Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - رييس شوراي اسلامي استان کردستان گفت: مشکلات و موانع زيادي در شهرداري هاي استان وجود دارد و اين نهادها نيازمند تعامل سازنده و توجه بيشتر دستگاه هاي مختلف هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، خليل عزيزي روز شنبه در نشست شوراي اسلامي استان با نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در حال حاضر در اکثر شهرهاي استان به شهرداري توجه خاصي نمي شود و تعدادي از اين شهرداري ها به طرف ورشکستگي پيش مي روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد بر اينکه درآمد زايي شهرداري ها بايد در دستور کار قرار گيرد، افزود: تعدادي از شهرداري هاي استان در حالي از پرداخت حقوق کارکنان خود عاجزند که بسياري از ادارات دولتي بدهي هاي خود به اين مديريت ها را پرداخت نمي کنند.
رييس شوراي اسلامي کردستان وجود زمين هاي قولنامه اي را ديگر مشکلات شهرداري هاي استان اعلام کرد و گفت: عده اي سودجو به اموال مردم دست درازي مي کنند و مشکلات عديده اي را براي شهرداري ها و مردم ايجاد کرده اند.
عزيزي با بيان اينکه شوراي اسلامي استان به عنوان شوراي فرادست با مشکلات زيادي مواجه است، گفت: هيچ تعامل و همکاري با شوراي استان وجود ندارد و از نمايندگان مجلس انتظار داريم با توجه به مشکلات اين شورا براي رفع آنها تلاش کنند.
وي نبود ساختمان و امکانات مناسب، عدم توجه به عزل و نصب ها و رعايت نکردن شن شورا را از ديگر مشکلات موجود عنوان کرد.
رئيس شوراي اسلامي کردستان با انتقاد از عدم حضور ساير نمايندگان مجلس در اين نشست اظهار داشت: علي رغم مکاتبات فراوان با هر 6 نماينده استان براي حضور در اين نشست فقط 2 نفر حضور پيدا کردند.
**حذف عوارض منجر به تعطيلي برخي شهرداري ها مي شود
رييس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي سنندج نيز در اين نشست با اشاره به تصميم دولت درباره حذف برخي از عوارضات شهرداري و تبديل آن به ماليات گفت: در چنين شرايطي که شهرداري ها درآمد پايداري ندارند اين تصميم منجر به تعطيلي شهرداري شهرهاي زير 10 هزار نفر جمعيت مي شود.
يوسف اسدي عدم پرداخت ماليات بر ارزش افزوده را از ديگر مشکلات موجود عنوان کرد و افزود: حقوق کارکنان شهرداري ها از محل ماليات بر ارزش افزوده پرداخت مي شود که عدم پرداخت آن منجر به تعويق در پراخت حق الزحمه کارکنان شده است.
وي در ادامه يکي از مشکلات شورا را عدم تثبيت جايگاه قانوني آن اعلام کرد و اظهار داشت: برخي از مسئولان استان هيچگونه جايگاهي براي شوراها قائل نيستند که اين مسئله در انجام وظايف شورا خلل ايجاد مي کند.
**کردستان داراي بيشترين جمعيت حاشيه نشيني است
نماينده شوراي شهرستان سروآباد نيز در اين نشست با بيان اينکه در حال حاضر کردستان داراي بيشترين جمعيت حاشيه نشين است گفت: دليل اصلي اين چالش نبود زمينه لازم براي استفاده از منابع موجود و مهاجرت از روستاها به شهرها است‌.
امير وزيري افزود: ديدگاه امنيتي حاکم بر استان موجب شده سرمايه گذاران بخش خصوصي تمايلي براي سرمايه گذاري در اين استان نداشته باشند که اميد مي رود نمايندگان مردم در مجلس براي تغيير اين ديدگاه و يا کمرنگ کردن آن تلاش کنند.
**معادن موجود در قروه نفعي براي مردم شهرستان ندارد
نماينده شوراي شهر قروه نيز در اين نشست گفت: در حال حاضر 64 معدن در سطح اين شهرستان وجود دارد که از اين معادن هيچ سود و منعفتي عايد مردم نمي شود.
شکري از نمايندگان مردم در مجلس خواست با رايزني هاي خود زمينه رسيدن حداقل 2درصد از درآمد اين معادن به شهرداري قروه را فراهم کنند.
وي همچنين با اشاره به پروژه هاي موجود اين شهرستان خواستار فراهم کردن شرايطي براي اختصاص تسهيلاتي بلاعوض براي اين پروژه ها شد.
**کارگران شهرداري مريوان 6ماه است حقوق نگرفته اند
رييس شوراي اسلامي شهر مريوان نيز در اين نشست با اشاره به اينکه کارگران شهرداري 6ماه است حقوق نگرفته اند، گفت: در اين شرايط بد اقتصادي اين وضعيت بسيار نگران کننده است و بايد فکري براي آن شود.
اميد درخشاني اظهار داشت: شهرداري مريوان پنج ماه است بصورت سرپرستي اداره مي شود و انتظار مي رود حداقل تا قبل از 22بهمن تکليف اين شهرداري مشخص شود.
نايب رييس شوراي شهر مريوان نيز با اشاره به اينکه در حال حاضر زريبار با مشکلات زيادي روبرو است اما تاکنون فکري براي آن نشده است، افزود: موضوع زباله مريوان نيز به موضوعي جهاني تبديل شده و تاکنون اقدامي اساسي براي رفع آن انجام نگرفته است.
عبدالله عبدي رشد قارچ گونه منازل مسکوني غيرمجاز را از ديگر مشکلات شهر مريوان دانست و گفت: اجراييات شهرداري مريوان قدرت برخورد با اين ساخت و سازها را ندارد.
وي اظهار داشت: کارگران شهرداري مريوان هنوز عيدي سال 95 خود را دريافت نکرده اند و اميدواريم که نمايندگان مردم در مجلس راهکارهايي براي رفع مشکلات موجود ارائه دهند.
در ادامه اين جلسه نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي حاضر در جلسه نيز قول دادند در حد توان خود براي رفع اين مشکلات تلاش کنند.
7348 / 3034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در آئین معارفه استاندار لرستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد با بیان اینکه ما جامعه اسلامی و انقلابی هستیم و باید شناخت کافی بر مبنای نظری خود داشته باشیم، اظهار داشت: هدف اصلی ما دستیابی به جامعه متعالی، امت و تمدن اسلامی و در نهایت زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است.

