Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به طرح آموزش فنی ۱۰۰ هزار سرباز در سال گفت: حذف بودجه آموزش فنی سربازان، اجرای این طرح را با مشکل مواجه می‌کند. ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علی آقاافضلی یپش از ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان یزد که با موضوع بررسی بودجه‌ها و وضعیت مرتبط با جامعه کارگری و کارفرمایی استان یزد برگزار شد اظهار داشت: یکی از وظایف این سازمان تربیت نیروی ماهر برای ورود به بازار کار و همچنین آموزش افراد شاغل در صنوف و مشاغل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه الان 11 قشر از جامعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت می‌کنند گفت: متاسفانه هیچ اعتبار خاصی برای تعهدات این سازمان جدای اعتبارات جاری این سازمان دیده نشده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: 9 مورد درآمدی برای این سازمان تکلیف شده که تاکنون درآمدهای ما به حساب خزانه دولت واریز می‌شده و قرار بوده که 70 درصد آن به خزانه سازمان بازگردد ولی تا سال گذشته تقریبا 25 درصد بازگشت داشته است.

آقاافضلی با بیان اینکه در پرداختی‌ها از جمله حق‌التدریس‌ها با مشکل مواجه هستیم خاطرنشان کرد: در صورتی که نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت گیرد و بازپرداخت‌ها به صورت کامل انجام شود می‌توانیم خیلی از مشکلات را برطرف کنیم.

بیرجند| 36 درصد دانش آموزان کشور در هنرستان‌ها و مدارس فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنندچاپ 600 هزار گواهینامه‌ سازمان فنی و حرفه‌ای در چاپخانه بانک ملیفضای کسب و کار برای دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر فراهم است

وی ادامه داد: بحث تخصیص اعتبارات از فاینانس برای خرید تجهیزات و امکانات یکی از انتظاراتی است که داریم و امیدواریم با آن موافقت صورت گیرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد تصریح کرد: قرار شده که سالانه 100 هزار نفر سرباز توسط آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش داده شوند که ظاهرا در بودجه 98 اعتبار مد نظر برای این کار حذف شده و در این صورت با مشکل مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال

علی فتحی آشتیانی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا در رابطه با عمده مشکلات روانشناسان و مشاور‌ها اظهار کرد: بحث تعرفه‌ها از مهم‌ترین مشکلات افراد این صنف است. تعرفه‌ای هم که امسال افزایش ۴۰ درصد داشته است جوابگوی معیشت و هزینه‌های این پزشکان در دفاتر و مراکز درمانیشان نیست. منظور از هزینه‌ها پرداخت اجاره‌بهای واحد، هزینه آب، برق و گاز واحد، هزینه منشی و پرداخت مالیات ازجمله مخارج یک پزشک روانشناس است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باوجود بیشتر بودن تعرفه مشاوره و روانشناسی از سایر پزشکان باز هم از میزان تعرفه گلایه‌مند هستند گفت: پزشکان عمومی و حتی تخصص‌ها در طول روز ممکن است ۲۰ یا ۳۰ بیمار را ویزیت کنند، اما یک پزشک روانشناس در حالت عادی و در یک بعد از ظهر کاری می‌تواند به مشکل پنج بیمار رسیدگی کند؛ بنابراین مبالغ دریافتی و میزان تعرفه این دو باید با یکدیگر متفاوت باشد تا بتوانند از پس هزینه‌های زندگی برآیند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: اگر تخلفی در این باره صورت میگیرد و تعرفه قانونی از سوی همکاران روانشناس و مشاوره‌ای ما رعایت نمی‌شود، برابر نبود میزان دخل و خرج آنها است. انتظار داریم تعرفه‌ها به گونه‌ای باشد که راه را برای هرگونه تخلف ببندد و همچنین در این زمینه بیمه‌ها هم باید به کمک مردم بیایند.

فتحی آشتیانی در رابطه با نحوه برخورد با متخلفین اینچنین گفت: متخلفین به دو روش شناسایی می‌شود. اول اینکه خود بیماران به سازمان مراجعه کرده و تخلفی را گزارش دهند یا با شماره‌هایی که جهت اعلام پیشنهادات و انتقادات در سایت قرار گرفته است تماس بگیرند. روش دوم هم بازرسی‌های رندوم خودمان است.

وی تصریح کرد: در مرحله اول تذکر شفاهی به همکاران داده می‌شود در صورت عدم رعایت تذکر کتبی و با تکرار مجدد این تخلف لغو پروانه به مدت ۳ ماه تا ۵ سال صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخی گوشی‌های سری گلکسی S۲۱ سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند
  • برگزاری ۱۸۰ آزمون سراسری در سال / بودجه و مکان مشکل برگزاری آزمون‌های تماما الکترونیک + فیلم
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • رشد ۱۲ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه دارای اساسنامه شد
  • راهبرد اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۳
  • نوسانات بازار ارز و طلا زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند
  • فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور