Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@21:17:37 GMT

ضرورت راه اندازی بانک اطلاعاتی پرداخت زکات

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۶۰۷۸

ضرورت راه اندازی بانک اطلاعاتی پرداخت زکات

حجت الاسلام قاضی دزفولی، بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی پرداخت زکات جهت اطلاع مردم از چگونگی مصرف زکات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی»، امروز (شنبه 22 دی) در جلسه شورای زکات شهرستان دزفول، با اشاره به اهمیت زکات آن را فریضه‌ ای در کنار نماز دانست و گفت: مودیان زکات و کارگزاران این امر هر دو نقش بسزایی در پرداخت زکات دارند که باید به وظایفشان به خوبی عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه دزفول، فضای مجازی را زمینه مناسبی برای فرهنگسازی دانست و افزود: فرهنگسازی و تبلیغ پرداخت زکات باید در جامعه صورت گیرد تا هم برای جامعه وهم برای شخص پرداخت کننده برکاتی داشته باشد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول، مسئله خمس و مالیات را از زکات جدا دانست و اظهار کرد: زکات، خمس و مالیات هر کدام کاربرد خاصی در جامعه دارد و باید این موضوع برای مردم بیان و نهادینه شود.

 

وی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم و سخنان ائمه، پرداخت زکات را از سخت‌ ترین واجبات دانست و تأکید کرد: اگر زکات به موقع پرداخته نشود آسیب‌ های اجتماعی به جامعه وارد شده و ممکن است باعث سقوط آن جامعه ‌شود.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی، ادامه داد: مصرف زکات دریافت شده در راستای نیازمندی های جامعه، بزرگترین خدمت به شخص پرداخت کننده بوده و کاری جهادی محسوب می‌ شود.

 

وی با اشاره به آیات قرآن اولویت وظایف مسئولین و کارگزاران را برپایی نماز، امربه معروف و نهی از منکر و اخذ زکات دانست و تصریح کرد: مسئولین با امتیاز قائل شدن برای مودیان زکات و عملی کردن مصوبات در جهت برطرف کردن نیاز جامعه تلاش کنند.

 

امام جمعه دزفول، ریشه مشکلات پرداخت زکات را ناشی از عدم بروز بودن اطلاع رسانی دانست و اضافه کرد: اگر بانک اطلاعاتی برای پرداخت زکات ایجاد شود و مردم از چگونگی مصرف زکات در امر مشکلات جامعه مطلع شوند شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود.

 

همچنین حاضرین در جلسه نظرات، پیشنهادات و راهکارهایی جهت ترغیب و تشویق پرداخت زکات از سوی شرکت های خصوصی ارائه دادند.

 

پایان پیام/589

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند حضرت زینب س روز پرستار ایران ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان شیراز خبرگزاری شبستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی دزفول پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست

نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد محیط زیستی استان فارس با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی، مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیطبان و مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در شیراز برگزار شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست بر اهتمام سازمان حفاظت محیط زیست و مشارکت همه آحاد جامعه به خصوص تشکل‌های مردم نهاد به عنوان شریک در ایفای مسئولیت خطیر حفظ محیط زیست تاکید کرد.

نورالله مرادی پس از ارائه نظرات دغدغه‌ها و پیشنهادات نمایندگان تشکل‌ها با اشاره به ظرفیت عظیم و ارزنده‌ای که استان فارس در حیطه تشکل‌های مردم نهاد داراست، ابراز امیدواری کرد تا با تکرار و تداوم این‌گونه نشست‌ها با مشارکت بیشتر نمایندگان تشکل‌ها زمینه ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست و افزایش میزان مشارکت مردم در صیانت و حفاظت از منابع زیستی فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان در مازندران
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی