Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا اعلام کرد پس از وضع تحریم‌های تازه علیه ایران،‌ دیگر در پی آن نیست که معافیت‌های بیشتری به خریداران نفت این کشور اعطاء کند. آفتاب‌‌نیوز : برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت: «ما دیگر در پی آن نیستیم که هیچ گونه امتیاز یا معافیتی در مورد صادرات نفت ایران قائل شویم.»
به گزارش یورونیوز؛  آقای هوک که در جریان نشستی صنعتی در دوبی سخن می‌گفت افزود:‌ «ایران حالا انزوای اقتصادی حاصل از تحریم‌های ما را به شکلی فزاینده احساس می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما می‌خواهیم درآمدهای این رژیم را متوقف کنیم.»
واشنگتن پس از اعمال رشته تحریم‌های تازه خود علیه ایران در ماه نوامبر برای هشت کشور خریدار نفت ایران معافیت‌هایی قائل شد که چین، هند، ژاپن و کره جنوبی از جمله‌ معاف شدگان بودند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تحریم های ایران تحریم های آمریکا علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا

دولت ایالات‌متحده آمریکا از بازگشت تحریم‌ها علیه صنعت نفت ونزوئلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا اعلام کرد به‌دلیل پایبندنبودن نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، به تعهدهایش در زمینه انتخابات ریاست‌جمهوری، مجوز کاهش تحریم‌ها علیه صنعت نفت این کشور را که روز پنجشنبه (۳۰ فروردین‌) منقضی شد، تمدید نخواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ساعاتی پیش از پایان مهلت این مجوز اعلام کرد که مجوزی را که به شرکت‌ها ۴۵ روز فرصت می‌دهد تجارت و معامله‌های خود را در بخش نفت و گاز این کشور متوقف کنند، جایگزین کرده است.

واشینگتن در ماه‌های اخیر بارها تهدید کرده بود تحریم‌های انرژی را بازمی‌گرداند، مگر اینکه مادورو به وعده‌های خود عمل کند. پس از توافق انتخاباتی مورد حمایت آمریکا بین دولت و مخالفان ونزوئلا، بخشی از تحریم‌های آمریکا از اکتبر پارسال لغو شده بود.

تحریم‌های گسترده علیه صنعت نفت ونزوئلا نخستین بار ازسوی دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ پس از پیروزی دوباره مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعمال شد؛ انتخاباتی که ایالات‌متحده و دیگر دولت‌های غربی نتیجه آن را نپذیرفتند.

مقام‌های بلندپایه آمریکا اعلام کردند با اینکه مادورو به بعضی از تعهدهای مربوط به توافق پارسال پایبند بوده، اما نتوانسته است به دیگر تعهدهای خود عمل کند، مادورو متعهد شده بود اجازه دهد نامزد موردنظر مخالفان برای رقابت با او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ ژوئیه (یکشنبه، هفتم مرداد) شرکت کند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: درنتیجه واشینگتن قصد دارد مجوز عمومی ۶ماهه کنونی را بدون تمدید منقضی کند.

بااین‌حال خورخه رودریگز، رئیس مجلس ونزوئلا، با بیان اینکه کاراکاس به شروط اعلام‌شده در سال گذشته میلادی متعهد بوده است، در یک نشست خبری کنفرانس خبری گفته بود: بازگرداندن تحریم‌ها اقدامی آسیب‌زننده علیه ونزوئلا است.

دیگر خبرها

  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • آمریکا یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند
  • صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد