Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با برنامه جهان سیاست رادیو ایران با اعلام خبر فوق عنوان کرد: در این نمایشگاه که در دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد، دستاورد‌های چهل ساله نیروی هوایی ارتش در منطقه هوایی مهرآباد برای بازدید عموم به نمایش در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این نمایشگاه بخشی از اقتدار هوایی کشورمان به نمایش درآمده تا مردم عزیزمان بدانند اگر امروز از کوثر یا صاعقه سخن می‌گوییم؛ از کجا به کجا رسیدیم و چه تلاش‌ها و زحماتی برای نیل به این اهداف کشیده شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش همچنین از الحاق جنگنده‌های نسل ۵ به نهاجا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مردم عزیزمان مطمئن باشند به حول و قوه الهی این نسل از جنگنده‌ها را به نمایش خواهیم گذاشت و آمادگی داریم تا در ادامه راه شهدا و در راستای اجرای منویات مقام عظمای ولایت با قدرت از آسمان کشورمان دفاع کنیم.

امیر هادیان در بخش دیگری از گفتگوی خود با برنامه جهان سیاست رادیو ایران؛ ضمن تشریح دستاورد‌های هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در منطقه عمومی اصفهان بیان کرد: این رزمایش با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده که با گسترش انواع هواپیما‌ها و نفرات به پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان آغاز گردید که در آن انواع هواپیما‌های شکاری بمب افکن؛ گشت و شناسایی؛ پهپاد؛ ترابری و سوخت رسان شرکت داشتند.

معاون نیروی هوایی همچنین به نوع هواپیما‌های بکارگیری شده در این رزمایش اشاره کرده و گفت: جنگنده‌های اف ۵؛ اف ۴؛ اف ۷؛ میگ ۲۹؛ صاعقه؛ ترابری نیمه سنگین؛ ترابری سنگین c۱۳۰ به همراه پهپاد‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش شرکت داشتند.

وی به مراحل رزمایش نیز اشاره کرده و ادامه داد: رصد و شناسایی و عکسبرداری به وسیله هواپیما‌های با سرنشین از نخستین مراحل رزمایش بود که پس از ارسال تصاویر و تحلیل آنها، شکاری بمب افکن‌های نهاجا توسط موشک‌های نقطه زن؛ بمب‌های برد بلند و هوشمند اقدام به بمباران؛ رهگیری و انهدام روزانه و شبانه اهداف کردند. همچنین عملیات عملیات جنگ نوین برای مقابله با تهدیدات شیمیایی از دیگر برنامه‌های این رزمایش بود. همچنین بارریزی به وسیله هواپیما‌های ترابری سی۱۳۰ از جمله برنامه‌های رزمایش اخیر بود.

سرتیپ هادیان در پایان با ابراز رضایت از تسلیحات به کار گرفته شده در این رزمایش افزود: دقت عمل موشک‌های دور ایستای ما یکی از ویژگی‌های مهم هشتمین رزمایش فدائیان حریم آسمان ولایت در سال ۹۷ به حساب می‌آید که جای بسی شکرگزاریست، سلاح‌های به کار رفته در این رزمایش ساخته دستان پرتوان صنعتگران عزیزمان در نیروی هوایی ارتش و مجموعه صنایع دفاعی کشورمان بود.

گفتنی است برنامه جهان سیاست کاری از گروه سیاسی رادیو ایران هر روز به جز روز‌های تعطیل ساعت ۱۶:۳۰ تقدیم حضور مخاطبان می‌گردد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صاعقه کوثر جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آلمان با بیش از ۳هزار نیرو در رزمایش‌های بزرگ ناتو در ماه مه ۲۰۲۴ که از امروز در لیتوانی و در مجاورت مرز روسیه آغاز شده است، شرکت خواهند کرد.

این رزمایش‌ زیرمجموعه رزمایش‌های بزرگ «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» است که از اواخر ژانویه آغاز شد. لیتوانی با منطقه «کالینینگراد» روسیه و متحد نزدیک این کشور یعنی بلاروس، مرز مشترک دارد.

برلین در اقدامی جداگانه، اوایل ماه جاری روند پیاده‌سازی برنامه‌ خود جهت استقرار دائمی یک تیپ زرهی مجهز را در لیتوانی آغاز کرد. مسکو این برنامه را تهدید و نیازمند اتخاذ «تدابیر ویژه» توصیف کرده است.

رزمایش ارابه‌ غول‌پیکر(Grand Quadriga۲۰۲۴) که قرار است تا پایان ماه مه به اتمام برسد، با مشارکت ۲۰۰ فقره ادوات و تسلیحات سنگین ارتش آلمان از جمله تانک‌های لئوپارد و پوما و همچنین خودروهای زرهی باکسر برگزار خواهد شد. ارتش لیتوانی پنجشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای نوشت که «محوریت این رزمایش جابه‌جایی دو لشکر از مرکز به شرق اروپا خواهد بود.»

کد خبر 6086557

دیگر خبرها

  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • چین F_۲۲ آمریکا را فلج کرد! آیا فناوری جدید در اختیار ایران قرار می‌گیرد؟