Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@09:29:49 GMT

بیش از 50درصد تاکسی های خرم آباد فرسوده هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۶۸۹۵

بیش از 50درصد تاکسی های خرم آباد فرسوده هستند

محمد فتحی بیرانوند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: افزایش خودروهای شخصی و کم شدن توان خرید که نتیجه آن کاهش رفت و آمد درون شهری است، موجب کاهش درآمد رانندگان تاکسی شده که همین امر موجب شده این افراد توان بازپرداخت تسهیلات نوسازی را نداشته باشند.
وی تصریح کرد: برخی رانندگان تاکسی نیز به صورت مداوم و مرتب فعالیت نمی کنند که برای این مهم و ساماندهی به وضعیت عمومی تاکسی ها، طرح هوشمندسازی در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خرم آباد اضافه کرد: در این طرح، تاکسی ها حضور و غیاب و ردیابی می شوند.
فتحی بیرانوند گفت: برخی رانندگان تاکسی نیز سال های گذشته به صورت غیرقانونی مجوز دریافت کرده اند و برخی نیز علیرغم جذب امتیاز تاکسی، رغبت چندانی به فعالیت مستمر ندارند که تمامی این موارد و صدور و تمدید کارت های شهری نیز قابل طرح در هوشمندسازی ساماندهی خواهد شد.
وی با بیان اینکه مقدمات اجرای این طرح فراهم شده، اظهار کرد: در صورت فعالیت منظم 2 هزار و 300 تاکسی در سطح شهر، نیازی به حضور مسافربرهای شخصی نیست اما برای ساماندهی این خودروها نیز طرح خط دار کردن آنها توسط شرکت خصوصی طرف قرارداد اجرا خواهد شد.
به گفته فتحی بیرانوند طرحی به شهرداری خرم آباد برای ارجاع به شورای اسلامی شهر ارائه شده که در صورت تصویب، پرداخت کرایه تاکسی ها به صورت الکترونیکی انجام می شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خرم آباد ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی رانندگان، استقبال چندانی برای نوسازی ناوگان صورت نمی گیرد.
فتحی بیرانوند تصریح کرد: از طرفی برخی افراد که برای نوسازی تاکسی خود مراجعه می کنند در بانک ها با مشکل مواجه می شوند به نحوی که برخی از تاکسی داران از 2 سال گذشته تاکنون در انتظار دریافت وام نوسازی هستند.
وی ادامه داد: شرایط نوسازی ناوگان بر اساس پرداخت تسهیلات 200 میلیون ریالی توسط بانک با نرخ 16 درصد و در بازپرداخت 60 ماهه است.
وی گفت: همچنین خودروی فرسوده به قیمت 50 میلیون ریال از تاکسی دار خریداری شده و مابقی هزینه خرید خودرو باید به صورت نقدی توسط متقاضی پرداخت شود.
فتحی بیرانوند با تاکید بر اینکه سهم پرداختی رانندگان نقش بسزایی در طرح نوسازی ناوگان دارد گفت: متاسفانه با افزایش ناگهانی قیمت خودرو و شرایط نه چندان مناسب رانندگان از نظر مالی، سهم پرداختی رانندگان افزایش یافته و استقبال از طرح کم شده است.
وی ادامه داد: امسال حدود 40 نفر برای نوسازی تاکسی خود مراجعه کرده اند اما تاکنون هیچکدام موفق به دریافت تسهیلات نشده اند.
وی افزود: مسئولان باید در این راستا طرح افزایش تسهیلات را در دستور کار قرار دهند تا سهم آورده مالک کمتر شود و طرح نوسازی ادامه داشته باشد.
7269/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها تاکسی خودرو درآمد سازمان حمل و نقل شورای اسلامی شهر جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام آغاز فرآیند نام‌نویسی دارندگان تاکسی فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی برقی گفت: ثبت نام این طرح از امروز ، پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد. - اخبار اجتماعی -

شادی مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تعویض تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های برقی، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله نخست 1000 دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E50A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای 1000 دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات 3 میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات 6 میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تعیین تکلیف پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی طی 2 هفته آینده

به گزارش تسنیم، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی ، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی ، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • بازبینی ادواری همه خطوط تاکسیرانی