Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شهرهای گرمه و جاجرم تا سال 87 زیر نظر شهرستان جاجرم بودند و اکنون 10 سال پس از تاسیس شهرستان گرمه هنوز مرز میان این شهرها مشخص نشده است.
مردم گرمه می گویند نبود مرز سبب بروز مشکلات برای آنان شده و به همین علت توسعه و ایجاد کارگاه ها و واحدهای صنعتی متوقف شده است.

* حریم شهر گرمه مشخص نیست
شهردار گرمه در این باره با بیان اینکه مشخص نبودن مرز میان شهر گرمه و جاجرم، مانعی برای توسعه کسب و کار در این شهر شده است گفت: به علت مشخص نبودن مرز دو شهر، ارائه خدمات هم به این مناطق میسر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباس یعقوبی اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و ابلاغی به شهرداری ها، ارائه خدمات شهری شهرداری ها تا انتهای حریم شهر میسر است و تا زمانی که مرز سیاسی گرمه و جاجرم مشخص نشود، حریم شهرها مشخص نیست.
وی گفت: بر این اساس صدور پروانه و ارائه سایر خدامات هم در این مناطق برای شهرداری امکان پذیر نیست.
وی اظهار داشت: بیش از 100 واحد صنفی گرمه در حریم شهر گرمه و جاجرم فعال است که بیشتر این واحدها متقاضی توسعه هستند و درخواست های زیادی برای سرمایه گذاری و ساخت بنا داده شده اما معطل حل شدن تکلیف مرز سیاسی است.
شهردار گرمه گفت: این مشکل برای اصناف جاجرم هم وجود دارد اما در گرمه بیشتر است.

* نبود مزر مانعی برای توسعه کسب و کار
رئیس شورای اسلامی شهر گرمه هم گفت: نبود مرز میان شهر گرمه و جاجرم، یکی از دغدغه ها مردم است.
علیرضا مفتح اظهار داشت: واحدها و کارگاه های صنعتی زیادی در حواشی گرمه ایجاد شده و در حال فعالیت است که برای ساخت و سازها و توسعه فعالیت خود با مشکل روبه رو شده اند.
وی افزود: در این باره مکاتبات زیادی با مسئولان انجام شده است اما هنوز راه به جایی نبرده است.
وی افزود: توسعه کسب و کارها و واحدهای کارگاهی معطل حل مشکل نبود مرز دو شهر است و البته این معطلی 10 ساله در توسعه اشتغال هم تاثیرگذار بوده است.
وی گفت: واحدهای جدید نمی تواند ایجاد شوند و واحدهای مستقر در حاشیه بولوار امام رضا(ع) نمی تواند از خدمات شهرداری بهره مند باشند.

* تعیین حریم شهری در دست پیگیری است
مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی هم گفت: در این باره پیگیری های لازم انجام و نشست های متعدد برگزار شده است.
مهردخت قوپرانلو اظهار داشت: پیش از این کارشناسان فنی وزارت کشور با حضور در استان مشکلات را مورد بررسی قرار داده اند و برای ادامه کار، بزودی بار دیگر در استان حضور می یابند.
شهرستان گرمه با گستره 2407 کیلومتر مربع در غرب خراسان شمالی واقع است که با استان های سمنان و گلستان همسایه است.
این شهرستان دارای 3 شهر، 2 دهستان و 15 روستا است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی شامل هشت شهرستان، 19 بخش، 22 شهر، 45 دهستان و یکهزار و 298 روستا است.
7185/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام رضا انتخابات خراسان شمالی رئیس شورای اسلامی شهر کسب و کار جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، منصور شیشه‌فروش با اشاره به آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان نسبت به هشدار سطح نارنجی و ورود سامانه همرفتی بارش به استان اصفهان، گفت: از بعدازظهر دوشنبه تا چهارشنبه در تمامی مناطق استان اصفهان شاهد بارش باران، وزش تندباد، طوفان لحظه‌ای و کاهش نسبی دما خواهیم بود که شدت بارشهای رگباری باران و تندباد در مناطق شمال شرق ومرکز استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: شدت بارشهای رگباری باران در روز سه‌شنبه تا اوایل روز چهارشنبه در شهرستانهای نایین، اردستان، خورو بیابانک، ورزنه، نطنز، اصفهان، لنجان، فلاورجان، شهرضا،دهاقان، ورزنه و مناطق از انارک مانند بادرود وچوپانان خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان خواستار تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاههای امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و ابگرفتگی معابر شهری و روستایی شد و افزود: اداره راهداری، شهرداریها، پلیس راه،جمعیت هلال احمر،شرکتهای آزادراهی، شرکتهای امداد خودرو، اورژانس، شرکتهای گاز،آب، برق، آب منطقه ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداریها آمادگی لازم جهت خدمت‌رسانی را دارند.
شیشه فروش با تاکید بر اینکه وزش تند بادهای موقتی، سیلابی شدن مسیلها به کاهش میدان دید منجر خواهد شد، گفت: لزوم استقرار تجهیزات امدادی و کنترل سیل، آماده بکار بودن ماشین آلات در معابر شهری و روستایی و جاده ها راهدارخانه ها، پایگاههای امدادی شهری و روستایی

وی ادامه داد: تقویت تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیتهای اسکان اضطراری از دیگر اقدامات پیشگیرانه برای مواجه با بارشهای همرفتی خواهد بود.

وی به شهروندان توصیه کرد که از سفرهای غیر ضروری در محورهای سیل گیر جلوگیری کنند و افزود:اجرای طرحهای کاهش خطر با استحکام بخشی به سازه های ناپایدار، تابلوها، داربستها در برابر تندبادهای موقتی از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده است.

شهروندان در مسیلها و مسیر رودخانه های فصلی توقف نکنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به شهروندان بر پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه های پلیس در جاده ها تاکید کرد و گفت: توصیه می شود که شهروندان در مسیلها و رودخانه های فصلی توقف نکنند و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به پیشگیری و کنترل ابگرفتگی در معابر شهری دهانه پلها و زیر گذرها، تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پلها و بازگشایی مسیر رودخانه ها، تخلیه اضطراری سکونتگاههای روستاهای در معرض خطر سیل اقدامات لازم را انجام دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898269

دیگر خبرها

  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • تهدید زوال باغ ملی گیاه‌شناسی بر اثر توسعه شهری نامتوازن
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش
  • دومین جشنواره قلیف‌چال در جاجرم
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
  • چراغ‌های راهنمایی و بوستان‌ها به کلید محافظ جان مجهز می‌شوند