به گزارش جهان نيوز، در طول تاریخ انسان‌ها تحت تأثیر عواملی مثل تربیت، خانواده، باور شخصی، خواست و اراده جامعه، ملیت، ویژگی‌های آب و هوایی و... خود را پوشش می‌دهند. با این وجود به نظر می‌رسد که یکی پیامدهای جهانی‌سازی در دنیای امروز، تصور همسانی است که برای عده‌ای از افراد به وجود آمده است. به طوری که بسیاری از عواملی که پوشش انسان‌ها را- اعم از زن و مرد- تعیین می‌کنند، با عامل همسان‌پنداری با سایر مردم جهان و حتی جنس مخالف جایگزین شده است.

اما این نوع رویکرد نسبت به پوشش، در طول سال‌ها چه آسیب‌ها و نتایج بدی برای افراد و جامعه می‌تواند داشته باشد؟ چگونه باید این نوع رویکرد را اصلاح کرد؟ آیا مسئولیت بر عهده بخش فرهنگی جامعه است یا خانواده‌ها در این مورد نقش تعیین‌کننده دارند؟

دکتر فلاح معتقد است: «نمی‌توان هر نوع بدحجابی را به عنوان بی‌بندوباری تلقی کرد. چراکه بی‌بندوباری در حقیقت نوعی بار عامدانه با خود دارد و کسانی مصداق این واژه هستند که با هدف مشخصی حجاب و پوشش را در جامعه رعایت نمی‌کنند، نه آن‌هایی که قاصرانه و تحت تأثیر عواملی مانند دوستان، پوشش خود را به درستی حفظ نمی‌کنند. طبق پژوهش‌های انجام‌شده در حوزه عفاف و حجاب و بر اساس شاخص‌های عقیدتی، زیبایی‌شناسی و هویتی در جامعه امروز ما می‌توان نتیجه گرفت که تعداد زیادی از افرادی که پوشش درستی ندارند یا انتخاب درستی در پوشش انجام نداده‌اند، لزوماً قصد بی‌بندوباری ندارند. این نکته مهمی است که برای حل مشکلات بدحجابی در جامعه باید به آن توجه داشت.»

این فعال فرهنگی تصریح می‌کند که: «باعث تأسف است که در سطح جامعه با بحران‌هایی در این موضوع مواجه هستیم که نمونه‌اش ترویج و فروش مانتوهای جلوباز است که بسیاری از خانم‌ها و به خصوص جوان‌ترها ناگزیر می‌شوند آن‌ها را خریداری کرده و از آن‌ها استفاده کنند، هرچند که در استفاده از این پوشش دچار مشکل می‌شوند. این‌ها نشان می‌دهد که در موضوع حجاب، هنوز هم با مشکلات بسیاری مواجه هستیم که حتی لازم است فروشگاه‌ها و مراکز خرید با دقت بیشتری کنترل شوند و از طراحان دغدغه‌مند برای طراحی پوشاک خانم‌ها و آقایان استفاده شود.»

* با توجه به اینکه موضوع حجاب و پوشش، موضوعی است که در همه ادیان و جوامع به نوعی مطرح است، به اعتقاد شما چرا جامعه امروز ما به عنوان کشور اسلامی به نوعی با این موضوع درگیر شده است؟
همان طور که در سؤال اشاره کردید، تاریخ حجاب و پوشش تنها به این دوران و جامعه ما محدود نمی‌شود. بلکه تاریخ این ماجرا به دوران هبوط حضرت آدم و حوا بر زمین برمی‌گردد که با برگ درخت خود را می‌پوشاندند. بنابراین بحث حجاب، موضوعی فطری است که در وجود انسان از بدون آفرینش وجود داشته است. هرچند در برهه‌های مختلف زمانی دچار تغییراتی شده، اما در ادیان یهود، مسیحیت، آشورایی ها، زرتشت و ... وجود داشته است.

