Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@11:42:23 GMT

دوپینگ مغزی با خوردن قند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۷۴۶۹

دوپینگ مغزی با خوردن قند

رکنا: دوپینگ مغزی و تقویت ذهن با خوردن قند البته در حد تعادل نیاز بدن است و سبب عملکرد بهتر مغز می شود.

بر اساس مطالعات، قند می تواند عملکرد مغز را در انجام وظایف دشوار بهبود بخشد.

مطالعه جدیدی از سوی محققان دانشگاه گرجستان ثابت می کند که شکر، قدرت مغز را افزایش می دهد. در این مطالعه که نتایج آن در نشریه Psychological Science منتشر شده، محققان 51 نفر از افراد مورد مطالعه را به دو گروه تقسیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه اول نوشیدنی لیموناد خود را با قند طبیعی و گروه دوم با شیرین کننده های مصنوعی شیرین کرده اند.

سپس عملکرد مغز شرکت کنندگان با انجام آزمون هایی ارزیابی شده است. به عنوان اولین آزمون، از شرکت کنندگان خواسته شده تا در متنی، روی حروفی خاص خط بکشند و طی آزمون دوم، توانایی مغز شرکت کنندگان در تشخیص نشانه های تصویری و متنی، از طریق آزمون Stroop Test سنجیده شد.

نتایج آزمون ها نشان داد که عملکرد مغز شرکت کنندگان گروه اول، بسیار سریع تر از گروه دوم است. دلیل این امر از سوی محققان، اینگونه توضیح داده می شود که گلوکز، انگیزه مغز را برای انجام سریع تر وظایف دشوار، افزایش می دهد.

یکی از اساتید این مطالعه می گوید :« محققان تصور می کردند که قند، برای تامین انرژی بدن لازم است. اما بعد از این مطالعه مشخص شد که گلوکز موجود در قند، سنسورهای ساده کربوهیدرات را روی زبان تحریک می کند و این، به نوبه خود به مراکز انگیزشی مغز سیگنال می دهد و توجه و تمرکز بدن را به انجام وظیفه ای دقیق تر و سریع تر، مثل خواندن کلمات آزمون Stroop افزایش می دهد.»

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اعتراف هولناک پسر 13 ساله به قتل امیر عباس 5 ساله در مشهد / جسد لخت پیدا شد ! دختر مشهدی: پدرم در وضعیت بدی مچم را گرفت و آن پسر توانست فرار کند زن مشهدی قربانی وسوسه شیطانی مامور پلیس قلابی شد دعوت شیطانی از دختر17 ساله تهرانی به خلوتگاه پسر نوجوان / فیلم های تجاوز فاش کرد +عکس تجاوز به دختر 14 ساله در بازی والیبال +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا زمان واریز یارانه دی 97 مشخص شد رفتار توهین آمیز خانم معلم با شاگرد اوتیسمی 2 همکلاسی بعد از 57 سال بهم رسیدند+ عکس حمله وحشیانه یک مرد به کلانتری / کارآگاه زنده زنده سوخت + عکس چگونگی جنجالی شدن فیلم رقص سربازان سپاه از زبان خودشان + فیلم دخترانی که مهره مار دارند و خدمات متنوع دیگری هم ارائه می کنند! / پلیس فتا هشدار داد مادر سنگدل دخترش در ازای مواد در اختیار موادفروشان قرار می داد+ عکس ثبت فیلم دختر یکی از مسئولان در حالی که لباسی به تن نداشت ! / سهیل کیست؟ این مرد زنان را در شاهرود ماساژ می داد! / پلیس فاش کرد

منبع: رکنا

کلیدواژه: گرجستان دوپینگ ذهن قند مغز خوردن عکس مرد دختر قتل فیلم پلیس پسر من عجیب دستگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت بیش از ده هزار داوطلب کنکور در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ آزمون‌های گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح امروز برگزار شد و داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه در نوبت عصر به رقابت می پردازند.
در استان سمنان ده هزار و شش داوطلب در کنکور امسال در ۵ گروه آزمایشی شرکت کرده اند.
این آزمون در حوزه‌های امتحانی دانشگاه‌های سمنان، صنعتی شاهرود، دامغان و گرمسار برگزار می شود و نتایج آن در نیمه مرداد ماه اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز آزمون سراسری هنر و زبان‌های خارجه
  • رقابت بیش از ده هزار داوطلب کنکور در استان سمنان
  • آغاز رقابت بیش از ده هزار داوطلب کنکور در استان سمنان
  • نوبت اول آزمون سراسری با رقابت ۵۸۴ داوطلب در کیش
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در یک‌سال!
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد