Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، روز شنبه تلفنی درباره تحولات سوریه گفتگو کردند.

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه کوتاهی بدون اشاره به جزئیات این تماس تلفنی، اعلام کرد: «مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه، درباره آخرین تحولات سوریه با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود، تلفنی گفتگو کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه در بحبوحه افزایش تنش بین دو کشور درباره نحوه خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه انجام می‌شود.

تنش لفظی  بین آنکارا و واشنگتن پس از آن بار دیگر شعله‌ور شد که جان بولتون، مشاور ا منیت ملی کاخ سفید، در سفر اخیر خود به سرزمین‌های اشغالی و پیش از سفر به ترکیه خروج نیروهای آمریکا از سوریه را به تضمین آنکارا درباره امنیت ‌شبه‌نظامیان کُرد در شمال شرق سوریه مشروط کرد. نیروهای کُرد نگرانند که ترکیه پس از عقب نشینی نظامی آمریکا از سوریه، آنها را هدف حمله قرار دهد.

این اظهارات بولتون با واکنش تند مقامات ترکیه مواجه شد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، ضمن لغو دیدار برنامه‌ریزی‌‎شده خود با مشاور امنیت ملی آمریکا گفت واشنگتن با این اظهارات، اشتباهی بسیار جدی مرتکب می شود و تاکید کرد کشورش در این خصوص امتیاز نمی‌دهد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد آنکارا برای انجام عملیات نظامی علیه نیروهای کُرد سوریه از متحدانش اجازه نخواهد گرفت، اما حاضر است هرگونه عملیات احتمالی را با آنها هماهنگ کند.

حمایت واشنگتن از شبه‌نظامیان کُرد سوریه موسوم به «یگانهای مدافع خلق» یا ی.پ.گ از جمله موارد تنش میان ترکیه و آمریکاست. دولت اردوغان بار دیگر به بهانه مبارزه با تروریسم در حال آماده‌سازی برای تجاوز به خاک سوریه و  پاکسازی شبه‌نظامیان ی.پ.گ است. آنکارا شبه‌نظامیان کُرد را شاخه سوری سازمان تروریستی «پ.ک.ک» می‌داند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترکیه آمریکا سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان