Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@19:51:53 GMT

امسال 447 تن گوشت قرمز در ماکو توزيع شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۳۶۷۸

امسال 447 تن گوشت قرمز در ماکو توزيع شد

خبرگزاري آريا - اروميه - ايرنا - رييس شبکه دامپزشکي ماکو گفت: 447 تن گوشت قرمز طي 9 ماه سال جاري در کشتارگاه هاي دام سنگين و سبک اين شهرستان ذبح و بين مردم توزيع شده است.

فاطمه آيرم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هشت هزار و 471 راس دام سنگين و سبک طي اين مدت در کشتارگاه ماکو با نظارت هاي بهداشتي و شرعي ذبح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: هفت هزار و 119 راس از اين تعداد را دام سبک و يکهزار و 352 راس را دام سنگين تشکيل مي دهد.
وي بيان کرد: کشتارگاه ماکو نيمه صنعتي و مشابه کشتارگاه هاي دهه 70 کشورهاي اروپايي است و پس از کشتار، لاشه هاي دام به مدت 18 ساعت در سردخانه 2 تا 4 درجه سانتيگرادي نگهداري و با استفاده از خودروي يخچال دار بين مراکز عرضه تحت نظارت اداره دامپزشکي توزيع مي شود.
آيرم با قدرداني از همراهي شهروندان در استفاده از گوشت قرمز سالم و داراي نشان دامپزشکي ادامه داد: مردم مي توانند هرگونه تخلف بهداشتي را در اين خصوص به شبکه دامپزشکي اطلاع دهند.
به گزارش ايرنا ماکو با بيش از 94 هزار نفر جمعيت به لحاظ جغرافيائي در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو قرار دارد.
7132/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، پروتئین یکی از نیازهای بدن انسان بوده که بخشی از آن به وسیله انواع گوشت سفید و قرمز تأمین می‌شود. در چند سال اخیر به ویژه از اردیبهشت سال گذشته نابه‌سامانی بازار گوشت قرمز نمود پیدا کرد. اردیبهشت سال ۱۴۰۱ بود که در جراحی اقتصادی دولت سیزدهم تخصیص ارز ترجیحی برای تأمین نهاده‌های دامی حذف شد. البته کارشناسان این بازار تاکید دارند سیاست‌های غلط دولت دوازدهم در سال ۱۳۹۸ زمینه وضعیت بازار امروز را به وجود آورد.

سال گذشته قرار بود برای تأمین نیاز بازار کشور دام پایه پروار وارد کشور شود که بنا بر سیاست‌های تعریف شده در نهادهای متولی این امر عملیاتی نشد و در عوض دام آماده ذبح و گوشت قرمز وارد کشور شد. در ادامه گزارشی آماری از وضعیت تولید دام سنگین می‌آید.

تولید دام پایه پروار در زمستان ۱۴۰۲ تعداد ۴۱۴ هزار رأس گاو و گوساله در دامداری‌های کشور بود؛ ضمن اینکه تعداد ۳۸۸ هزار رأس گوساله در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام متولد شد.

جزئیات بیشتر درباره وضعیت دام سنگین کشور را در اینجا بخوانید.

کد خبر 6082310 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • ارز واردات ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز اختصاص یافت
  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • روزانه حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