Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:21:46 GMT

ایوانکا ترامپ گزینه مطرح برای ریاست بانک جهانی

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۳۵۲۳

ایوانکا ترامپ گزینه مطرح برای ریاست بانک جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهور آمریکا به عنوان گزینه ریاست بانک جهانی مطرح شده است.

 پس از این اینکه «جیم یونگ کیم» رئیس بانک جهانی در تاریخ ۱ فوریه اعلام کرد که قصد کناره گیری از این سمت را دارد، ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا، به عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌های ریاست بانک جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که چندی پیش، یک گروه نظارتی طی درخواستی از وزارت دادگستری آمریکا، خواستار بررسی نقش ایوانکا ترامپ، در تخطی احتمالی از قوانین مالیاتی شد.

این گروه از مقامات قضائی آمریکا خواست نقش مهم ایوانکا را در نقض احتمالی قانون تعارض منافع به واسطه تبلیغ و ترویج یک برنامه معافیت مالیاتی در منطقه ویژه موسوم به منطقه فرصت  ها بررسی کنند که می‌تواند منافع زیادی برای وی داشته باشد.

در این گزارش همچنین «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا، در سازمان ملل به عنوان دیگر گزینه این پست نام برده شده است.

 « دیوید مالپس» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور بین الملل، و «مارک گرین» رئیس آژانس توسعه بین المللی آمریکا نیز به عنوان دیگر گزینه ها مطرح هستند.

گفتنی است که پیش از این گزارش شده بود، ایوانکا ترامپ از ایمیل شخصی خود برای مکاتبات رسمی با مقامات آمریکایی استفاده کرده است، که این کار خلاف قوانین کاخ سفید به شمار می رود.

کد خبر 4510918

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ایوانکا ترامپ بانک جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) با بیان این که اقتصاد جهان در نقطه عطفی است و واقعیت‌های گذشته با عدم قطعیت‌های جدید جایگزین شده‌اند، افزود که برخی موارد با قاطعیت ثابت باقی خواهند ماند.

لاگارد خاطرنشان کرد که ارائه ایده‌های جدید برای رشد اقتصاد در آینده بسیار مهم است، با این حال، برای اینکه این ایده‌ها کارایی داشته باشند، جامعه باید شرایطی را ایجاد کند که در آن، این ایده‌ها در اقتصاد ما را گسترش یابند و شکوفا شوند.

رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید کرد: برای ایجاد این شرایط، اروپا باید گلوگاه‌های کلیدی در انتقال، انتشار و جاه‌طلبی را بشکند.

وی افزود: این مورد کار آسانی نخواهد بود و اتحادیه اروپا نمی‌تواند وارد چنین مسابقه‌ای با ایالات متحده شود، زیرا «بازی حاصل صفر است».

کد خبر 6086419 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • باشگاه تراکتور از مذاکره با گزینه مطرح خبر داد/ گل محمدی راهی تبریز می شود؟
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد