Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@02:19:49 GMT

کشاورزی سنتی آذربایجان غربی باید صنعتی شود

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۴۸۹۸

کشاورزی سنتی آذربایجان غربی باید صنعتی شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به تولید ملی توجه جدی شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی نادر قاضی پور در آیین تودیع ومعارفه رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد افزود: تولید ملی خط قرمز ما بوده و باید به توسعه و رونق تولید ملی توجه جدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاضی پور بااشاره به بارش های خوب سال جاری دراستان، تصریح کرد: باید با مدیریت صحیح و برای حفظ آب، کشاورزی استان را از سنتی به صنعتی تبدیل کنیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بااشاره به اینکه آذربایجان غربی در تولید محصولات سیب،عسل و چغندر رتبه اول کشوری را داراست خاطرنشان کرد: باید برای خودکفایی در تولید سایر محصولات و همچنین در توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی استان بخش خصوصی، انجمن ها و تعاونی ها با وجود مشکلات اقتصادی پای کار بیایند.
وی اظهار کرد: برای افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب باید کشت گلخانه ای را توسعه دهیم.
قاضی پور ادامه داد: مهندس کریم زاده در مدت چهل سال خدمت خود در بخش کشاورزی اقدامات قابل توجهی انجام دادند که شایسته تقدیر است.
قاضی پور بااشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی تاکید کرد: ملت ایران در راهپیمایی۲۲ بهمن امسال به پاس گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاس دشمنان داخلی وخارجی حضور پرشوری خواهند داشت.
به گزارش ایسنا؛ طی مراسمی از زحمات اسمعیل کریم زاده رییس پیشین جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تقدیر و جلیلی به عنوان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی شد
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان غربی بخش خصوصی بهره وری سازمان جهاد کشاورزی استان صرفه جویی در مصرف جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  در گفتگو با خبرنگاران گفت: دولت در یک اقدام بسیار خوب یک هزار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آب و خاک به استان اختصاص داده است که تکمیل و اجرای طرح‌های آبیاری نوین از مهمترین این طرح ها است .

خسرو شهبازی افزود: با استفاده این اعتبارات طرح‌های آبیاری نوین در ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شمال و جنوب استان با هدف صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و افزایش راندمان آبیاری اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون در بیش از ۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان معادل ۳۶ درصد این اراضی طرح‌های آبیاری نوین اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: صرفه جویی بیش از ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب کشاورزی و افزایش ۴۰ درصدی راندمان آبیاری از مهمترین دستاورد‌های اجرای طرح‌های آبیاری نوین در استان بوده است.

وی تکمیل طرح‌های کشت گلخانه‌ای را از دیگر طرح‌های اولویت دار برای استفاده بهینه از آب کشاورزی و رونق تولید در بخش کشاورزی استان دانست و تصریح کرد: در اجرای طرح‌های گلخانه‌ای استان عملکرد خوبی نداشتیم و تاکنون ۷۴ هکتار طرح کشت گلخانه‌ای در استان اجرا شده، اما با مشارکت بخش خصوصی و آغاز اجرای بزرگترین طرح کشت گل خانه ای استان در ۷۰ هکتار در خوی می‌رود تا شتاب خوبی به توسعه این بخش ببخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجراست
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است
  • میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن رسیده است
  • ۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در تكاب
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی در تكاب