در جامعه امروز هم این موضوع، مسئله‌ای نیست که تنها به مسلمانان و یا جامعه ایرانی مختص باشد. بلکه در حال حاضر با مروری در اندیشه‌ها و آداب ادیان دیگر و حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی مشاهده می‌کنیم که بحث پوشش در آن جوامع هم مطرح است. به طوری که انسان‌های فرهیخته و تحصیل‌کرده را حتی در جوامع غربی به ندرت با پوشش نامناسب مشاهده می‌کنیم. تحصیل‌کرده‌ها و افراد بافرهنگ و اجتماعی در جوامع غربی هم در مراسم رسمی خود با پوشش کامل حاضر می‌شوند و این موضوع تنها در مورد مردان صدق نمی‌کند. بلکه پوشش را در مورد خانم‌های فرهیخته و چهره‌های علمی نیز می‌بینیم. هرچند که نوع پوشش آنها طبیعتاً بر طبق آداب و رسوم جامعه آنهاست. در جامعه امروز ما هم خوشبختانه روش‌های مختلفی برای حمایت و ترویج عفاف و حجاب وجود دارد که سال‌هاست در کشور فعال هستند.

* این مطلب درست است، اما به هر حال موانع و چالش‌های گوناگونی هم برای ترویج عفاف در جامعه وجود دارد. راهکار مقابله با این چالش‌ها چیست؟
درست است. در مسائل اجتماعی هم چنین مسائلی مطرح است. به عنوان مثال گفته می‌شود که برای رسیدن به جامعه سالم کافی است که فاصله طبقاتی از بین برود و یا فقر در جامعه ریشه‌کن شود. تصور افرادی که به این رویکرد قائل هستند آن است که انسان‌ها فطرت پاکی دارند و اگر فقر و مشکلات اقتصادی در جامعه ریشه‌کن شود، دیگر جایی برای مشکل باقی نمی‌ماند!

اما باید این نوع رویکردها را هم بررسی کرد. از جمله اینکه چه ارتباطی میان فقر، مشکلات شغلی و اقتصادی با حجاب و عفاف وجود دارد؟ آیا اگر فقر در جامعه از بین برود، همه مردم پوشش خود را حفظ می‌کنند؟ مگر تمام افرادی که دارای تمکن مالی هستند، افرادی محجبه و باعفاف هستند و با پوشش مناسب در جامعه ظاهر می‌شوند؟

مشخص است که این طور نیست و هر انسانی با نگاه اجمالی به جامعه درک می‌کند که رابطه مستقیمی میان ثروت و حیا وجود ندارد. پس نباید برای حل مشکلات فرهنگی و از جمله مشکل عفاف و حجاب در جامعه فرافکنی کنیم و مشکل را به سمت مسائل اقتصادی و سیاسی سوق بدهیم.

داشتن قلب پاک برای پاک بودن کافی نمی‌کند
* به هر حال می‌دانیم که نداشتن پوشش مناسب برای افراد، همیشه از نفی باورها و اعتقادات آنها ناشی نمی‌شود. درواقع نداشتن عقیده به دین‌داری و خداپرستی، همیشه موجب بی‌بندوباری در پوشش نمی‌شود. چنانکه بسیاری از خانم‌هایی که پوشش مناسبی ندارند، حاضر نمی‌شوند به گناهان و آلودگی‌های خلاف شرع تن بدهند و این موضوع را این گونه توجیه می‌کنند که انسان باید قلب پاکی داشته باشد و ظاهرش ملاک دین‌داری نیست. چه تفاوتی میان افراد پرهیزکاری وجود دارد که پرهیزکاری را در غالب پوشش و حجاب هم رعایت می‌کنند و گروهی که با وجود پرهیز از گناهان اخلاقی، حجاب را رعایت نمی‌کنند؟
طبق آموزه‌های دینی افرادی که به گناه آلوده می‌شوند، به دو گروه کلی دسته‌بندی می‌شوند: عده‌ای جاهل قاصر هستند و گروهی جاهل مقصر. جاهل قاصر کسی است که عمل او دستخوش عوامل مختلفی است و با بینش و دانایی مرتکب خطا نشده است. در حالی که جاهل مقصر کسی است که دانسته و از روی آگاهی مرتکب خطا شده است و منظور و هدفی از خطای خود دارد.

