Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: ۹۹ درصد تصادفات سرویس دانش آموزان برای خودروهای آزادبر است و به خانواده ها توصیه میکنیم از سرویس های مورد تایید آموزش و پرورش استفاده کنند. ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

نورعلی عباس‌پور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره سرویس دانش‌آموزان اظهار کرد: هفته گذشته در منطقه خزانه تهران اتفاقی برای یکی از سرویس‌های دانش‌آموزان رخ داد که این سرویس مجوز آموزش و پرورش را نداشت و تلاش ما این است مردم را تشویق کنیم از سرویس‌های دارای مجوز استفاده کنند، چرا که آنها دارای شناسنامه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمی‌خواهم ادعا کنم وضع سرویس مدارس مناسب است، اما با امکاناتی که در اختیار داریم و از طریق همراهی سازمان تاکسیرانی و شهرداری‌ها تلاش کردیم امکانات قابل قبولی را ارائه دهیم و منکر این نیستیم که ممکن است یک پیمانکار مرتکب خطایی شده و مشکلاتی ایجاد کند.

خانوادهها از سرویسهای دارای مجوز استفاده کنند

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این که خانواده‌ها باید برای فرزندان خود از سرویس دارای مجوز استفاده کنند و به سرویس‌های آزاد اعتماد نکنند، گفت: سرویس‌های مورد تایید وزارت آموزش و پرورش علاوه بر داشتن مجوز، مراحلی را طی کرده‌اند و تحت نظارت قرار دارند. یعنی تیم‌های نظارتی از سوی تاکسیرانی، انجمن اولیا و مربیان هر استان و پلیس راهور عملکرد آنها را بررسی می‌کنند.

عباس‌پور ادامه داد: این که گفته می‌شود سرویس دانش‌آموزی مسئول مشخصی ندارد، صحیح نیست و در این رابطه آئین‌نامه مصوب هیئت دولت و دستورالعمل ذیل آن را که توسط وزیر کشور ابلاغ شده است، داریم. وزیر کشور رئیس کارگروه ماده 19 است و برای سرویس مدارس در 2 سطح تصمیم‌گیری می‌شود که در سطح کلان نماینده آموزش و پرورش و وزارت کشور حضور دارند و هر جا در کل کشور نیاز به دستورالعمل و بخشنامه باشد تصمیم‌گیری می‌شود. از سوی دیگر در سطح شهرها، کارگروه ماده 18 را داریم که 3 نماینده از آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان و شهرداری‌ها در آن حضور دارند که این کارگروه تصمیم‌گیر اصلی  سرویس مدارس است.

رضایت خانواده ها و مدیران مدارس ملاک انتخاب سرویس مدارس

وی درباره انتخاب پیمانکاران سرویس مدارس، خاطر نشان کرد: شهرداری پیمانکاران را به آموزش و پرورش معرفی می‌کند که میزان رضایت خانواده‌ها و مدیران مدارس از عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار گرفته است، و براساس این مقوله و محل استقرار پیمانکاران که در چه مناطقی هستند، تعدادی از شرکت‌ها به مناطق آموزش و پرورش معرفی می‌شوند که مدیر مدرسه از بین آنها می‌تواند اقدام به انتخاب کند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: آنچه مدرسه باید رعایت کند این است که برای سرویس مدارس از شرکت‌های دارای مجوز استفاده کند تا راننده خودرو به لحاظ مسائل ایمنی مجوز لازم را کسب کرده باشد در حقیقت آموزش و پرورش تمام شرکت‌های دارای مجوز را به مناطق معرفی می‌کند و در شهرستان‌ها خودشان کار را انجام می‌دهند.

99 درصد تصادفات مربوط به سرویسهای آزادبر

عباس‌پور در واکنش به این موضوع که 50درصد سرویس‌های مدارس آزادبر هستند، ادامه داد: این موضوع که خانواده‌ها برای فرزندان خود از چه سرویسی استفاده کنند، جزو حقوق آنهاست و ما باید به آنها پیشنهاد دهیم که از سرویس‌های دارای مجوز بهره ببرند، چرا که 99 درصد تصادفات سرویس دانش‌آموزی مربوط به خودروهای آزادبر است که هیچ نظارتی بر آنها اعمال نمی‌شود.

