Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز ، مونا زندی که سال ۸۴ فیلم پربازیگر «عصر جمعه» را کارگردانی کرد، سال گذشته دومین فیلم سینمایی خود را جلوی دوربین برد. «بنفشه آفریقایی» به تهیه کنندگی علیرضا شجاع نوری با بازی فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی و رضا بابک در بخش سودای سیمرغ جشنواره امسال به نمایش درخواهد آمد.

مونا زندی حقیقی متولد ۱۳۵۱ تهران، فارغ التحصیل معماری داخلی از دانشگاه تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فعالیت سینمایی را سال ۱۳۷۳ با عکاسی آغاز و تا سال ۱۳۷۸ در سمت منشی‌گری صحنه و دستیاری فعالیت داشت. پس از آن سال ۱۳۷۸ اولین فیلم کوتاه ۳۵ میلی متری اش را ساخت.

نکات حاشیه ای

این فیلم سال گذشته متقاضی حضور در جشنواره فجر شد، اما علیرضا شجاع نوری با ارسال نامه ای به دبیر خانه جشنواره فجر از حضور در این رویداد سینمایی به دلیل نرسیدن مراحل فنی آن انصراف داد. اما «بنفشه آفریقایی» امسال فرم حضور در جشنواره فجر را پر کرد و به بخش مسابقه راه یافت.

نکات جذاب

حضور فاطمه معتمد آریا در هر فیلمی می تواند جذابیت زیادی به آن دهد. معتمدآریا در «بنفشه آفریقایی» نقش اصلی را بازی می کند. از سوی دیگر بازیگر محبوب دهه شصت و هفتاد رضا بابک هم در این فیلم ایفای نقش می کند و بسیاری منتظر تماشای بازی این بازیگر پیشکسوت روی پرده سینماها هستند.

شانس جایزه

با این که کار مونا زندی و علیرضا شجاع نوری برای دریافت سیمرغ کارگردانی و بهترین فیلم در جشنواره فجر امسال سخت است، اما بازیگران «بنفشه آفریقایی» از جمله فاطمه معتمد آریا، سعید آقاخانی و رضا بابک اگر بتواند مخاطبان را با بازی هایشان غافلگیر کنند، می توانند به دریافت سیمرغ بازیگری امیدوار باشند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است:

شوکو به همراه همسر دومش رضا تصمیم می گیرد تا فریدون همسر سابقش که توسط فرزندانشان به خانه سالمندان  راهی شده به خانه خود بیاورد. این تصمیم  اتفاقات جدیدی را در زندگی هر سه به وجود می آورد.

فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی بازیگران اصلی این فیلم هستند. مهدی حسینی‌نیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی ایفای دیگر نقش‌ها را برعهده دارند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از: کارگردان: مونا زندی ، نویسنده: حمیدرضا بابابیگی / بر اساس طرحی از مونا زندی ، تهیه کننده: علیرضا شجاع نوری، مدیر فیلمبرداری: فرهاد صبا، تدوین: بهرام دهقانی ،طراح صحنه و لباس : علی عابدینی ،طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی ،آهنگساز : پیمان یزدانیان ، مشاور رسانه ای: عسل عباسیان ، سعیده الله دادی ، عکاس: حبیب مجیدی.

بنفشه افریقایی در ابتدا با نام "زنگاری" ساخته شد اما بعداً تغییر نام داد. مونا زندی درباره این تغییر گفت: از چند جهت تصمیم به انتخاب این اسم برای فیلم گرفتم؛ هم از این حیث که خود گل بنفشه آفریقایی در فیلم حضور دارد و به شکلی وارد خانه و زندگی شخصیت‌های فیلم می‌شود و از سویی دیگر، این گل در پرورش، نوع نگهداری و میزان مراقبتی که نیاز دارد، گیاهی منحصربه‌فرد است؛ از خاک برای دریافت آب تغذیه نمی‌کند، در شرایط خاصی گل می‌دهد و به هر تغییر شرایطی واکنش نشان می‌دهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فیلم سینمایی دوربین بازی فارغ التحصیل دانشگاه تهران عکاسی رسانه خاک تغذیه جشنواره فیلم فجر فاطمه معتمد آریا زنگاری بنفشه آفریقایی رضا بابک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ جسد پناهجویان توسط گارد ساحلی تونس

دریای مدیترانه، مرگبارترین دریا برای پناهجویان به شمار می‌رود. پناهجویان آفریقایی به طور معمول از کشور‌های لیبی و تونس با کمک قایق‌های کوچک به دنبال رساندن خود به کشور ایتالیا هستند. با این حال، ابتدایی بودن این قایق‌ها و سوار کردن پناهجویان بیش از حد ظرفیت قایق‌ها منجر به واژگونی و غرق شدن آن‌ها می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، گارد ساحلی تونس امروز (دوشنبه) از کشف اجساد ۵ پناهجوی دیگر در نزدیکی سواحل این کشور خبر داد. بدین ترتیب شمار پناهجویان کشته شده در آب‌های ساحلی این کشور طی یک هفته اخیر به ۱۱ تن رسید. 

مقامات تونس با اعلام این خبر، تاکید کردند: طی هفته‌های اخیر گارد ساحلی ما موفق به نجات ۶۶۳ پناهجوی غیرقانونی شده است که از تونس یا کشور لیبی با هدف گذشتن از دریای مدیترانه به دنبال رسیدن به ایتالیا بودند. با بهبود شرایط آب و هوایی، تلاش پناهجویان برای استفاده از مسیر دریایی به منظور رسیدن به اروپا افزایش یافته است. 

جورجا ملونی، نخست وزیر راستگرای ایتالیا پیش‌تر در نشست اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که در صورتی که فکری برای سیل پناهجویان آفریقایی به این کشور گرفته نشود، این مسئله می‌تواند به بحرانی همانند بحران پناهجویان سال ۲۰۱۵ در قاره سبز منجر شود. 

اتحادیه اروپا به دنبال حمایت از کشور‌های آفریقایی دارای ساحل در دریای مدیترانه است تا مانع از ورود سیل پناهجویان به این قاره شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • «آنیتا، گمشده در اخبار» در یک جشنواره خارجی اکران می‌شود
  • معرفی بهترین دستگاه های حضور و غیاب در بازار ایران
  • قطاری که از ایستگاه آموزش به جشنواره بازی‌آرا رسید
  • کودتا و ناامنی در آفریقا؛ نقش استعمار فرانسه در قاره سیاه
  • پایان فروردین ماه ؛ معرفی برترین های جشنواره کتابخوانی رضوی
  • بهترین بازیکن دیدار ترکمتستان و ایران
  • جشنواره لاله‌های کرج اردیبهشت برگزار می‌شود
  • روایت رضا بنفشه‌خواه از عید دیدنی خانوادگی | تهران بمانید!
  • (عکس) فوتبال زیر باران با فردوسی‌پور، بزیک، کاظمیان و زندی
  • کشف ۵ جسد پناهجویان توسط گارد ساحلی تونس