Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-16@23:01:58 GMT

حتمال زیاد رکود اقتصادی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۳۳۷۶

در یک نظرسنجی صورت گرفته از اقتصاددانان مشخص شد احتمال وقوع رکود در اقتصاد آمریکا در بالاترین سطح شش سال اخیر خود قرار دارد.به گزارش بلاغ، مخاطرات ناشی از ریزش بازارهای مالی، جنگ تجاری با چین و تعطیلی موقت دولت آمریکا باعث شده است احتمال وقوع رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان بیش از پیش افزایش یابد.

در نظرسنجی صورت گرفته از جمعی از اقتصاددانان آمریکایی، شانس وقوع رکود در اقتصاد آمریکا در ۱۲ ماه آینده ۲۵ درصد عنوان شده است که پنج درصد بیش از پیش بینی ماه دسامبر و بالاترین سطح شش سال اخیر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاددانان پیش‌بینی کرده‌اند رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری به جای ۲.۹ درصد به ۲.۵ درصد کاهش یابد که این رشد عمدتا ناشی از اشتغالزایی مستحکم، افزایش دستمزدها و کاهش مالیات‌هاست. اگر رشد اقتصاد آمریکا تا ماه ژوئیه ادامه یابد، برای نخستین بار در طول تاریخ این کشور رشد اقتصادی در ۱۰ سال متوالی مثبت خواهد بود.

برت رایان، کارشناس مسائل اقتصادی آمریکا در دویچه بانک گفت: در دو ماه اخیر عرصه بر اقتصاد آمریکا تنگ‌تر شده است و این مسائل بر روی رشد اقتصادی اثرگذار خواهد بود.

تداوم تعطیلی دولت آمریکا باعث تاخیر در انتشار آمار اقتصادی شده است که برای برآورد دقیق از وضعیت اقتصاد اینکشور حیاتی است. 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ موسسه اقتصادی در افغانستان

مسئولان وزارت اقتصاد از فعالیت بیش از شش هزار و ۵۰۰ موسسات داخلی و خارجی در افغانستان خبر داده می‌گویند، که فعالیت این موسسات در بخش‌های خدمات اجتماعی، صحت، آموزش، زراعت و مالداری است. 

عبدالطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد می‌گوید، فعالیت‌ این موسسات مطابق قوانین انجام می‌شود.

 مسلکی وزارت اقتصاد همچنین افزود، که این وزارت با ایجاد تسهیلات در چهارچوب ارزش‌های اسلامی و منافع ملی با این موسسات همکاری می نمایند.

وی مجموع موسسات داخلی و خارجی را ۶۵۲۲ تا اعلام کرده گفت، از جمله به تعداد ۵۱۵ موسسه آن خارجی می‌باشد، وی تداوم فعالیت‌های موسسات را عمدتا در چهار بخش اعلام کرده گفت، بخش‌های چون; خدمات اجتماعی، صحت، آموزش، زراعت و مالداری را شامل می‌شود.

از سوی دیگر مسئولان موسسات‌ که در ولایت‌های مختلف فعالیت‌ دارند می‌گویند، توانسته اند با عملی نمودن پروژه‌ها در بخش‌های مختلف برای هزاران تن زمینه‌ای کار و نیز برنامه‌های آموزشی را فراهم نماید.

در عین حال معاون موسسه پیشرفت دوامدار افغانستان افزود، که به تعداد سی‌صد نفر را آموزش داده اند که از جمله استاد‌های فنی و حرفه‌ای هستند و فعلا مصروف آموزش می‌باشند.

وی می گوید، در شغل‌های مختلف آموزش‌های شان جریان دارد، مانند کارگر‌های صنایعی که فعلا در بازار کار مصروف کار هستند.

این در حالی است که بر اساس معلومات وزارت اقتصاد سال گذشته به ارزش ۴۷۷ میلیون دلار بیش از یک‌هزار پروژه در بخش‌های زراعت، معارف، مصئونیت اجتماعی تطبیق و برای ۲۵۰ هزار تن زمینه کار فراهم گردیده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید
  • یک پیشگویی تازه درباره قیمت مسکن در سال جدید
  • رشد اقتصادی ایران در آسیا صعود کرد
  • مقایسه ابرقدرت‌های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر
  • آیا واقعیت‌های اقتصاد با افزایش نرخ ارز همخوانی دارد؟
  • مقایسه ابرقدرت های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر (+ اینفوگرافی)
  • فعالیت بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ موسسه اقتصادی در افغانستان
  • به وقت مرزبانی از ریال و پرتاب سنگ به خزانه داری آمریکا
  • وقت مرزبانی از ریال و پایان هژمونی اقتصادی آمریکا رسیده است
  • اقتصاد آمریکا درگیر شد