اختلاف قیمت علت استفاده از سرویسهای آزاد

وی افزود: هماکنون حدود 3 میلیون دانش‌آموز از سرویس‌های مجوزدار استفاده می‌کنند که هر سال تعداد متقاضیان بیشتر می‌شود و تلاش کردیم تا اطلاع‌رسانی لازم را به خانواده‌ها داشته باشیم، اما برخی مواقع به دلیل اختلاف قیمت‌ آنها از خودروهای آزادبر استفاده می‌کنند.

طراحی خودروی ویژه سرویس دانشآموزان

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در ادامه در خصوص مشکلات سرویس دانش‌آموزان در مناطق روستایی، گفت: در شهرستان‌ها برای ورود پیمانکاران مشکل داریم و باید شرکت‌ها توسعه‌ یابند، البته در کارگروه ماده 19 بحثی را پیگیری می‌کنیم تا سرویس ویژه‌ای را با همکاری صنعت خودروسازی برای دانش‌آموزان طراحی کنیم و این جزو مطالبات آموزش و پرورش است.

عباس‌پور در پایان تاکید کرد: هم اکنون در انجمن اولیا و مربیان 50 درصد انرژی خود را صرف ساماندهی سرویس مدارس کرده‌ایم.

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سرویس مدارس وزارت آموزش و پرورش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرویس مدارس وزارت آموزش و پرورش سرویس مدارس وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زارعی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: ایران اسلامی با انجام عملیات غرورآفرین وعده صادق دفاع از ارزش‌های خود را به نمایش گذاشت و این حرکت شجاعانه توسط نیروهای مسلح درس بزرگی برای همه مدیران بود تا با جسارت و شجاعت برای انجام مسؤولیت و وظایف خود قدم بردارند.

وی به اهمیت برگزاری آزمون‌های نهایی پرداخت و افزود: در گذشته نحوه برگزاری این آزمون‌ها غلط بوده و دانش‌آموزان بیشتر به سمن حافظه محوری سوق یافته‌اند در حالی که این امر آسیبی به نظام آموزشی است.

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش با یادآوری اینکه اصلاح ساختار برگزاری آزمون نهایی مورد توجه قرار گرفت، افزود: در سال گذشته سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی به ترتیب هر سال درصد خاصی به خود اختصاص داده که این درصد در سال‌جاری به ۶۰ درصد رسیده است.

زارعی، اذعان کرد: برنامه ما برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک استاندارد در مراکز آزمون است که تا سال ۱۴۰۷ انجام می‌گیرد و البته این مهم نیازمند داشتن مراکزی استاندارد و مجهز است.

وی برقراری تأمین امنیت آزمون‌ها را رسالت وزارت کشور از طریق شورای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها دانست و عنوان کرد: این کار با همکاری دستگاه‌های متولی و شورای تأمین هم در سطح ملی و هم استانی و شهرستانی دنبال می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قریب ۱۰۰ عنوان آزمون برگزار می‌شود، اضافه کرد: عوامل اجرایی یک ماه درگیر برگزاری این آزمون‌ها هستند لذا باید زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون‌های نهایی ایجاد شود.

زارعی تدوین یک نسخه برای کل کشور در حوزه برگزاری آزمون‌های نهایی را نادرست خواند و گفت: ارتقای کیفیت آزمون‌های سنجش باید براساس تحلیل‌ها و داده‌های اطلاعاتی هر استان و منطقه باشد.

گفتنی است؛ در آزمون‌های نهایی پیش رو تقریباً یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز سطح کشور به صورت مستقیم درگیر این آزمون‌ها هستند.

کد خبر 6081676

دیگر خبرها

  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • نواخته شدن «زنگ ظفر» ‌در مدارس خوزستان در حمایت از حمله «وعده صادق»