Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه هم اندیشی مدیران مدارس مجری طرح ایران مهارت ناحیه یک اهواز با حضور عطایی؛ کارشناس اداره دوره اول متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، عارف سیلاوی؛ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک و علی عبیات؛ کارشناس مسئول متوسطه اول ناحیه یک اهواز در محل دبیرستان دخترانه شاهد عفاف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عارف سیلاوی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در این جلسه با بیان اینکه نیروی متخصص نیاز امروز جامعه است، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد دانش آموزانی که مهارتی آموخته اند امید به زندگی، اعتماد به نفس، شادابی و سرزندگی بیش تری دارند و این هدف آموزش و پرورش است.

وی این طرح را در راستای هدف گذاری‌های وزارت آموزش و پرورش مبنی بر گسترش آموزش مهارت محور دانست و بیان داشت: بی شک اجرای درست این طرح موجب اقبال هدفمند بیش از پیش دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و کاردانش خواهد شد که می‌طلبد همراه با اجرای طرح باید به فکر توسعه فضا، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص درهنرستان‌ها بود تا دانش آموزان بتوانند مسیری را که در متوسطه اول آغاز نموده اند در متوسطه دوم تکمیل نمایند.

عطایی، کارشناس آموزش دوره اول متوسطه اداره کل آموزش و پررورش خوزستان نیز در جلسه با اشاره به نحوه اجرای این طرح اظهار کرد: این طرح، طرحی موفق خواهد بود که مدیر مدرسه به عنوان رهبر آموزشی مدرسه، آن طرح را به صورت جدی دنبال کند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان ما بعد از فارغ التحصیلی باید دارای مهارت باشند، اذعان داشت: این طرح با مشارکت آموزش و پرورش و فنی حرفه‌ای دنبال می‌شود.

عطایی با بیان اینکه این طرح در ۶۰ ساعت می‌تواند به صورت غیر متمرکز و در ۳ سطح هفتم و هشتم و نهم برنامه ریزی و اجرا کرد.

کارشناس اداره متوسطه اول اداره کل آموزش و پرورش، این طرح را به عنوان یک فعالیت فوق برنامه دانست و تصریح کرد: مدارس هدف در این طرح مدارسی هستند که مانند غیر دولتی و هیات امنایی‌ها به هنگام ثبت نام وجه دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: ۱۰ درصد مدارس دولتی متوسطه اول نیز در این طرح شرکت خواهند کرد که با انتخاب منطقه خواهد بود.

وی با تاکید بر این موضوع که این طرح برای دانش آموزان اختیاری خواهد بود، بیان کرد: هدف گذاری این طرح این است که حداقل ۵۰ % کل دانش آموزان تحت پوشش قرار گیرند.

عطایی، آموزشگاه‌های آزاد مجاز فنی حرفه‌ای را مجری این طرح دانست و اظهار داشت: این طرح در قالب رشته‌های مختلف و پکیج‌های شغلی طراحی شده است که موجب تنوع هرچه بیشتر در زمان اجرا و استقبال دانش آموزان خواهد شد.

کارشناس آموزش متوسطه اول اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، کیفیت اجرای این طرح را بهترین تبلیغ برای آن دانست و گفت: هرگاه یک طرح با اعتقاد راسخ مدیران مدارس انجام شود، موفقیت آن تضمین خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اجرای طرح ایران مهارت در مدارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