Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارتن‌خوابی دانشجویان بسیجی دانشگاه شیراز در ایام امتحانات و در سوز سرما، برای رسیدگی شهرداری به وضع معیشتی نامطلوب کارتن‌خوابها نشان داد آنها مرد میدان جهاد اکبر هستند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چند وقتیست که جنبش‌های دانشجویی حرکت قدیمی خود را تغییر داده و به سمت حضور موثر در امور اجتماعی می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع امروز جریان دانشجویی با حضور در بزنگاه‌ها و کنش‌های اجتماعی به موقع و نگاه نقادانه‌ علمی جریانات دانشجویی نوینی را به وجود آورده است.

 

در آخرین اقدام جذاب جنبش دانشجویی، هفته گذشته در پی انتشار خبر فوت یک بانوی کارتن‌خواب در شیراز نسبت به نبود گرمخانه در این شهر و بی‌توجهی به وضعیت معتادین و کارتن‌خواب‌ها در شیراز اعتراض کردند، دانشجویان بسیجی دانشگاه شیراز،  نامه ای به شورای شهر نوشتند و طی آن خواستار تصمیمی سریع و جدی برای ساماندهی کارتن‌خواب‌های شیراز شدند. دانشجویان تاکید داشتند که هر چند ظرفیت محدود گرمخانه‌های شیراز اندکی افزایش داشته، اما این افزایش کم نه دردی از کارتن‌خواب‌ها را دوا می‌کند و نه موجب رضایت مردم می‌شود. 

 

در این راستا آنها تصمیم گرفتند تا زمان تصمیم گیری مسئولان در این مورد، روبروی ساختمان شورای شهر همانند سایر کارتن‌خواب‌ها در سرما بخوابند.

 

بیشتر بخوانید: دانشجویان از امشب مقابل ساختمان شورای شهر شیراز می‌خوابند/ تا اتخاذ تصمیمات صحیح برای حل مشکلات کارتن‌خواب‌ها، به اعتراض خود ادامه می‌دهیم

 

احسان زیارتی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در این خصوص به خبرنگار ما گفته بود که تجمع دانشجویان بسیجی دانشگاه شیراز در اعتراض به عدم سازماندهی کارتن‌خواب‌ها تا زمانی که تصمیم برای حل این مشکل اتخاذ نشود، ادامه دارد.

 

 

البته همان شب اول، یکی از اعضای شورای شهر به همراه معاون خدمات شهری و رئیس سازمان رسیدگی به آسیب‌دیدگان شهرداری در بین دانشجویان حضور پیدا کرد و قرار شد جلسه فوری با معاونین و مسئولین ارشد شهر تشکیل شود و اگر به نتیجه فوری نرسید، باز این تجمع ادامه خواهد داشت.

 

 

فردای همان شب نشست خبری با حضور مسئولان برگزاری این تحصن، در مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد. دانشجویان از مرگ «گلبس» گفتند و افزودند:  قوانین را مطالعه کردیم تا ببینیم مشكل كار كجاست كه هر ساله چنین اتفاقاتی می‌افتد اما انتهای آن به جایی نمی‌رسد و وظایف ارگان‌های مختلف را در مقابل كارتن‌خواب‌ها استخراج كردیم و مشاهده كردیم برای ۵ ارگان در مقابل كارتن‌خواب‌ها وظیفه تعریف شده است. یكی از این ارگان‌ها شهرداری است كه وابسته  به شورای شهر است.

 

به گفته مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز؛ جلسه‌ای در معاونت سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد و در آنجا مطالبات مطرح شد و خروجی این جلسه نیز یكسری مصوباتی بود. عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس نیز در این نشست تأكید كرده که اگر تا روز یکشنبه، ۲۴ دی اقدامات کوتاه مدت از سوی شورای شهر و بهزیستی صورت نگیرد مجدداً از روز یکشنبه دانشجویان كارتن‌خوابی را ادامه می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید: مهلت ۴ روزه برای ساماندهی کارتن‌خواب‌های شیراز؛ اگر اقدام مناسبی صورت نگیرد، باز هم کارتن‌خوابی را ادامه می‌دهیم

  نا گفته نماند که این اقدام دانشجویان برای حل این معضل شهری مورد تقدیر امام جمعه شیراز قرار گرفت. آیت الله دژکام، نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شهر شیراز در خطبه‌های نمازجمعه ۲۱دیماه خود گفت: جوانان دانشجو بسیجی دانشگاه‌های شیراز حرکت عاطفی و انسان دوستانه برای حمایت از کارتن خواب‌ها داشتند که تلنگری است برای همه و مبارک بود از طرف شروع کنندگان و مبارک بود از طرف مخاطبان، که جای تشکر دارد که سرپناهی ایجاد شد، اما جوانان و بزرگتر‌ها باید به فکر باشند که این کاستی‌ها به وجود نیاید و اگر هم ایجاد شد به سرعت رفع شود.

این حرکت مدبرانه و به موقع دانشجویان بسیجی شیرازی، به سرعت در فضای مجازی مخابره شد و مورد تحسین بسیاری از فعالان مجازی قرار گرفت.

