Web Analytics Made Easy - Statcounter

دزدانی که موبایل های مردم را می قاپیدند، ظرف چند ساعت توسط پلیس دستگیر شدند.
به گزارش عصر ایران، حوالی ظهر روز چهارشنبه، دو دزد موتور سوار اقدام به ربودن تلفن همراه چند مرد و زن در منطقه سهروردی می کنند و مالباختگان که 5 نفر بوده اند با مراجعه به پلیس، مشخصات موتور بدون پلاک و راکبین را به پلیس خبر می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در پی این اتفاق، گشت های پلیس در منطقه فعال شده و به فاصله اندکی از سرقت ها، موتورسواران را بر اساس علائمی که شاکیان از مشخصات فردی و موتورشان اعلام کرده بودند، شناسایی و دستگیر می کنند. 

اما در این بخش از ماجرا اتفاق عجیبی رخ می دهد و باعث می شود کار به مقامات ارشد ناجای کل کشور نیز بکشد و آن، ادعای موتورسواران دستگیر شده به انتساب شان به برخی نهادهای خاص بوده است. آنها در توجیه این که چرا موتورشان فاقد پلاک بوده می گویند چون کار امنیتی می کنیم موتورمان پلاک ندارد! ضمن این که اصل سرقت را نیز انکار می کنند.
با این حال، در مواجهه حضوری و چهره به چهره این دو فرد یا مالباختگان، هر 5 مالباخته تصریح می کنند که با اطمینان تمام سارقان همین دو نفر هستند.
در ادامه برغم ورود برخی افراد برای فیصله دادن به موضوع، پلیس همچنان بر وظیفه قانونی خود تاکید و اعلام می کند زیر بار فشارها برای منحرف کردن پرونده نخواهد رفت چه آن که در این ماجرا، علاوه بر حقوق مالباختگان، حیثیت پلیس و نهادی که موتورسواران دستگیر شده خود را به آن منتسب می کنند در میان است و نباید اجازه داد خطاهای فردی، باعث خدشه دار شدن جایگاه نهادهای قانونی و ارزشمند کشور شود.

پرونده همچنان ادامه دارد و عصر ایران خبرهای تکمیلی از این ماجرا را منتشر خواهد کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پلیس موتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت

سرهنگ محمد قاسم طرهانی گفت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات خودرو شهروندان در محدوده شهرستان ری، پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودرو‌هایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار بودند، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب و وارد خودرو شده و محتویات آن را به سرقت می‌بردند.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: کارآگاهان پلیس با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، در نهایت در دوم اردیبهشت ماه امسال هویت متهمان شناسایی شد.

رئیس پلیس شهرستان ری گفت: بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی تیمی از ماموران در روز گذشته متهمان را در حال سرقت مشاهده و طی یک عملیات غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به اداره پلیس و انجام تحقیقات تخصصی و مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده شهرستان ری و جنوب تهران اعتراف کردند.

سرهنگ طرهانی در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، به شهروندان توصیه کرد: خودرو خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده مجهز و فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب و با پلیس در راستای ارتقاء امنیت در جامعه همکاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند | قمه ۶۰ سانتیمتری زورگیران را ببینید
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد دستگیر شد
  • دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد
  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه
  • ۲ سارق در خرمشهر دستگیر شدند
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • ۳۷ ضربه چاقو، مدیر عامل شرکت را از پای درآورد/ قتل به خاطر ۸ میلیارد ریال