Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - معاون قضائی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش این مجموعه برای بکارگیری مجازات حبس جایگزین گفت: بر این اساس جزادهنده در کنار استفاده از ابزارهای مربوط به عدالت کیفری از مجازات جایگزین حبس استفاده می کند.

به گزارش ایرنا، بابک محبوب علیلو روز شنبه در جلسه هماهنگی و هم اندیشی با تاثیرگذاران و فعالان شبکه‎های اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: طبق عدالت کیفری هر کسی که مرتکب جرمی شود باید مجازات شود، اما جرم شناسان معتقدند که صرف انتقام از مجرم و مجازات به روش‌هایی مانند پرداخت جزای نقدی، حبس یا شلاق نمی‎تواند جامعه را از آسیب افراد بزهکار مصون نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: پیشنهاد شده است در کنار این ابزارها از روش های دیگری استفاده شود تا بتوان بین سزادهنده، بزهکار و بزه دیده در قالب عدالت ترمیمی آشتی برقرار کرد.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در این روش به شرط جبران ضرر وارده بر نظم اجتماعی و ضرری که متوجه بزه دیده شده است، به جای استفاده از مجازات خوار و ذلیل کننده در مجازات متهمان جرایم غیرعمد و غیر مهم، از مجازات جایگزین حبس برای فرد استفاده شود.
محبوب، توسعه و گسترش استفاده از مجازات جایگزین حبس را نیازمند فرهنگ سازی و کمک رسانه‎ها دانست و ادامه داد: مجازات‌ جایگزین حبس راهکار مناسبی برای کاهش آسیب‌های ناشی از بزهکاری است.
وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی درست رسانه‎ها به ویژه رسانه‎های فعال در فضای مجازی و نقش آن‌ ها در آگاه سازی و فرهنگ سازی عمومی در زمینه مجازات حبس جایگزین گفت: باید از ظرفیت‎های موجود استفاده کرد و اجازه نداد تا دشمنان از این فضا برای تضعیف عملکرد بخش‌های مختلف نظام و زیر سوال بردن اعتقادهای مردم استفاده کنند.
معاون قضائی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح شناسایی محکومان دستگیر نشده و متواری از ابتدای سال جاری به عنوان یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضا اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح اجرای سریع و هدفمند احکام صادر شده از سوی دادگاه است.
محبوب علیلو افزود: این طرح در سطح حوزه‌های قضائی استان اجرا می شود و به ضابطان دادگستری تاکید شده تا افرادی را که محکوم به مجازات اصلی، کمکی یا جایگزین حبس شده‌اند، در اسرع وقت تحویل مراجع قضائی دهند.
وی در خصوص تدابیر علمی تشکیلات قضا در این مورد یادآوری کرد: از نیروی انتظامی خواسته شده است با تشکیل واحدهای جلب مستقل از واحدهای فعلی کلانتری‌ها و پاسگاه‎ها، نسبت به دستگیری محکومان متواری اهتمام کند.
در این جلسه، اهالی رسانه، سردبیران و مدیران مسئول رسانه‌های آذربایجان شرقی نیز افزایش تعامل معاونت اجتماعی دادگستری کل استان با رسانه‎ها را ضروری دانستند و خواستار دادن آزادی عمل بیشتر برای تهیه خبر از دادگاه‎ها به خبرنگاران، تجدید نظر در روند رسیدگی به شکایات از اهالی رسانه و عمل به قانون مطبوعات و برگزاری نشست‎های ماهانه با اهالی رسانه برای تعامل بیشتر شدند.
8023/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رسانه مجازات دادگستري آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کود یارانه دار در استان

صادق نادری  گفت: کود‌های یارانه دار برای محصولاتی که در قالب الگوی کشت ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هستند تخصیص یافته و توزیع می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، ۸۱ هزار تن کود ازته در استان توزیع شد که ۱۰۰ درصد میزان تخصیص یافته بود و امسال نیز از بابت کود هیچ مشکلی در استان وجود ندارد و انواع کود برای تمامی شهرستان‌های استان به منظور کشت محصولات در حل توزیع است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • توزیع کود یارانه دار در آذربایجان شرقی
  • توزیع کود یارانه دار در استان
  • استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان
  • استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان
  • حقوق عامه، از اولویت‌های دادگستری گیلان در سال جدید
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • احکام سبز برای متخلفان محیط زیستی گیلان صادر شد
  • صدور بیش از ۱۴ رأی محیط‌ زیستی برای متخلفان در گیلان
  • اسرائیل تحت هر شرایطی مجازات خواهد شد