 

کاربر محمود ب در توئیتی نوشت: اینها رزمندگان و جهادگران زمان صلح و ابروی سپاه و بسیج هستند؛ کسانیکه مرد میدان جهاد اکبرند.

 

کاربر معلم هم در توئیتی به صحبتهای شهید بهشتی اشاره کرده و نوشت: مادامی که در یک جامعه  در یک سو گرسنه بیچاره از سرما لرزان وجود دارد و از سوی دیگر متنعمان برخوردار از همه چیز، این جامعه لجن است.

 

 

دکتر زهره فرمانروا هم در صفحه توئیتر خود از این حرکت تقدیر کرد و نوشت: امیدوارم که مسئولان کشوری هر چه سریعتر فکری برای افراد بی سرپناه کنند.

 

 

کاربر امیر ابتهاج هم ضمن گلایه از رسانه ها برای انتشار چنین خبر مهمی نوشت: دو روزه که جمعی از دانشجویان مقیم شیراز در اعتراض به وضعیت نامطلوب کارتن خوابها مقابل ساختمان شورای شهر تحصن کردند. مثل همیشه رسانه ها چندان اهمیتی به این ماجرا ندادند، حداقل ما صداشون باشیم.

 

 

کاربر ساسان سروش هم با اشاره به این حرکت داشجوهای بسیجی دانشگاه شیراز تاکید کرده که حججی اتفاقی ساخته نمیشه. عشق به مردم و جهاد با نفس برای خدا پشتشه

 

 

نفیسه سادات موسوی هم در صفحه توئیتر خود نوشت: بسیجی واقعی فعالیتش منحصر به فضای مجازی و حوزه های سیاسی و فرهنگی وحتی عمرانی نیست. حواسش به دغدغه های اجتماعی مردم شهرش هم هست. تو ایام امتحانات، جزوه به دست، تو سوز سرما ، تحصن میکنند و درخواستشون رسیدگی شهرداری به وضع معیشتی نامطلوب کارتن خوابهاست.

 

 

کاربر گلسا علوی هم نوشته  ینی فق یی بار دیگه کسی بگه شیرازیا حال ندارن! ما کلی جوونای با غیرت داریم ها کاکو

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گزارش توئیتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان بسیجی همدان از عملیات وعده صادق

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان، با محکوم کردن جنایت اسرائیل در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، از پاسخ قاطع و مناسب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت نمودند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان به مناسبت پاسخ قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم"

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ.‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر [آیین]خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد.
آیه ۷ | سوره محمد


عملیات وعده صادق با اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهباد در سرزمین اشغالی پاسخ قاطع و کوبنده جمهوری اسلامی ایران به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی و حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق است.

عملیاتی مشروع که دیگربار جهانیان را به نظاره‌ی تغییر موازنه قدرت به نفع جمهوری اسلامی نشاند.

این تنبیه در امتداد وعده صادق مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای نابودی رژیم سرتا پا خباثت صهیونیست انجام پذیرفت و این امر بیش از پیش به برکت خون شهدای موشکی، شهید تهرانی مقدم به اهداف متعالی نزدیک است و از یاد نمی‌بریم امروز نمایش غرور آفرین اقتدار ایران وام‌دار مجاهدت‌های خالصانه معمار کبیر انقلاب اسلامی خمینی کبیر (ره) است.

آنچه که در آسمان مشوش اسرائیل رخ داد مرهمی بر قلب‌های آزادگان جهان است که از رذالت این رژیم کودک کش به تنگنا آمده اند.
آری افول رژیم کودک کش صهیونیستی و فروپاشی هیمنه پوشالی رژیم بیش از پیش بر همه جهانیان بدیهی است.

اما جریان دانشجویی با حضور به موقع خود در عرصه تبیین این عملیات موفق آمیز از هرگونه تحریف و دروغ پراکنی از جانب دشمنان سرافکنده ایران سربلند صیانت می‌کند و اینبار رساتر میگوییم ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الاّ الله» را بر قلل رفیع کرامت و‌‎ ‏بزرگواری به اهتزاز درآوریم و تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.

بسیج دانشجویی استان همدان ضمن تبریک بابت دفاع مشروع و مقتدرانه جمهوری اسلامی، قدردران مجاهدت‌های بی وقفه غیورمردان سبزپوش در حفظ تمامیت ارضی، امنیت و آرامش ملت سرافزار ایران است و تا پیروزی جبهه‌ی حق علیه باطل با بصیرت در میدان روشنگری حاضر و از پای نمی‌نشنید.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • زباله‌گرد‌ها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • زباله‌گردها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند/ بکارگیری ۷۰ نفر تا کنون
  • کارتن خواب‌ها پاکبان می‌شوند
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب در شهرداری تهران به عنوان پاکبان
  • نسخه‌ای برای برطرف کردن بی‌خوابی و سحرخیز شدن
  • حمایت دانشجویان بسیجی همدان از عملیات وعده صادق
  • پاکسازی محل تجمعی کارتن‌خواب‌ها در مسیل باقری