Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرواسی در واکنش به انصراف رژیم صهیونیستی از فروش 12 فروند هواپیمای اف-16 به این کشور، تصمیم گرفت قرارداد تسلیحاتی خود را با تل آویو که نیم میلیارد دلار ارزش دارد، لغو کند.

به نقل از روزنامه سعودی الشرق الاوسط، آندره پلنکوویچ، نخست وزیر کرواسی، اعلام کرد انصراف اسرائیل از فروش 12 فروند هواپیمای اف- 16 ساخت آمریکا به این کشور را درک می کند، اما با این حال تصمیم گرفته است نه تنها معامله خرید هواپیماها، بلکه دیگر موارد مندرج در قرارداد امضاء شده بین زاگرب و تل‌آویو را لغو کند؛ قراردادی که شامل فروش سلاح ها و مهمات ساخت اسرائیل به کرواسی می شود و بدین ترتیب اسرائیل با لغو این توافقنامه، معامله ای به ارزش نیم میلیارد دلار را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اودی آدم»، مدیر کل وزارت امنیت اسرائیل، روز جمعه به سفر خود به کرواسی پایان داد و مراتب عذرخواهی رسمی رژیم صهیونیستی را به اطلاع مقامات ارتش کرواسی رساند و گفت اسرائیل به نخست‌‌وزیری بنیامین نتانیاهو و مقامات صنایع نظامی، تلاش‌های بسیار زیادی را برای امضای این قرارداد انجام دادند اما مخالفت قاطع آمریکا باعث انصراف اسرائیل از این قرارداد شد.

گفته می شود اسرائیل در مناقصه این قرارداد در ماه مارس برنده شد و بر اساس آن، قرار شد سلاح ها و مهمات خود از جمله تعدادی هواپیماهای جنگی دست دوم اسرائیلی را پس از به روز رسانی با فناوری های پیشرفته و مجهز شدن به سیستم های هدایت الکترونیکی ساخت سرزمین‌های اشغالی، به کرواسی بفروشد؛ اما، آمریکا به شدت به این قرارداد اعتراض کرد و پس از برگزاری مذاکرات دشوار در سطوح مختلف که با مشارکت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، آویگدور لیبرمن، وزیر امنیت سابق و فرماندهان ارتش اسرائیل برگزار شد، پنتاگون با فروش هواپیماهای مذکور به شرط حذف سیستم های نوین الکترونیکی موافقت کرد. اما کرواسی با این شرط مخالفت کرد.

کرواسی تا روز گذشته -یعنی یازدهم ژانویه- به اسرائیل مهلت داد قرارداد مذکور را اجرایی کند در غیر اینصورت کل قرارداد لغو خواهد شد. با پایان یافتن این مهلت، مدیر کل وزارت امنیت رژیم صهیونیستی به مقامات کرواسی اطلاع داد که اسرائیل قادر به فروش هواپیماهای اف 16 که درباره آنها تعهد داده بود، نیست. وزارت دفاع کرواسی نیز با بیان اینکه موقعیت اسرائیل را درک می کند، در بیانیه ای اعلام کرد:«اسرائیل در قرارداد فروش 12 هواپیما به کرواسی، قادر نیست آمریکا را راضی کند».

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دلار رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو مناقصه فناوری پنتاگون وزارت دفاع هواپیما رژیم صهیونیستی لغو کرواسی تسلیحاتی نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با کمک ۲۶ میلیارد دلاری به اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با بسته کمک‌های امنیتی به ارزش ۲۶ میلیارد دلار موافقت کرد.

موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با کمک ۲۶ میلیارد دلاری به تل‌آویو، شور و شعف مقامات رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.

«یسرائیل کاتز» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این اقدام گفت: «تصویب بسته کمک‌های جدید به اسرائیل، پیام قدرتمندی به دشمنان‌مان است».

از ابتدای تهاجم همه جانبه رژیم صهیونیستی به غزه، آمریکا بزرگترین حامی سیاسی و مالی این رژیم بوده است.

طی حدود ۲۰۰ روز تهاجم اسرائیل به غزه، آمریکا بار‌ها اقدام به ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی کرده و بار‌ها در شورای امنیت سازمان ملل مانع از تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • یو اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: اروپایی‌ها فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند
  • گانتس: هنوز اهداف جنگ خود را محقق نکرده‌ایم
  • (ویدیو) جزییات دقیق از عملیات «وعده صادق»؛ سپاه پاسداران از چه تسلیحاتی استفاده کرد؟
  • جزییات دقیق از عملیات «وعده صادق»/ سپاه برای انتقام گرفتن از اسرائیل از چه تسلیحاتی استفاده کرد؟ (+ عکس و فیلم)
  • آمریکا با تامین تسلیحاتی اسرائیل در منطقه خواهان خویشتنداری است
  • جزییات دقیق از عملیات «وعده صادق»/ سپاه برای انتقام گرفتن از اسرائیل از چه تسلیحاتی استفاده کرد؟ + عکس و فیلم
  • آمریکا بسته ۲۶ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل را تصویب کرد
  • موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با کمک ۲۶ میلیارد دلاری به اسرائیل