Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل، گفت: روابط تهران - بغداد مستحکم و راهبردی می‌ماند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از خانه ملت،حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین الملل با محمد الغبان عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان و وزیر کشور سابق عراق دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان در این دیدار با تبریک آغاز به کار پارلمان و دولت جدید عراق بر ضرورت تقویت و توسعه همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف بویژه حوزه پارلمانی تاکید نمود. وی افزود: روابط تهران و بغداد مستحکم و راهبردی می‌ماند.

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین الملل با اشاره به انتقال نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه به عراق اظهار داشت: ما امنیت عراق را امنیت جمهوری اسلامی ایران و منطقه دانسته و سیاست‌های مداخله گرانه آمریکا را در منطقه در تضاد با ثبات و امنیت می‌دانیم.

وی افزود: مردم و رهبران عراق در مبارزه با تروریسم و حفظ استقلال و تمامیت ارضی این کشور با قدرت و حکمت عمل کردند.

محمد الغبان نیز ضمن ابراز خرسندی از روابط قوی و برادرانه بین دو کشور و قدردانی از حمایت و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران از عراق گفت: دولت و پارلمان عراق همواره در مسیر توسعه و ثبات و امنیت کشور و منطقه گام برمی دارد.

وی افزود: از مراودات بخش‌های تخصصی پارلمانی و تبادل نظر نمایندگان در جهت بهره مندی از توانمندی‌های یکدیگر استقبال می‌کنیم و تمام تلاش خود را در زمینه تقویت و توسعه همکاری‌های دو جانبه و همچنین پارلمانی در دوره جدید مجلس عراق بکار خواهیم گرفت.

در ادامه این دیدار طرفین ضمن ارائه آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی، پیرامون موضوعات و مسائل مشترک در حوزه سیاسی و اهمیت همکاری‌های منطقه ای، تبادل نظر کردند. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیر عبداللهیان عراق امنیت عراق تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق

آفتاب‌‌نیوز :

علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی هر چه زود‌تر تشکیل جلسه دهد.

الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است