Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@18:50:07 GMT

زنی که رقیب ترامپ می‌شود!

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۶۷۲۱

«تولسی گابارد» نماینده زن و دموکرات از ایالت هاوایی در کنگره آمریکا برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور اعلام آمادگی کرد.
این زن عضو کنگره که از اهالی جزایر ساموآ و یک هندو است، کهنه سرباز جنگ عراق و یکی از منتقدان برجسته سیاست «تغییر رژیم» آمریکا در سوریه بشمار می رود.
گابارد در گفتگو با خبرگزاری سی ان ان اظهار داشت: «من تصمیم گرفته ام که رقابت کنم و ظرف یک هفته آینده نامزدی خود را بطور رسمی اعلام می کنم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه میزان دسترسی به خدمات بهداشتی، اصلاح سیستم کیفری و تغییرات اقلیمی را به عنوان موضوعات محوری کارزارهای انتخاباتی خود مطرح کرد.
گفتنی است که تولسی گابارد در سال ۲۰۱۲ با پیروزی در انتخابات کنگره، به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافت و در حال حاضر، در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان فعالیت می کند. وی همچنین در واحد پزشکی گارد ملی ایالت هاوایی خدمت کرده و به کویت و عراق نیز اعزام شده است.
وی در سال ۲۰۱۶ پس از اعلام حمایت از نامزدی «برنی سندرز» در انتخابات ریاست جمهوری، از سمت معاونت کمیته ملی حزب دموکرات کناره گیری کرد.
با توجه به موضع ضدجنگ گابارد در قبال سوریه، وی یکی از نامزدهای احتمالی برای تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا در دولت ترامپ بوده است و حتی در نوامبر ۲۰۱۶ با رئیس جمهور منتخب در برج ترامپ دیدن کرد؛ اما در نهایت، نتیجه ای حاصل نشد.
در ماه ژانویه ۲۰۱۷، گابارد در یک سفر ظاهراً حقیقت یاب عازم سوریه شد، که این امر خشم مقامات واشنگتن را برانگیخت. وی همچنین لایحه ای به کنگره ارائه کرده که فروش تسلیحات آمریکا به تروریستها را غیرقانونی می سازد.
هنوز مشخص نیست که آیا گابارد با توجه به اختلاف نظرهای خود با هم حزبیانش بر سر موضوعات سیاست خارجی، از حمایت کافی همقطاران دموکرات خود برخوردار می شود یا خیر.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کنگره آمریکا رقابت انتخابات ریاست جمهوری هندو جنگ عراق سوریه انتخابات کویت عراق وزارت امور خارجه دولت رئیس جمهور برج خشم واشنگتن لایحه انتخابات ریاست جمهوری رقابت وزارت امور خارجه آمریکا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک

آفتاب‌‌نیوز :

پاتل در گفتگو با خبرنگاران گفت که هیات ایرانی فقط می‌تواند در شعاع دو خیابان از مقر سازمان ملل، مسیر میان سازمان ملل متحد و نمایندگی و اقامتگاه ایران، و مسیر سازمان ملل متحد و فرودگاه جان اف کندی حرکت کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی با استقبال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد؛ این نخستین سفر وزیر خارجه ایران در سال جدید شمسی به نیویورک، مقر اصلی سازمان ملل متحد و سومین سفر پس از آغاز جنگ اسرائیل در غزه است.

قبل از تشدید محدودیت‌های تردد دیپلمات‌های ایرانی در دولت ترامپ، دولت‌های پیشین آمریکا رفت و آمد نمایندگان ایران را به حدود ۲۵ مایل از مرکز منهتن محدود کرده بودند. این محدودیت تردد همان چیزی است که دولت بایدن آن را حفظ خواهد کرد.

دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تیرماه سال ۱۳۹۸ محدودیت‌هایی را علیه تردد دیپلمات‌های ایران در نیویورک اعمال کرده و از آن‌ها خواست رفت‌وآمد‌های خودشان را به مسیر سازمان ملل، دفتر نمایندگی ایران، محل اقامت سفیر و فرودگاه جان اف‌کندی محدود کنند.

اعمال این محدودیت‌ها بخشی از سیاست موسوم به «فشار حداکثری» بود که دولت ترامپ آن را بعد از خروج از برجام با هدف آوردن ایران پای میز مذاکره بر سر آنچه به زعم او «توافق بهتر» خوانده می‌شد آغاز کرد.

دونالد ترامپ در حالی ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی کاخ سفید را ترک کرد که در تحقق این هدف ناکام ماند و به دلیل سیاست‌هایش در قبال ایران شدیداً مورد انتقاد گروه‌های مختلف قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی