Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@19:51:07 GMT

حادثه گاز گرفتگی در یک واحد مسکونی در تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۶۱۷۳

ساعت24- سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از انتشار گاز مونواکسید کربن در یک واحد مسکونی در تهران خبر داد.

 سیدجلال ملکی اظهار کرد: ساعت ١٩:٣۵ دقیقه شنبه یک مورد حادثه گازگرفتگی در واحد مسکونی در شهرک مسعودیه خیابان ابومسلم به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله ایستگاه شماره ۳۷ آتش‌نشانی به محل اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه مشاهده کردند در یکی از واحدهای ٦٠ متری یک ساختمان مسکونی چهار طبقه که سه طبقه آن بر روی همکف قرار داشت، نشت گاز مونوکسید کربن اتفاق افتاده بود که خوشبختانه پیش از رسیدن آتش‌نشانان یک نفر از ساکنان متوجه انتشار گاز شده بود و در ادامه پس از باز کردن درِ ورودی برای جریان پیدا کردن اکسیژن، با آتش‌نشانی تماس گرفته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به اینکه آتش‌نشانان با حضور در محل افراد ساکن این منزل را که پنج نفر بودند، خارج کردند، گفت: دو خانم ۴۴ و ۲۱ ساله، دختری ۱۴ ساله و دو پسر بچه یک ساله و سه ساله داخل این منزل بودند و با حضور عوامل اورژانس مورد معاینه قرار گرفتند. خانم ۴۴ ساله با تشخیص عوامل اورژانس برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل شد و بقیه افراد هم در محل معاینه شدند.

وی افزود: با حضور کارشناسان آتش‌نشانی و بررسی دقیق‌تر محل مشخص شد نقص در دودکش‌های آبگرمکن و بخاری دیواری و استفاده از دودکش‌های فرسوده و پوسیده، همچنین استفاده همزمان از این وسایل و زیاد بودن شعله بخاری که باعث کمبود اکسیژن و انتشار گاز مونوکسید شده بود، علت وقوع این حادثه بود. نبودن کلاهک مناسب بر روی این وسایل در پشت بام نیز باعث تسریع انتشار گاز و افزایش حجم آن شده بود.

ملکی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه با مطلع شدن خود ساکنان و تماس سریع آنها با آتش‌نشانی از یک حادثه تلخ جلوگیری شد، گفت: از شهروندان تقاضا می‌کنم با توجه به اینکه در روزهای سرد سال هستیم، در صورت استفاده از وسایل گرمایشی شعله‌دار مثل انواع بخاری، پکیج آبگرمکن و شومینه حتماً مسیری را برای ورود هوای مناسب در نظر بگیرند؛ چراکه بسته بودن مسیرهای ورودی منجر به کاهش اکسیژن و انتشار گاز مونوکسید کربن می‌شود.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: گاز گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۶۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه + عکس

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از یک مورد حریق در یک ساختمان ۱۸ طبقه خبرداد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد:ساعت چهار دقیقه بامداد امروز، یک مورد حریق در یک مجتمع مسکونی به آدرس میدان ساحل، خیابان نیما یوشیج به سازمان اعلام شد و بلافاصله چهار ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور نیروهای آتش‌نشانی در مدت زمان سه دقیقه به محل افزود: آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده می‌کنند که از طبقات منفی در یک برج مسکونی 18 طبقه که چهار طبقه منفی داشت، دود متصاعد می‌شد.آتش‌نشانان به طبقات پایین نفوذ و متوجه می‌شوند که در طبقه منفی دو چندین خودرو وجود داشت و یک دستگاه خودروی سواری برلیانس از قسمت اتاق دچار حریق شده بود و آتش در حال سرایت به خودروهای دیگر بود.

ملکی اضافه کرد: آتش‌نشانان حریق را مهار و از سرایت آتش به اطراف جلوگیری کردند.

جزئیات آتش‌سوزی انبار بزرگ پلاستیک در جاده خاوران/ 70درصد حریق اطفا شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: این حادثه مصدومی نداشت و در ساعت 3:32 دقیقه عملیات به پایان رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انفجار گاز در یک منزل مسکونی در شهر بندر امام خمینی
  • فوت مرد میانسال در تصادف پرشیا و تریلر در تهران + عکس
  • آتش‌سوزی در منزل مسکونی در اصفهان / خسارت جانی گزارش نشد
  • تخریب یک واحد مسکونی و مصدومیت چهار نفر براثر نشت گاز در مهاباد
  • آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • حریق در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه + عکس
  • آتش‌سوزی در برج مسکونی ۱۸ طبقه در تهران+ عکس
  • جزئیات آتش گرفتن خودروی برلیانس در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • سقوط خودرو به رودخانه/ این حادثه تلفات جانی نداشت
  • آب‌گرفتگی شدید در شهرک دانش قزوین + فیلم و عکس