Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمدعلی جوادی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: در راستای احیای دریاچه ارومیه و حفاظت از محیط زیست در دولت یازدهم و دوازدهم ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی زراعی این حوضه به شیوه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است که گام بلندی برای احیا به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی آبی در آذربایجان‌غربی محقق شده است، اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد که با داشتن برنامه و همت لازم می‌توان به اهداف رسید و تنها باید برنامه‌ریزی دقیق و مناسب انجام شود.

وی بیان کرد: در راستای مهار آب‌های مرزی و استفاده از شیوه‌های آبیاری نوین، اعتبار بسیار مطلوبی از محل صندوق توسعه ملی برای این استان تخصیص یافته که منجر به افزایش تولید و نیز افزایش بهره وری در بخش کشاورزی در این خطه از کشور شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هنر مدیریت می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، ادامه داد: امروز شاهد افزایش راندمان آبیاری در آذربایجان غربی هستیم و این موضوع در سایه همراهی تیمی رخ داده است.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، گفت: این تحریم‌های نظام سلطه علیه کشورمان از اوایل انقلاب تاکنون بی سابقه بوده، اما حسن این دوره از تحریم‌ها آن است که جامعه جهانی با ایران همراهی می‌کند؛ هر چند که حاکمان ظالم آمریکایی علیه نظام اسلامی در حال فعالیت و توطئه چینی هستند.

جوادی افزود: هنر مردم ایران این است که در طول تاریخ همواره تهدید‌های موجود را تبدیل به فرصت کرده و از توان داخلی در راستای خنثی سازی تحریم‌ها بهره گرفته اند.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی دارای منابع آبی و خاکی مطلوبی بوده و از توان داخلی علیه تحریم‌ها استفاده می‌شود و در سایه نظام و رهبری و حمایت مردم به شرایط مطلوب می‌توان دست یافت.

وی با اشاره به ظرفیت سردخانه‌های آذربایجان غربی و تشویق بخش خصوصی به فعالیت در این زمینه بیان کرد: تا سال ۱۳۹۱ ظرفیت سردخانه‌های این استان ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ تن بود که این میزان تا پایان سال گذشته به حدود ۹۸۵ هزار تن افزایش یافت و تا پایان سال این ظرفیت به یک میلیون و ۳۶ هزار تن می‌رسد.

جوادی ادامه داد: این سردخانه‌ها با اعتبار بخش خصوصی تاسیس شده و بیانگر این است که تنها وابسته بودن به بودجه دولتی عامل توسعه نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هدف این وزارتخانه در زمینه نیروی انسانی تربیت مدیران باتجربه و جوان است، بیان کرد: مدیران آینده جهاد کشاورزی از میان نیرو‌های این وزارتخانه انتخاب خواهند شد و تلاش ما تامین رفاه و افزایش مزایای حقوق دریافتی کارمندان است.

در این آیین که با حضور نمایندگان ارومیه در مجلس شورای اسلامی، مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و کارکنان این نهاد برگزار شد از خدمات «اسمعیل کریم زاده» تجلیل و «رسول جلیلی» معاون پیشین برنامه ریزی و اقتصادی این سازمان به عنوان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی معرفی شد.

از جمله سوابق کاری رسول جلیلی می‌توان به مدیریت جهاد کشاورزی شاهین دژ و معاونت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اشاره کرد.

انتهای پیام /پ

استفاده و بهره گیری از شیوه‌های نوین آبیاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، چنگیز رزاقپور، صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: در پی طرحی نوین، شهرداری جبالبارز در نظر دارد درختان جنگلی موجود در پیاده‌روهای این شهر را با درختان زیتون جایگزین کند.

وی با اشاره به اهداف متعدد این طرح از جمله حفظ و احیای جنگل‌ها، توسعه فضای سبز شهری، و ترویج کشت و آبیاری نوین افزود: درختان جنگلی که در حال حاضر در پیاده‌روهای جبالبارز کاشته شده‌اند، به دلیل عدم تناسب با شرایط اقلیمی شهر، نیاز به مراقبت و آبیاری فراوان دارند و از سوی دیگر، درخت زیتون با شرایط اقلیمی شهر جبالبارز سازگار بوده و نیاز به مراقبت و آبیاری کمتری دارد.

رزاقپور، تصریح کرد: علاوه بر این، درخت زیتون ثمری مفید و ارزشمند دارد و می‌تواند به عنوان منبع درآمدی برای شهروندان و شهرداری محسوب شود.

وی گفت: در این طرح، از شیوه نوین کشت و آبیاری زیر سطحی استفاده خواهد شد که به حفظ رطوبت خاک، کاهش مصرف آب و جلوگیری از هدر رفتن آن کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در راستای جلب مشارکت مردم، از شهروندان خواسته شده است تا در نگهداری و آبیاری درختانی که در حریم منزلشان کاشته شده است، مشارکت کنند افزود: شهرداری جبالبارز امیدوار است با اجرای این طرح، گامی نوین در راستای توسعه پایدار شهری برداشته و به توسعه فضای سبز شهری و ترویج کشت و آبیاری نوین کمک کند.

کد خبر 6064160

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی
  • کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز کشت بهاره در آذربایجان غربی
  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است