Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزارت دفاع کرواسی روز شنبه در واکنش به تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر خودداری از فروش 12 فروند اف-16 به زاگرب، قرارداد تسلیحاتی خود با این رژیم را به مبلغ نیم میلیارد دلار لغو کرد.

به گزارش بخش انگلیسی روزنامه شرق الاوسط،'آندره پلنکوویچ'نخست وزیر کروواسی در این باره گفت: تصمیم گرفته ام علاوه برمعامله خرید هواپیماها، سایر موارد مندرج در قرارداد تسلیحاتی امضاء شده میان زاگرب و تل آویو را لغو کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این قرارداد شامل فروش سلاح ها و مهمات ساخت رژیم صهیونیستی به کروواسی می شود و بدین ترتیب زاگرب با لغو این توافقنامه، معامله ای به ارزش نیم میلیارد دلار را به هم زد.
تل آویو در مناقصه این قرارداد در ماه مارس برنده شد و قرار بود بر اساس آن، سلاح ها و مهمات خود از جمله تعدادی هواپیماهای جنگی دست دوم اسرائیلی را پس از به روز رسانی با فناوری های پیشرفته و مجهز شدن به سیستم های هدایت الکترونیکی، به کرواسی بفروشد.
پس از ماهها تاخیر، هفته گذشته وزارت دفاع کرواسی به رژیم صهیونیستی تا 11 ژانویه (21 دی) مهلتی برای روشن کردن توافق خود با وزارت خارجه آمریکا داد.
دامیر کرستیچویچ وزیر دفاع کرواسی اعلام کرد که در جریان این قرارداد رژیم صهیونیستی برای جلب توافق مقامات آمریکایی برای فروش اف 16 ضمانت هایی به این کشور داده بود.
ماه گذشته شبکه های خبری تلویزیونی گزارش دادند که دولت دونالد ترامپ نسبت به استفاده رژیم صهیونیستی از سیستم های الکترونیکی پیشرفته برای جلب توجه کرواسی به این جنگنده ها، عصبانی است.
مقامات رژیم صهیونیستی گفته اند که آمریکا معتقد است، این رژیم به صورت ناعادلانه از فروش جنگنده های ساخت آمریکا سود می برد.
شبک**اروپام**9041**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رژيم صهيونيستي كرواسي قرارداد نظامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است

سرلشکر محمد باقری در آیین رونمایی از طرح جامع دانشگاه عالی دفاع ملی که با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی منطقه، دانشگاه عالی دفاع ملی باید شرایط آینده کشور و منطقه را مورد بررسی قرار دهد، گفت: وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.

وی پیروزی‌های رزمندگان اسلام را در عملیات وعده صادق که پاسخ محکمی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی انجام گرفت تبریک گفت و تصریح کرد: این پاسخ با نشان دادن اراده ملی علیه رژیم رقم خورد و تاثیرات راهبردی را به حمدالله درسطح منطقه و جهان داشت.

سرلشکر باقری افزود: نیرو‌های مسلح، احتمالات و سناریو‌ها را در سطح عملیاتی مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار می‌دهند و دانشگاه عالی دفاع ملی باید در سطح راهبردی این موضوعات را مورد توجه خود قرار دهد.

وی همچنین گفت: دانشگاه عالی دفاع ملی به عنوان عالی‌ترین دانشگاه نیرو‌های مسلح که مسئولیت تربیت فرماندهان و مدیران عالی نیرو‌های مسلح و همچنین مدیران عالی کشوری را در مباحث راهبردی بر عهده دارد و در مسیر رشد و ارتقاء قرار گرفته است. دانشگاه عالی دفاع ملی در تربیت فرماندهان، مقامات و سایر نیرو‌ها و همچنین در نظریه‌پردازی و کرسی‌ها باید بالاترین سطح مورد نظر و توجه قرار دهد و باید دائماً در جهت کیفی‌سازی و عمق بیشتر مطالب و کار‌های پژوهشی کار کنیم و به پیش برویم.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه طرح جامع دانشگاه دفاع ملی جزو اسناد اساسی و مادر برای دانشگاه محسوب می‌شود و عالی‌ترین طرحی است که در دانشگاه باید مورد اجرا قرار بگیرد، اظهار کرد: این طرح طی بیش از یک سال کار تهیه و محضر مقام معظم رهبری تقدیم شد و توسط ایشان مطالعه و مورد نقد قرار گرفت و اصلاحاتی در آن ابلاغ فرمودند و نهایتاً به تصویب معظم له رسید که امروز از این طرح رونمایی شد.

سرلشکر باقری در پایان تصریح کرد: همه ما باید بر اجرای دقیق طرح جامع دانشگاه تلاش کنیم و قطعاً این طرح موجب ارتقاء هرچه بیشتر دانشگاه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • سنای آمریکا لایحه کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • پاسخ ایران برای هشدار به اسراییل محدود بود!
  • وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است
  • مردم پاکستان و ایران در پیکار خود با ظلم و دفاع از مظلوم در کنار هم هستند
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد