظم جامعه را بر هم بزنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: صحبت درباره احتمال وقوع فتنه ۹۸ نیازی به قرائن ندارد زیرا احتمال آن براساس اظهارات آمریکایی‌ها قابل طرح است اما  قطعیت آن را نمی‌شود پذیرفت؛ واقعیت آن است که طرح قطعی وقوع فتنه ۹۸ می‌تواند التهاباتی را به وجود آورد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، حجت الاسلام و المسلمین رضا عزت زمانی در اولین اجلاسیه خانه‌های دین و زندگی سیستان و بلوچستان، گفت: خانه‌های دین و زندگی رویشی از زنان با وقار و مادران فهیمی است که با تمام قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و خلاقیت ویژه با نگاه محبت آمیز، با ایجاد یک اتحاد و انسجام و ارتباط دادن دل‌ها اقدام به جذب افراد کرده و در خانه خود تا زمانی که زنده اند در سینه‌های افراد نفوذ کرده و اقدام به فعالیت می‌کنند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور تاکید کرد: زن مسلمان به برکت امام راحل (ره) و شهدا و انقلاب اسلامی، هویت خود را فهمید و شناخت؛ امام راحل در زمان فعالیت‌های انقلابی خود در جمع خانه‌های ساده و بانوان خانه دار حاضر می‌شد و آنان را رهبران نهضت، خطاب می‌کرد، این موضوع یک حقیقت در وجود زن‌ها هست چرا که زن قدرت عاطفه و محبت و عطوفت و عفت را داشته و با آنها، جامعه را رهبری می‌کند.
حجت الاسلام عزت زمانی بیان کرد: در کشور طرح های بزرگ و کوچک با میلیارد‌ها تومان اعتبار در حال اجراست، اما برای رسیدن به درک و فهم خانه‌های دین و زندگی باید قدرت هدایت جامعه را دید، هویت پیوند اجتماعی که در این محل‌ها شکل می‌گیرد و شیطان از آن گریزان است، شما فعالان این مجموعه‌های مردمی باید قدر این اقدامات و فعالیت‌ها را دانسته و بدانید شبکه‌هایی شکل گرفته و مجاهدت‌های شما الگوی کار‌های فرهنگی می‌شود که قابلیت اتصال و پیوند را ساده و بی آلایش و همه فهم دارا است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان هم، گفت: مجموعه مدیریتی این خطه پهناور، آماده حمایت و گسترش از خانه‌های دین و وزندگی است.
شریفی تاکیدکرد: مصداق بارز دغدغه رهبر معظم انقلاب با توجه به نام گذاری امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، همین خانه‌های دین و زندگی است، براین اساس باید برای گسترش و افزایش این مجموعه‌ها تلاش کرد.
وی  از تلاش برای رسیدن آمار خانه‌های دین و زندگی استان به هزار واحد خبر داد وگفت: خانه‌های دین و زندگی مجموعه‌هایی اثرگذار بوده و در کنار سایر کنش گران اجتماعی و تشکل‌های مردمی و سمن ها، می‌توانند تاثیرگذار باشند، دشمن به دنبال کم رنگ کردن نقش مردم و القای وجود اختلاف فی ما بین دستگاه‌های اجرایی با کف جامعه و فاصله انداختن بین این دو است و برخی از داخل نیز به این موضوع دامن می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی جهانشاهی هم در این مراسم گفت: از پنج سال گذشته تاکنون اجرای طرح خانه‌های دین و زندگی در سیستان و بلوچستان به عنوان یک پایگاه فرهنگی در استان در حال پیگیری و اجراست و در حال حاضر با همه حمایت‌های شده حدود ۳۰۰ خانه دین و زندگی در استان راه اندازی و مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم ، آمار این مجموعه در استان را به هزار واحد افزایش دهیم، این مجموعه‌ها کاملا مردمی و با توان خود مردم فعالیت می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه محدوده فعالیت خانه‌های دین و زندگی به یک کوچه و خیابان محدود است، افزود: مقابله با آسیب‌های اجتماعی، اشتغالزایی و فعالیت‌های مذهبی از جمله فعالیت‌های این مجموعه هست.

دیگر خبرها

  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • ابوعبیده: دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است/ پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
  • دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است | پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم/ برخی تصور می‌کنند با یک اقدام اجرایی می‌توانند مسئله حجاب را حل کنند
  • سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم
  • سلیمی نمین: توئیت فضائلی درباره حجاب را با توجه به جایگاهش در دفتر رهبری باید لحاظ کرد /جامعه را به سمت لجبازی نبریم