با چنین رویکردی و قائل شدن تفاوت میان این دو گروه، نمی‌توان هر نوع بدحجابی را به عنوان بی‌بندوباری تلقی کرد. چون بی‌بندوباری در حقیقت نوعی بار عامدانه با خود دارد و کسانی مصداق این واژه هستند که با هدف مشخصی حجاب و پوشش را در جامعه رعایت نمی‌کنند، نه آنهایی که قاصرانه و تحت تأثیر عواملی مانند دوستان، پوشش خود را به درستی حفظ نمی‌کنند.

طبق پژوهش‌های انجام‌شده در حوزه عفاف و حجاب و بر اساس شاخص‌های عقیدتی، زیبایی‌شناسی و هویتی در جامعه امروز ما می‌توان نتیجه گرفت که تعداد زیادی از افرادی که پوشش درستی ندارند یا انتخاب درستی در پوشش انجام نداده‌اند، لزوماً قصد بی‌بندوباری ندارند. این نکته مهمی است که برای حل مشکلات بدحجابی در جامعه باید به آن توجه داشت.

* با این توضیح، این نوع دسته‌بندی در موضوع عفاف و حجاب هم همین مرحله ختم می‌شود؟
البته این دسته‌بندی زیرمجموعه‌هایی هم دارد. از جمله عده‌ای از افراد هستند که نه‌تنها با حجاب موافق نیستند، بلکه نسبت به این موضوع مخالفت‌هایی دارند و آن را برنمی‌تابند. این عده خوشبختانه در جامعه آماری کشور ما تعداد کمی هستند.

عده‌ای دیگر هم معتقد به حجاب هستند و این اعتقاد را از مذهب یا اخلاق یا عرف خانواده و جامعه دریافت کرده‌اند و یا حتی حیای شخصی در وجود خودشان مانع از بی‌بندوباری پوششی آنها می‌شود. این افراد با توجه به پیشینه ذهنی خود، خواه ناخواه حجاب و حیا را رعایت می‌کنند.

اما گروه دیگری هستند که اکثریت افرادی را شامل می‌شوند که با حجاب کاملی در جامعه ظاهر نمی‌شوند. این افراد، جاهلانی هستند که تقصیر ندارند. مانند نوجوان‌ها و جوان‌هایی که در اوج جلوه گری، الگوپذیری، مطرح کردن و نمایش خود هستند، اما تحت تأثیر فضای بدی که خانواده یا گروه همسالان یا جامعه برای آنها فراهم کرده، پوشش کاملی را انتخاب نمی‌کنند.

حس زیبایی دوستی، عامل بدحجابی برخی خانم‌هاست
* چطور می‌شود فردی بدون قصد، پوشش خود را رعایت نکند؟
در این بحث، طبیعتاً قصد دفاع از رویکرد خاصی را نداریم و تنها قصد داریم زمینه‌هایی برای ترویج عفاف و حجاب را در جامعه پیدا کنیم. عده‌ای از افراد به خصوص دختران نوجوان، از یک‌سو حس زیبایی‌شناسی را به درستی درک نکرده‌اند و می‌خواهند زیبایی‌های خود را به دوستان و همسالان نشان دهند.

در عین حال در محیط خانواده، ناخواسته با شبکه‌های ماهواره‌ای مواجه شده‌اند که بزرگ‌ترها و والدین آنها برای سرگرم شدن خودشان از آن استفاده می‌کنند؛ غافل از اینکه دختر نوجوانشان آموزه‌های نامناسبی از این شبکه‌ها دریافت کرده و آن‌ها را عملی می‌کند.

طبیعی است وقتی چنین دختری پوشش و حجاب را رعایت نکند، نمی‌توان او را بی‌بند و بار تلقی کرد یا هدف خاصی را برای بدحجابی او در نظر گرفت. بلکه خانواده و جامعه را باید مقصر دانست.

* به هر حال حس زیبایی دوستی تنها به دوران نوجوانی منوط نمی‌شود. همه خانم‌ها در تمام دوران زندگی خود، حس زیبایی دوستی قوی دارند. چطور عده‌ای زیبایی‌ها و زیورآلات خود را عرضه نمی‌کنند، اما گروهی حتی در سنین میان‌سالی هم در مورد پوشش خود دقت درست و دقیقی ندارند؟
درست است. حس زیبایی دوستی در خانم‌ها حتی تا سنین بالا ادامه پیدا می‌کند و دوام دارد. اما در کنار این حس، غفلت را نباید نادیده گرفت. غفلت، قرار گرفتن تحت تأثیر خانواده و محیط، جلب توجه و موارد دیگر، موضوعاتی نیستند که تنها در دوران نوجوانی گریبان گیر افراد باشند.

چنانکه عده‌ای از دوران نوجوانی خود عادت می‌کنند که پوشش را به درستی رعایت نکنند و این غفلت را تا پایان عمر ادامه می‌دهند. گروهی نیز با این درک که زیبایی را با پوشش کامل نمی‌توان عرضه کرد، از حجاب روی‌گردان می‌شوند.

فعالان فرهنگی و طراحان لباس هشیار باشند
* به هر حال ما در عرضه محصولات پوششی هم با بحران‌هایی مواجه هستیم. به عنوان مثال مانتوهای جلوباز و بدون دکمه که در بسیاری از فروشگاه‌های زنانه عرضه می‌شود. در مقابل خانم‌هایی را در سطح شهر می‌بینیم که از این مانتوها استفاده می‌کنند، اما معذب بودن را در سعی آنها برای نگه داشتن جلوی مانتو و حفظ پوشش شان مشاهده می‌کنیم. این گروه جزء دو دسته‌ای که اشاره کردید قرار می‌گیرند؟ این جبر اجتماعی را چگونه باید تحلیل کرد؟
به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر از طریق روش ایجابی برای نهادینه شدن موضوع حجاب و عفاف در جامعه موفق نبوده‌ایم. با وجود اینکه در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم، اما متأسفانه در سطح جامعه با بحران‌هایی در این موضوع مواجه هستیم که نمونه‌اش ترویج و فروش مانتوهای جلوباز است که همان طور که اشاره کردید، بسیاری از خانم‌ها و به خصوص جوان‌ترها ناگزیر می‌شوند آنها را خریداری کرده و از آنها استفاده کنند، هرچند که در استفاده از این پوشش دچار مشکل می‌شوند. این‌ها نشان می‌دهد که در موضوع حجاب، هنوز هم با مشکلات بسیاری مواجه هستیم که حتی لازم است فروشگاه‌ها و مراکز خرید با دقت بیشتری کنترل شوند و از طراحان دغدغه‌مند برای طراحی پوشاک خانم‌ها و آقایان استفاده شود.

درواقع برنامه‌هایی که در خارج از مرزهای کشور برای مردم ما طراحی می‌شود، نشانه‌های مختلفی دارد که یکی از آنها همین مانتوهای جلوبازی است که به آن اشاره کردید. چون دشمن ما سعی دارد از طریق صدمه زدن به فرهنگ، وارد مبارزه با دین و اعتقادات و کشور ما شود. در این شرایط غفلت مسئولان و فعالان فرهنگی موجب پیروزی دشمن می‌شود و آسیب آن متوجه همه ما خواهد بود.

ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و امربهمعروف، راهکار حل بحران‌های حوزه عفاف و حجاب است
* گاهی به محض بحث موضوع ترویج حجاب و عفاف در جامعه، رویکرد پلیسی و نیروی انتظامی به ذهن متبادر می‌شود. نظر شما درباره چنین رویکردی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه چیست؟
درست نیست که ترویج حجاب را منوط به اقدامات پلیسی بدانیم. بلکه لازم است رویکرد فرهنگی و دغدغه‌مند در میان همه مردم جامعه شکل بگیرد. به این معنا که همه مردم خود را در برابر سلامت حرکت کشتی جامعه مسئول بدانند. اگر کسی ناخواسته یا حتی عامدانه قصد سوراخ کردن و صدمه زدن به فرهنگ و بدنه این کشتی را داشت، همه مردم جامعه باید مسئولیت‌پذیر باشند و با رویکردی عالمانه و دوستانه مانع از به خطرافتادن سلامت جامعه شوند.

این مسیری است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. از خانواده‌ها، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها گرفته تا فضاهای کاری و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی، در همه جا باید آموزش‌های فرهنگی انجام شود. فرهنگی بر طبق آموزه‌های دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی ترویج شود تا همه مردم بدانند در صورتی که گوشه‌ای از جامعه دچار بحران و مشکل شود، کل جامعه در خطر خواهد افتاد. این همان حس نوع‌دوستی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر است که باید طبق شرایط خود انجام شود تا بهترین و بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

خبر بعدی:

کشف حجاب اجباری خبرنگار ایران توسط آمریکا

گزارشگر رنگین پوست و مسلمان آمریکایی که در شبکه پرس‌تی‌وی ایران کار می‌کند، پس از ورود به خاک آمریکا بدون هیچ اتهامی بازداشت، زندانی و هتک حرمت شد!
به گزارش صدای ایران روزنامه کیهان نوشت؛ مرضیه هاشمی، گوینده اخبار و مستندساز آمریکایی الاصل شبکه پرس‌تی‌وی ایران که پیش از این در گفت وگویی با روزنامه کیهان، از تقلبی بودن «آزادی» در آمریکا سخن گفته بود، اما حالا در عمل، جعلی بودن حقوق بشر آمریکایی را ثابت کرد.
وی برای دیدار با برادر بیمار خود به آمریکا سفر کرده بود، اما روز یکشنبه 23 دی در فرودگاه «سنت لوییز لمبرت» توسط پلیس دستگیر و بدون هیچ‌گونه تفهیم اتهامی به زندان اف‌بی‌آی منتقل می‌شود. هنوز علت بازداشت خانم هاشمی که قبل از گرویدن به دین اسلام، «ملانی فرانکلین» نام داشته، اعلام نشده است، اما او یک آمریکایی سیاه پوست است که برای گسترش آزادی، آگاهی و عدالت در جهان مبارزه می‌کند. هاشمی، یک دانشجوی جوان در آمریکا بود، اما پیروزی انقلاب اسلامی و بازتاب اخبار آن در رسانه‌ها توجه وی را جلب می‌کند. او خود بارها در گفت‌وگوهای مختلف اعلام کرده بود که تحت تأثیر انقلاب اسلامی و به ویژه شخصیت و رهبری امام خمینی(ره) به دین اسلام علاقه‌مند می‌شود و پس از مطالعه و تحقیق درباره این دین، رسما مسلمان می‌شود. پس از آن، وطن خود را نیز تغییر می‌دهد؛ او سال‌هاست که ایران را به عنوان پایگاه مبارزه برای تحقق اهداف مقدس خود انتخاب کرده. حتما گزارش‌ها و فیلم‌های مستند او را در شبکه تلویزیونی «پرس تی وی» دیده اید. او حتی یک فیلم مستند هم درباره ماجرای قتل یکی از کشته شده‌های فتنه 88 ساخته است. اما بیشتر آثار او درباره نژادپرستی در آمریکاست.
شاید همین دلیل‌ها کافی باشد که بدون هیچ اتهام رسمی و قانونی، او را بازداشت کنند، دستان و پاهایش را با زنجیر ببندند و شکنجه‌اش دهند. آن طور که رسانه‌ها مخابره کرده‌اند، برخورد آمریکا با این خبرنگار و فعال رسانه‌ای، «قرون وسطایی» است.
پیمان جبلی، معاون برون‌ مرزی صدا و سیما و مدیر شبکه پرس‌تی‌وی روز گذشته در نشستی خبری گفت: امروز متوجه شدیم که همکارمان در یکی از فرودگاه‌های آمریکا بدون تفهیم اتهام بازداشت شدند و تا امروز به او دسترسی برای تماس با خانواده نداده بودند و نیمه‌های شب وقتی با خانواده‌اش تماس گرفته گفته که در زندان رفتارهای غیرانسانی با او انجام شده است.
