Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- بدنبال پیروزی تیم های ملی فوتبال ایران و عراق مقابل حریفانشان در گروه چهارم جام ملت های 2019 آسیا، خبرگزاری فرانسه نوشت: همسایه های دیوار به دیوار و رقیبان سنتی به مرحله یک هشتم نهایی تاختند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز شنبه نوشت: تیم ملی ایران، حریف جنوب شرق آسیایی خود را غرق کرد و عراق، یمن تازه وارد را مغلوب ساخت تا در آستانه بازی تعیین کننده گروه چهارم مابین این 2 قدرت آسیایی در جام ملت های 2019 آسیا، همسایه های دیوار به دیوار و رقیبان دیرینه، صعودشان را به مرحله حذفی قطعی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«سردار آزمون» مهاجم تیم ملی ایران هر 2گل تیمش را در پیروزی 2 بر صفر آنها مقابل ویتنام در ابوظبی به ثمر رساند، این در حالی است که گل زودهنگام «مهند علی»، پایه گذار پیروزی سه بر صفر شیرهای بین النهرین مقابل یمن مفلوک بود.
تیم های ایران و عراق چهارشنبه هفته جاری برای تعیین صدنشین گروه چهارم و در دیداری که برای بسیاری تداعی کننده نبرد آنها در یک چهارم نهایی سال 2015 محسوب می شود، در دبی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
تیم تحت هدایت «کارلوس کی روش» پرتغالی که برای پایان دادن به حسرت 43 ساله خود برای تصاحب عنوان قهرمانی معتبرترین تورنمنت ملی قاره کهن، برای سیزدهمین دوره پا به این رقابت ها گذاشته است، می توانست در بازی امروز خود چهار یا پنج گل به ثمر برساند اما بی دقتی در زدن ضربات آخر، بازی را در ورزشگاه آل نهیان با همان 2 گل به اتمام رساند.
با این حال، «سردار آزمون» لژیونر ایرانی ها که فوتبالش را در روبین کازان روسیه پیگیری می کند با به ثمر رساندن 2 گل در این بازی، ضمن زمینه سازی صعود تیمش به یک هشتم، رکورد 9 پیروزی متوالی در دور اول این تورنمنت را که به سال 2007 باز می گردد، برای آنها به ارمغان آورد.
ایرانی ها که با کره جنوبی به طور مشترک محتمل ترین گزینه فتح عنوان قهرمانی جام ملت های 2019 آسیا محسوب می شوند، در بازی نخست مرحله گروهی یمن تازه وارد را با پنج گل در هم کوبیدند.
در این بین، اگرچه تیم جنوب شرقی آسیا مشکل چندانی برای قهرمان سه دوره این تورنمنت ایجاد نکرد اما ملی پوشان ایران در بازی امروز تا اندازه ای به مهار (سیو) شجاعانه «علیرضا بیرانوند» دروازه بان خود در برابر ضربه «انگویان کونگ فونگ» مدیون هستند.
در این بین، کی روش با اشاره ویژه به عملکرد آزمون که پس از جام جهانی روسیه در مقطعی از فوتبال ملی خداحافظی کرده بود، اظهار داشت: او یک تمام کننده است، در این تورنمنت از او انتظارات بالایی داریم اما به طور کلی عملکرد مجموعه تیم در اطراف او و همچنین حرکات مان در یک سوم دفاعی حریف، به موضوعی جذاب تبدیل شده است.
ورزشی**3991**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش جام ملتهاي 2019 آسيا ايران عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود پورتو به فینال جام حذفی پرتغال با گلزنی طارمی

تیم فوتبال پورتو حریف اسپورتینگ لیسبون در فینال رقابت‌های جام حذفی پرتغال شد تا مهدی طارمی و یارانش فرصت کسب یک جام در فصل جاری را داشته باشند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در چارچوب دیدارهای دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال پرتغال، شب گذشته (چهارشنبه) تیم فوتبال پورتو میزبان تیم ویتوریا گیمارش بود و موفق شد میهمان خود را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو بردارد.

در این بازی اگرچه ویتوریا گیمارش بود که در دقیقه نخست توسط آلفونسو فریتاس به گل رسید، اما پورتو با گلزنی مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی در دقیقه 26 کار را به تساوی کشاند و در ادامه با گل‌های فرانسیسکو کونسیسائو در دقیقه 5+45 و پپه در  دقیقه 75 ورق را به سود خود برگرداند. طارمی در این بازی در ترکیب اصلی پورتو قرار داشت و در دقیقه 85 جای خود را به دنی لوودر داد.

با این نتیجه پورتو که بازی رفت را هم یک بر صفر برده بود، با نتیجه 4 بر یک در مجموع دو بازی پیروز و راهی فینال شد، جایی که باید با اسپورتینگ لیسبون مصاف داشته باشد.

فرار پورتو از شکست خانگی با گلزنی طارمی

 

بازی فینال جام حذفی پرتغال روز ششم خرداد برگزار می‌شود و آن بازی تنها شانس طارمی و یارانش برای کسب جام در این فصل - با توجه به حذف آنها از جام اتحادیه پرتغال، رقابت‌های اروپایی و فاصله 18 امتیازی‌شان با اسپورتینگ صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر پرتغال در فاصله پنج هفته به پایان این مسابقات - است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نتایج یک چهارم لیگ کنفرانس اروپا؛ حذف نماینده ترکیه و صعود بنفش‌ها در آرتمیو فرانکی
  • مارسی (4) 1-0 (2) بنفیکا؛ صعود مارسی به نیمه نهایی لیگ اروپا در ضربات پنالتی
  • جام حذفی پرتغال / صعود پورتو به فینال در شب گلزنی طارمی
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی با گل‌زنی طارمی
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی با گلزنی طارمی
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی پرتغال با گلزنی طارمی
  • حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • واکنش حساب X دورتموند به حضور در نیمه‌نهایی: ما رو دست کم می‌گرفتید؟ آره؟!
  • ستاره پرسپولیس چند بازی را از دست می‌دهد؟