Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یورونیوز به نقل از شبکه بین‌المللی تغییر اقلیم گزارش داد کشور‌های اروپایی از جمله آلمان، انگلیس، دانمارک و بلژیک عملکرد بسیار ضعیفی در اجرای تعهدات خود در توافق پاریس داشته‌اند.

کشور‌های اروپایی در زمان امضای توافق پاریس برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به جهت جلوگیری از افزایش دمای زمین، جزو کشور‌های پیشتاز بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آن‌ها، دیگر کشور‌ها را نیز برای پیوستن به توافق پاریس تشویق می‌کردند. تشویق دیگر کشور‌ها برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در حالی است که کشور‌های توسعه‌یافته مانند اعضای اتحادیه اروپا بیشترین نقش را در افزایش دمای زمین‌ دارند. برخلاف پیشتازی کشور‌های اروپایی در امضای توافق پاریس و ارائه سند تعهدات، عملکرد این کشور‌ها در اجرای این توافق، زیر سؤال است.

به گزارش یورونیوز، مطابق توافق پاریس، کشور‌های اتحادیه اروپا متعهد شده‌اند که تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۲۰ درصد از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای خود را کاهش دهند. بررسی‌ها نشان از کوتاهی زیاد این کشور‌ها به‌ خصوص آلمان در اجرای تعهدات خود دارد. آلمان به‌ عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در حال حاضر تقریباً ۴۵ درصد از برق خود را از زغال‌ سنگ، ۱۱ درصد را از گاز طبیعی و ۱۵ درصد دیگر را از راکتور‌های هسته‌ای تأمین می‌کند.

تأمین میزان بالای برق آلمان از زغال‌ سنگ در حالی است که زغال‌ سنگ از منابع اصلی منتشرکننده گاز‌های گلخانه‌ای است. ۲۰ درصد انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در آلمان، ناشی از مصرف زغال‌ سنگ است. موضوعی که موجب اعتراض فعالان محیط‌ زیست شده است. به‌ عنوان نمونه کلودیا کمفرت، کارشناس محیط‌ زیست در گفتگو با یورونیوز به لابی‌های قوی طرفدار زغال‌ سنگ در آلمان اشاره می‌کند که بر سیاستمداران نفوذ دارند و اجازه کاهش تولید در این حوزه را نمی‌دهند.

از دیگر دلایل کاهش نیافتن مصرف زغال‌ سنگ در آلمان می‌توان به شاغل بودن بیش از ۲۰ هزار نفر در معادن زغال‌ سنگ و وابستگی ناگزیر این کشور به واردات گاز از روسیه برای تولید برق اشاره کرد. از طرف دیگر شرکت RWE که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید انرژی در آلمان است در حال حاضر مشغول استخراج زغال‌ سنگ در جنگل هامباخ این کشور است. به‌ طوری‌که این شرکت قصد دارد تا اکتبر سال جاری میلادی بخش‌های دیگری از این جنگل را که قدمتش به ۱۲ هزار سال پیش می‌رسد، برای گسترش معادن زغال‌ سنگ «هامباخ» تخریب کند که این به معنای افزایش تولید زغال‌ سنگ و در نتیجه افزایش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در آلمان است.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش یورونیوز و به نقل از شبکه بین‌المللی تغییر اقلیم (CAN)، علاوه بر آلمان کشور‌هایی مانند انگلیس، دانمارک و بلژیک نیز از جمله کشور‌هایی هستند که در عمل به تعهدات خود در توافق پاریس تا به‌ حال گام جدی برنداشته‌اند. همچنین این کشور‌ها در راستای اجرای توافق پاریس، تعهدات بین‌المللی از جمله کمک‌های مالی و فناوری به کشور‌های در حال‌ توسعه ارائه داده‌اند که در عمل به این توافق نیز به‌ شدت کوتاهی کرده‌اند به‌ طوری‌که از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک سالانه تا ۲۰۲۰ فقط ۱۰ میلیارد دلار آن را به صندوق سبز اقلیم به‌ عنوان توزیع‌کننده کمک‌های بین‌المللی تحویل داده‌اند.

مطابق نکات ذکرشده، کشور‌های توسعه‌یافته به‌ عنوان عاملین اصلی گرمایش کره زمین، اراده جدی در اجرای توافق پاریس از خود نشان نمی‌دهند. این در حالی است که این کشورها، کشور‌های دیگر از جمله ایران را به اجرای توافق پاریس تشویق می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مرحله چهارم طرح پیشگامان امنیت در مازندران

سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری مازندران گفت: به منظور ارتقاء احساس امنیت و پیشگیری با هر گونه نا امنی، مرحله چهارم طرح پیشگامان امنیت محله محور در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان به مرحله اجراء درآمد.

او افزود:در بررسی انجام گرفته در مدت اجرای طرح، وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ جعفری با اشاره به این که در این طرح ۳ روزه، ۱۳۷ سارق دستگیر شدند، گفت: در بازه زمانی اجرای این طرح ۱۲۳ فقره انواع سرقت نیز توسط کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان کشف شد.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان موفق شدند بیش از ۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۳۲ خرده فروش و ۹۰ معتاد را دستگیر کنند.

سرهنگ جعفری گفت: در این طرح همچنین ۱۹۱ دستگاه خودرو و ۶۳ دستگاه موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و نداشتن مدارک قانونی نیز توقیف شد.

رئیس پلیس پیشگیری مازندران افزود: برنامه ریزی دقیق و منسجم برای کاهش جرائم و برخورد قاطعانه با مجرمان و هنجارشکنان اجتماعی همواره با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • استخراج ۲ امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ
  • بلومبرگ: کشتی بهشاد ایران از بیم حمله اسرائیل دریای سرخ را ترک کرد
  • دستگیری ۲۳ سارق و مالخر در چناران
  • اجرای مرحله چهارم طرح پیشگامان امنیت در مازندران
  • عملکرد ضعیف ستاره آرسنال: همه‌ش صفره!
  • عملکرد ضعیف رونالد آرائوخو مقابل پاری سن ژرمن / فیلم
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند