Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری امشب در سی و ششمین جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات استانداری اصفهان افزود: صنعت فقط فولاد، پتروشیمی، سیمان و صنایعی از این قبیل نیست بلکه امروزه صنایعی در حال جایگزین‌شدن هستند که فعالیت آنها آلودگی و از بین بردن منابع زیر زمینی و آب را به همراه ندارد و چند برابر سودآوری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توسعه استارتاپ‌ها در کشور در سال‌های اخیر اظهارداشت: اکنون سرمایه هر یک از این استارتاپ‌ها بیش از چند هزار میلیارد تومان است درحالیکه چهار سال قبل نامی از آنها نبود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های بیوتک، تجهیزات پزشکی، سلول‌های بنیادین، نانو اشاره و اضافه کرد: هیچ‌یک از این شرکت‌ها دودکش ندارند که هوا را آلوده کنند و منابع زیر زمینی را از بین نمی‌برند اما در خلق ثروت و اشتغالزایی نقشی موثر دارند و در کمترین فضا فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند. در این شرکت‌ها نسل جدیدی از جوانان زیر 30 سال مشغول فعالیت شده‌اند و چیزی که می‌تواند به توسعه فعالیت این شرکت‌ها کمک کند ایجاد محیطی سالم و به دور از استرس است.

ستاری با اشاره به اینکه این شرکت‌ها توسط بخش خصوصی بوجود آمده‌اند، تصریح کرد: بنابراین باید زمینه فعالیت این شرکت‌ها را فراهم کنیم و با اعمال قوانین دست و پا گیر و سخت‌گیرانه مانع فعالیت آنها نشویم.

وی جلوگیری از کسب و کار جوانان را خیانت به کشور دانست و گفت: باید شرایط اکوسیستم خلاقیت را برای جوانان بوجود آوریم تا آنها بتوانند با ارائه ایده های خلاق خود، نوآوری و برای کشور کارآفرینی و ثروت اندوزی کنند. برای ایجاد و توسعه استارتاپ‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم و اصفهان با داشتن نیروی انسانی مورد نیاز از ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد این شرکت‌های نوپا برخوردار است.

ستاری به ایجاد شرکت‌های نوپا فعال در زمینه حمل و نقل و تاکسیرانی در فضای مجازی اشاره و اضافه کرد: هم‌اکنون 60 شرکت نوپا و فناور با استفاده از فضای مجازی در زمینه تاکسیرانی فعالیت دارند و شرکت‌های تاکسیرانی در شهرها که به‌صورت سنتی اداره می‌شوند چنانچه در گذشته به فکر خلاقیت و نوآوری و استفاده از فضای مجازی بودند، دچار عقب‌ماندگی نمی‌شدند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های کشورمان در استارتاپ‌ها در بخش‌های مختلف گفت: 50 درصد استارتاپ‌های خاورمیانه ایرانی هستند و باید با همکاری بخش خصوصی و دانشگاه‌ها به توسعه این شرکت‌های فن‌آور و خلاق کمک کنیم.

وی با بیان اینکه باید از نوآوری‌ها استقبال کنیم نه اینکه به جنگ خلاقیت‌ها برویم، اضافه کرد: باید به جوانان خلاق و نوآور اجازه فعالیت دهیم و نباید با تنگ‌نظری‌ها و قوانین دست و پاگیر کسب و کار آنها را از بین ببریم.

ستاری به محدودیت منابع دولتی برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و اظهارداشت: دولت این‌قدر توان ندارد که همه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها را مورد حمایت قرار دهد بنابراین باید بخش خصوصی را به این عرصه وارد کنیم و با سرمایه‌گذاری این بخش مراکز نوآوری و کارخانه‌های نوآوری ایجاد کنیم. در این زمینه بزرگترین کارخانه نوآوری خاورمیانه با سرمایه بخش خصوصی و اشتغال پنج هزار و 300 نفر تا پایان امسال در تهران راه اندازی خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به میزان سرمایه‌گذاری انجام شده و مدت زمان احداث این کارخانه اشاره ای نکرد.

وی با اشاره به نقش صادرات فرش دستباف در اقتصاد کشور گفت: به‌دلیل اینکه خاستگاه این صنعت ایران بویژه اصفهان بوده حتی اعمال تحریم‌ها نتوانسته صادرات فرش ایران را به صفر برساند. اصفهان در زمینه فرش و صنایع دستی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است اما این شهر نتوانسته از خلاقیت و نوآوری برای استفاده بیش از پیش این صنایع بهره برداری کند و متاسفانه تاکنون دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای کمک به این صنایع بی توجه بوده‌اند. اصفهان به‌رغم داشتن کارخانه‌های بزرگ صنعتی در زمینه بیکاری جز استان‌های اول کشور است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: باید از اکنون برای شهری که از سبقه کاری بالا، مردم خلاق و کارآفرین، جوانان اندیشمند و دانشگاه‌های مطرح برخوردار است تصمیم گرفت که صنعت این استان باید در آینده بر چه پایه ای استوار باشد. توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها می تواند به حل معضل بیکاری و محیط زیست اصفهان کمک کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سورنا ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر

  به گزارش­ ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­حنان حسن بلخی افزود:­ ­اگر یک بیماری واگیر در کشوری شیوع یابد به سایر مناطق نشر پیدا خواهد کرد و مشکل‌آفرین خواهد بود. وی ادامه داد: آنچه که در سازمان جهانی بهداشت به عنوان اولین و مهم‌ترین موضوع در کشور‌های عضو اهمیت دارد، حصول اطمینان از سلامت شهروندان خودشان است. همچنین کمک‌های علمی و نوآوری با شرکت در برنامه‌های نوآوری و علمی سازمان جهانی بهداشت اهمیت بالایی دارد. حنان حسن بلخی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه علوم پایه و توانایی‌های درمانی پیشرفت مناسبی داشته است. اما مهم‌ترین مسئله تلفیق آموزش پزشکی و نظام ارائه خدمات در ذیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. همچنین ایجاد دسترسی به مناطق دور افتاده و روستایی و همچنین همه استان‌های کشور از طریق نوآوری، برنامه سلامت خانواده و برنامه مدافعان سلامت بسیار مناسب و تاثیرگذار بودند. وی افزود: امیدوارم سفر‌های آتی را نیز به ایران داشته باشم تا شاهد رخداد اتفاقات مثبت در زمینه بهداشت و درمان و سلامت در جمهوری اسلامی ایران باشیم. بیماری هیچ مرزی نمی‌شناسد و باید برای تقویت سیستم سلامت تمام تلاش خود را به کار گیریم و در این راستا باید پیشرفت در زمینه سلامت در تمام کشور‌های عضو رخ دهد.

دیگر خبرها

  • شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور تأسیس می‌شود
  • صندوق نوآوری و شکوفایی چه خدمات و تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می کند؟
  • تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر
  • ضرورت فراهم‌سازی‌ امکانات مورد نیاز فعالان عرصه هوش مصنوعی در فارس
  • جلوگیری از فعالیت مرکز غیرقانونی طب سنتی در شهرضا
  • نحوه دریافت تسهیلات غول‌های فناور/ ۳ فناوری اولویت‌دار مورد حمایت صندوق نوآوری کدامند؟
  • درخشش محصولات بانک پارسیان در جشنواره نوآوری برتر ایرانی
  • گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی
  • افشاگران OpenAI از این استارتاپ اخراج شدند