وی بر لزوم ایجاد رفاه اجتماعی و فردی در شأن جامعه مرفه اسلامی شیعی تأکید کرد و افزود: باید در مسیر عقلی، نظری، علمی، معیشتی و معادی که همان اولوا الالباب است، حرکت کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم، تصریح کرد: باتوجه‌به برنامه‌ریزی که انجام خواهد شد تمامی نهادها، دستگاه‌ها و ارکان نظام در استان متحد و متعهد اقدام کرده تا به پیشرفت و توسعه استان برسیم.

شفقت، لرستان را استانی با ظرفیت بالا عنوان کرد و گفت: باید با تعامل همگانی و استفاده از استعدادها و سرمایه‌داران بومی خارج و داخل استان توسعه و پیشرفت استان را رقم بزنیم.

وی عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و نوکران مردم هستند و باید با این روحیه تلاش و تعامل داشته باشند تا باعث مشارکت مردم در مسائل اقتصادی اجتماعی و سیاسی شود.

استاندار لرستان بر همدلی، وحدت و یکپارچگی مدیران و مردم بر اساس دین و اعتقادات اسلامی تأکید کرد و گفت: این سه مسئله تحت عنوان کفایت و کیفیت حکمرانی برگرفته از برنامه وزیر کشور در سال ۱۴۰۰ بود که به دولت ارائه داده است و باید تلاش کنیم که به آن برسیم.

شفقت، بیان کرد: در این راستا باید تمامی اقشار استان از جمله خانواده شهدا، متنفذین، شخصیت‌ها، علما، دانشگاهیان، نخبگان و… هدایت و نظارت بر عملکرد را داشته باشند تا مسیر را بهتر باکیفیت بالاتری طی کنیم.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: دشمن جمهوری اسلامی ایران کوچک‌ترین خطا را بزرگ‌نمایی می‌کند و باعث ایجاد اختلاف بین مردم و نظام می‌شود در این میان رسانه‌ها با آگاهی و هوشیاری باید ضمن جلوگیری از این موضوع با تعامل باعث تشویق مردم به مشارکت در مسائل اقتصادی سیاسی و اجتماعی شوند.

استاندار لرستان، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه شش سال از فرمان گام دوم مقام معظم رهبری گذشته است هنوز نتوانستیم برنامه جامع تحول گام دوم را شروع کنیم، بنابراین باید بر مبنای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت کرده تا شاهد توسعه و پیشرفت استان و کشور باشیم.

کد خبر 6086534

دیگر خبرها

  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی
  • گلایه عضو شورای اسلامی از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • گلایه عضو شورای اسلامی شهر شیراز از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • همدلی و همراهی بین مسؤولان بوشهر در رفع مشکلات مردم اثرگذار است