Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@13:56:05 GMT

روابط تهران و بغداد راهبردی باقی می ماند

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۴۷۵۵

روابط تهران و بغداد راهبردی باقی می ماند

 به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حسین امیرعبداللهیان»، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین الملل با «محمد الغبان»، عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان و وزیر کشور سابق عراق دیدار و گفتگو کرد.
امیرعبداللهیان در این دیدار با تبریک آغاز به کار پارلمان و دولت جدید عراق بر ضرورت تقویت و توسعه همکاری های فیمابین در زمینه های مختلف بویژه حوزه پارلمانی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین الملل با اشاره به انتقال نیروهای نظامی آمریکا از سوریه به عراق اظهار داشت: ما امنیت عراق را امنیت جمهوری اسلامی ایران و منطقه دانسته و سیاستهای مداخله گرانه آمریکا را در منطقه در تضاد با ثبات و امنیت می دانیم.
امیرعبداللهیان افزود: مردم و رهبران عراق در مبارزه با تروریسم و حفظ استقلال و تمامیت ارضی این کشور با قدرت و حکمت عمل کردند.
محمد الغبان نیز ضمن ابراز خرسندی از روابط قوی و برادرانه بین دو کشور و قدردانی از حمایت و پشتیبانی های جمهوری اسلامی ایران از عراق گفت: دولت و پارلمان عراق همواره در مسیر توسعه و ثبات و امنیت کشور و منطقه گام برمی دارد.
وی افزود: از مراودات بخش های تخصصی پارلمانی و تبادل نظر نمایندگان در جهت بهره مندی از توانمندی های یکدیگر استقبال می کنیم و تمام تلاش خود را در زمینه تقویت و توسعه همکاری های دو جانبه و همچنین پارلمانی در دوره جدید مجلس عراق بکار خواهیم گرفت.
در این دیدار طرفین ضمن ارائه آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی، پیرامون موضوعات و مسائل مشترک در حوزه سیاسی و اهمیت همکاری های منطقه ای، تبادل نظر کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور بین الملل پارلمان عراق رییس مجلس سیاست خارجی مجلس عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد : تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا برده و هزینه امنیت را پایین می‌آورد.

محمود عباس‌زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: ایران و پاکستان دو کشور محوری منطقه بوده و دارای مشترکات بسیار زیاد و علایق مشترک هستند.

وی افزود :  پاکستان همانند ایران ظرفیت‌های فراوانی دارد.

عباس زاده اظهارداشت : تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا برده و هزینه امنیت را پایین می‌آورد.

وی افزود : یک سری سوءتفاهمات بین دو کشور بوجود آمده که باید برطرف شوند. هر دو کشور باید برای رفع این سوءتفاهمات تلاش کنند.

عباس زاده ابرازداشت : انتظار می‌رود دولت پاکستان اجازه ندهد از خاک خود تهدیدی علیه مردم و منافع ایران شکل بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در تعمیق و توسعه روابط با پاکستان هیچ مشکلی نداریم، هم جدی هستیم هم حسن نیت داریم؛ هر دو این عنصر باید در کشور مقابل نیز باید تقویت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • به دنبال برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با سریلانکا هستیم