Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: تارنمای«الشروق» الجزایر در گزارشی در خصوص بازگشت تروریست ها از کانون های درگیری در خاورمیانه به قاره آفریقا و خطرهای آن ها برای منطقه نوشت، بر اساس اطلاعات موجود بیش از 10 هزار عنصر داعشی و القاعده ای به آفریقا بازگشته اند.
به گزارش خرداد به نقل از برنا، الشروق افزود، روزنامه « دنشنال اینترست » نیز اوایل ماه سپتامبر گذشته به نقل از «مک کول» یکی از اعضای کنگره آمریکا نوشت، 10 هزار عنصر عضو سازمان های تروریستی داعش و القاعده به آفریقا بازگشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این روزنامه الجزایری در ادامه نوشت، به دلیل فعالیت گروه های مختلف تروریستی در آفریقا و بازگشت این شمار از تروریست های عضو داعش و القاعده، همکاری و هماهنگی کشورهای منطقه برای مبارزه با آن ها بسیار ضروری است.الجزایر طی هفته های گذشته مانع ورود شماری از اتباع سوریه به خاک خود شد .وزارت کشور الجزایر اعلام کرد برخی تروریست ها تحت پوشش پناهجو سعی در ورود به این کشور و ناامن کردن آن داشتند اما نیروهای امنیتی و ارتش به آن ها فرصت فعالیت نمی دهند.الجزایر در دهه نود قرن گذشته با مشکل فعالیت تروریست ها مواجه بود و بر اساس اعلام مقام های این کشور، طی این مدت 200هزار نفر کشته شدند.این کشور واقع در شمال آفریقا که همچون جزیره ای امن در دریایی طوفانی و در میان کشورهای بی ثبات است، اکنون کنترل شدیدی بر مرزهای خود دارد.«غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل برای حل بحران لیبی هفته گذشته در الجزیره گفت، حدود 15 میلیون قبضه سلاح در دست مردم لیبی است و این در حالی است که جمعیت این کشور همسایه با الجزایر کمتر از هفت میلیون نفر است.اکنون گروه های مختلفی در لیبی، مالی و نیجر که با القاعده و داعش در ارتباط اند، در منطقه فعالیت می کنند و کشورهای آفریقایی نگران حملات آن ها هستند و به آن ها به عنوان بمب های ساعتی نگاه می کنند. برچسب ها: الجزایر ، القاعده ، پوشش ، خاورمیانه ، سوریه

منبع: خرداد

کلیدواژه: الجزایر القاعده پوشش خاورمیانه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جولان داعشی‌ها در ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه گفت: ۱۴۷ تن از عناصر داعش در دو روز گذشته شناسایی و در یک عملیات ضربتی همزمان در ۳۰ استان دستگیر شده اند.
به گفته یرلی کایا این افراد مرتبط با گروهک تروریستی داعش بودند و برای این گروهک کمک‌های مالی جمع آوری می‌کردند.
بنا بر آمار رسمی وزارت کشور ترکیه در ده ماه گذشته در هزار و ۳۲۹ فقره عملیات صورت گرفته علیه گروهک تروریستی داعش، دو هزار و ۹۱۹ مظنون داعشی بازداشت، ۶۹۲ بازداشتی زندانی و ۵۳۱ بازداشتی نیز با حکم کنترل قضایی آزاد و تحقیقات قضایی در مورد ۱۸۷ مظنون نیز ادامه دارد.

 

اظهارات: 
علی یرلی کایا - وزیر کشور ترکیه

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله هماهنگ صهیونیست‌ها و القاعده به غرب و شرق حلب / دفع حملات تروریست‌ها پس از چند ساعت درگیری سنگین + نقشه میدانی 
  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • معین پنهانی به ایران آمده است؟
  • معین پنهانی به ایران آمده؟
  • معین پنهانی و مخفیانه به ایران آمد!
  • فلات ایران اولین سکونتگاه انسان پس از خروج از آفریقا بوده است
  • معین پنهانی به ایران آمد