Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به دور جدید جنگ روانی امریکا علیه ایران از برنامه‌های این بانک برای خنثی سازی اثرات این امر در بازار ارز خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: دولت آمریکا دور جدیدی از جنگ روانی علیه ملت ایران را آغاز کرده است.

اعلام اجماع بین المللی علیه ایران آن هم درضعیف‌ترین کشور اروپایی، ادعای عدم تمدید معافیت‌های نفتی آن هم بعد از سابقه قبلی عقب نشینی از اینکه قبلا میخواست صادرات نفت ایران را به صفر برساند و اظهاراتی نظیر آن، حاکی از نا امیدی آمریکایی‌ها از مؤثر شدن اقدامات آن‌ها علیه ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شروع وشتاب گرفتن تأمین ارز از طریق هند، کره جنوبی، چین وتصمیم به توسعه مبادلات وتجارت با ترکیه، عراق و سایر همسایگان در کنار ذخایر مطلوب وحضور مؤثربانک مرکزی در بازار ارز، یکبار دیگر تلاش دولت آمریکا برای تأثیر گذاری بر بازار ارز را خنثی خواهد ساخت.

طرح شایعات علیه سیستم بانکی نیز در این راستا است که هشیاری مردم عزیز را می‌طلبد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: همتی همتی رئیس کل بانک مرکزی بانک مرکزی تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سایت خبری اکسیوس به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت در نشست شورای جنگ اسرائیل، برخی وزیران پیشنهاد کردند اسرائیل به صورت فوری، به حمله ایران جواب دهد، اما با مخالفت نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو روبه رو شدند.

براساس این خبر، دو عضو شورای جنگ یعنی بنی گانتس و گادی ایزنکوت پیشنهاد کردند در واکنش به حمله شنبه ایران، اسرائیل واکنش نظامی فوری داشته باشد، اما نتانیاهو این پیشنهاد را رد کرد. هر دو نفر قبلا فرمانده ارتش اسرائیل بودند.  

به گفته مسئولان اسرائیلی، دلیل مخالفت نتانیاهو، تماس تلفنی جو بایدن رئیس جمهور امریکا با او بود.

مقامات آمریکایی گفتند که دولت بایدن به نتانیاهو هشدار داده است تشدید تنش با ایران به منافع ایالات متحده امریکا یا اسرائیل خدمت نمی‌کند. همچنین امریکا از اسرائیل خواسته است در هر اقدام تلافی جویانه "مراقب" باشد.  ایالات متحده نگران است که ادامه ضدحملات می‌تواند باعث تشدید منطقه‌ای گسترده‌تر شود.

این سایت خبری به نقل از مسئولان اسرائیلی افزود: "زمان اندکی بعد از اینکه شورای جنگ اسرائیل متوجه شد ایران حمله را آغاز کرده این دو عضو شورای جنگ، پیشنهاد کردند اسرائیل ضربه فوری نظامی به ایران وارد کند. آنها گفتند هر چه فاصله واکنش نظامی اسرائیل، بیشتر شود کسب مشروعیت بین المللی برای این اقدام، سخت‌تر می‌شود. همچنین به اعتقاد آنها واکنش نظامی فوری اسرائیل، ایران را از حمله دیگری منع می‌کند".

منابع آگاه گفتند: نتانیاهو و دیگر اعضای شورای جنگ، این پیشنهاد را رد کردند، زیرا واضح نبود حمله ایران منجر به آسیب و تلفات در اسرائیل می‌شود یا نه.

یکی از مقامات اسرائیلی هم گفت نتانیاهو در آن زمان می‌خواست منتظر تماس تلفنی از جو بایدن رئیس جمهور امریکا باشد.
منبع اگاه افزود: گزینه‌های مختلفی برای انتقام از ایران وجود داشت، اما مکالمه تلفنی جو بایدن – نتانیاهو آنها را متوقف کرد.

ایران در بامداد روز یکشنبه گذشته، حمله بزرگ پهپادی - موشکی علیه اسرائیل داشت. این حمله، در واکنش به حمله اخیر اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در سوریه بود که منجر به شهادت ۷ عضو سپاه از جمله ۳ فرمانده عالی رتبه نیروی قدس سپاه شد.

در این حمله بیش از ۳۰۰ فروند پهپاد و موشک از خاک ایران به سمت خاک اسرائیل شلیک شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟
  • (ویدئو) انتقاد تند و صریح رئیس سازمان بورس از بانک مرکزی
  • فرمول تعیین نرخ ارز مشخص شد/ توصیه فوری بانک مرکزی به خریداران طلا و ارز
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار