Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@21:04:50 GMT

درمانگاه و مرکز جراحی خیریه خرمشهر افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۴۰۲۴

به گزارش ایرنا رئیس درمانگاه کوثر و مرکز جراحی فخرالنساء(س) خرمشهر روز شنبه در آیین افتتاح این مرکز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر اظهار داشت: درمانگاه کوثر و مرکز جراحی فخرالنساء(س) خرمشهر در راستای توسعه و ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات درمانی به مردم خرمشهر و آبادان با حمایت ویژه مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله سیدعلی حسینی سیستاتی و با هدف محرومیت زدایی درمانی در خرمشهر تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا پورجونکی با بیان اینکه باید تمهیداتی برای توسعه جامعه جراحی در شهرستان خرمشهر اندیشیده شود افزود:در این مرکز به عنوان یکی از مطلوب ترین مراکز جراحی منطقه خوزستان در زمینه ارائه مراقبت های درمانی و بهداشتی با مناسب ترین هزینه ها به بیماران خدمات رسانی می شود.
وی گفت: درمانگاه عمومی کوثر به مساحت یک هزار و 212 متر مربع دارای بخش های بستری و مرکز جراحی تخصصی خرمشهر با زیربنایی 2 هزار و 316 متر مربع دارای 22 تخت بستری در 2 بخش زنان 9 تخت و بخش مردان 13 تخت می باشد.
وی افزود: این مرکز جراحی دارای انواع تخصص های چشم پزشکی و بینایی سنجی، پزشک عمومی، پوست و مو، ریه، سونوگرافی، قلب و عروق اکوکاردیوگرافی، زنان و مامایی، اطفال، جراحی عمومی، آندوسکوپی و کولونوسکوپی، دندان پزشکی، گوش و حلق و بینی، گوارش، ارتوپدی - اورولوژی، رادیولوژی و آزمایشگاه است.
وی در ادامه میزان اشتغال ایجاد شده در این مرکز را 70 نفر بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه این مرکز مجهز به تجهیزات به روز پزشکی است لذا می تواند در توریست درمانی نقش موثری داشته باشد.
نماینده آیت الله سیستانی در این آیین گفت: این مرکز متناسب با نیاز مردم شهرستان خرمشهر و شهرهای مجاور با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و فرصت های اقتصادی آن احداث شده است.
حجت الاسلام عبدالامیر خاقانی اظهار داشت: بدون شک خدمات دهی مستمر و با کیفیت مستلزم خودکفایی مالی این مرکز است که با توجه به توافق صورت گرفت با مرجعیت معظم در نجف اشرف حمایت های مالی ایشان صرفا در مرحله ساخت و تجهیز بوده و ادامه فعالیت و ارائه خدمات خیرخواهانه برای اقشار ضعیف و آسیب دیده و بیماران محروم این منطقه است.
وی اعتبار صرف شده برای تجهیز این مرکز را بالغ بر 250 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ساختمان این مرکز در سال 1374 از سوی خیرسرشناس خرمشهری حاج حسن سیهاوی بنا گردید ولی به دلیل مشکلات و موانع برای سالیان دراز بدون استفاده رها شده بود و در سال 1393 برای راه اندازی مرکز درمانی و جراحی پیشنهاد و وقف شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در این آیین مشارکت بخش خصوصی جهت ساخت مراکز درمانی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در 2 سال اخیر مشارکت های اجتماعی در وزارت خانه تشکیل شده و در راستای جلب مشارکت و همکاری های اجتماعی تلاش می شود.
شکراله سلمان زاده با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای حمایت از بخش خصوصی خواهیم کرد، گفت: راه اندازی این مرکز در توسعه گردشگری سلامت و توریسم درمانی نقش موثری دارد و امید است در این حوزه با گردشگری سلامت کشور ترکیه و هندوستان رقابت کنیم.
وی نقش مرجعیت دینی در حوزه سلامت را خوب ارزیابی کرد و گفت: مرجعیت دینی در طول تاریخ حامی مردم بوده و این بار در حوزه سلامت به کمک مردم آمده است و امید است حمایت های لازم در حوزه سلامت ادامه داشته باشد.
7100/6068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی جامعه جراحی خدمات رسانی گردشگری جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود

کمیته رصد هوشمند و پدافند غیرعامل جمعیت هلال احمر امروز با حضور نمایندگانی از تمامی معاونت‌ها، سازمان‌ها و ادارات کل مستقل در مرکز عملیات اضطراری ساختمان صلح تشکیل شد.

به نقل از جمعیت هلال‌احمر، مرتضی مرادی پور سرپرست ستاد پدافند غیرعامل در نشست این کمیته تاکید کرد: شناخت موضوعی و ایجاد ادبیات مشترک، مشارکت در تدوین سند مأموریتی و اهداف راهبردی، جلوگیری از موازی کاری و تداخل در امور تخصصی، استفاده از تجربیات مشابه و درس آموخته‌های گذشته، ایجاد حلقه ارتباطی و تمایلات بین سازمان و یکپارچگی و تغییر دانش، نگرش و رفتار در حوزه پدافند غیرعامل از اهداف تشکیل این کمیته است.

وی افزود: با افتتاح این مرکز و با تجمیع همه اطلاعات و تجربه‌های مدیریتی به صورت داشبورد کاملاً تخصصی برای مواجهه با شرایط عادی و اضطراری، عملاً یک مرکز جامع و دائم در سطح کشور و برای رصد تمامی رخداد‌ها و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در همه حوزه‌ها ایجاد شده است.

مرادی پور تاکید کرد: رصد و پایش هوشمند و متمرکز اطلاعات مرتبط با مأموریت‌های داوطلبانه، بشردوستانه و امدادی و مخاطرات غیرمترقبه در هلال احمر ایران، سبب می‌شود که علاوه بر دسترسی به اطلاعات دقیق و درست از مبادی معتبر، هماهنگی‌های لازم با دیگر مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم ساز که در شرایط اضطراری و رخداد‌ها نیازمند خدمات داوطلبانه و اضطراری، وارد عمل می‌شوند، به سرعت و سهولت انجام شود.

گفتنی است، مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناطق نیمه برخوردار لرستان
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • آغاز فعالیت پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند
  • راه اندازی مرکز نفس در آبادان و خرمشهر
  • ۳ تصادف در گناوه/ ۲ نفر فوت و ۱۰ نفر مصدوم شدند