وی با ‌اشاره به برخورد غیرانسانی با این خبرنگار در آمریکا، اظهار کرد: براساس اظهاراتی که هاشمی داشته در ابتدای ورود به زندان مجبور شده حجاب را از سرش بردارد و با دست و پای بسته با زنجیر راهی زندان شده و به او فقط گوشت خوک داده‌اند و از لحاظ حجاب نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارد. ضمن اینکه به دلیل اینکه هیچ جلسه بازجویی با وی برقرار نشده اطلاعات دیگری نداریم.
مدیر پرس‌تی‌وی تصریح کرد: ما این اقدام پلیس آمریکا را محکوم می‌کنیم و مسئولیت سلامت جانی او به عهده دولت آمریکاست و خواستار عذرخواهی دولت آمریکا از هاشمی هستیم. اگر هرگونه اقدام قانونی لازم باشد دریغ نمی‌کنیم و حمایت رسانه‌ای از او را خواهیم داشت. به دولت آمریکا هشدار می‌دهیم که اگر اتفاقی برای خانم هاشمی بیافتد دولت آمریکا محکوم است و رفتارهای آنها از نظر قانونی و انسانی مورد تقبیح است.
بازخوانی گفت وگوی هاشمی با کیهان
در گفت وگو با روزنامه کیهان که 24 اردیبهشت سال 94 در صفحه تصویر روز منتشر شده بود، با رد وجود آزادی بیان در آمریکا گفته بود:
من خودم چند ماه قبل در جلسه‌ای که توسط دفتر ارگ هولدر در شیکاگو برگزار شده بود رفتم. این جلسه درباره خشونت پلیس علیه سیاه پوست‌ها بود. بعد از جلسه، نشست رسانه‌ای برگزار شد. خبرنگارها سؤال‌های الکی و پیش پا افتاده‌ای می‌پرسیدند. اما وقتی من دو سؤال جدی مطرح کردم، پس از جلسه، فردی از دفتر ارگ هولدر من را مواخذه کرد که چرا چنین سؤال‌هایی پرسیده‌ام! چون در کشور آمریکا مسئولان عادت به شنیدن سؤال واقعی از خبرنگارها ندارند.
در آمریکا، سانسور از نوع دیگری جریان دارد. مثلا در هالیوود، تنها به افرادی امکانات و تجهیزات نظامی ارائه می‌شود که در چارچوب خاصی کار کنند و اگر بخواهند خارج از این چارچوب کار کنند از آن امکانات محروم می‌شوند. برخی چیزها هم هست که در آمریکا اصلا امکان مطرح شدن ندارند. مثلا نمی‌توان به‌طور مستقیم به اسرائیل یا به صهیونیست‌ها انتقاد کرد. همه فعالیت‌های رسانه‌ای در آمریکا ظاهرسازی است. در یک جلسه می‌بینید که 50 خبرنگار حضور دارند، اما هیچ کدام درباره مسائل اصلی، سؤالی نمی‌پرسند.
گروه‌های اقلیت همچون سیاه پوست‌ها در آمریکا فقط تا یک حد می‌توانند پیشرفت کنند. ما نوع برخورد با «پرس‌تی‌وی» را دیدیم که وقتی رو به پیشرفت بود، پخش آن را قطع کردند. تازه این اتفاق در انگلیس افتاد، وگر نه در آمریکا از همان ابتدا اصلا اجازه پخش «پرس تی وی» را ندادند. آنها جلوی هر چیزی که موثر است را می‌گیرند. مثل شبکه «آر تی» مسکو که وقتی دیدند دارد روی افکار عمومی در آمریکا تأثیر می‌گذارد جلوی پخشش گرفته شد.
اینکه یک جوان سیاه پوست را هم می‌کشند و هم جنازه‌اش را چهار ساعت و نیم کف خیابان نگه می‌دارند، یک پیغام برای سیاه پوست‌هاست. می‌خواهند با این کار به سیاهان بگویند که فکر نکنید کسی هستید، کنترل هنوز دست ماست و پدرتان را در می‌آوریم! چند هفته پیش هم سیاه پوست دیگری، با اینکه هیچ سلاحی در دست نداشت اما پلیس به او هشت گلوله شلیک کرد. کجای دنیا این جوری است؟
بله، آمریکا بیشترین میزان زندانی در جهان را دارد. جمعیت کشور چین، چهار برابر آمریکاست اما جمعیت زندانی‌ها در آمریکا بیشتر از چین است. بیشتر زندانیان هم سیاه پوست هستند، مشخص است که چه خبر است و چه می‌گذرد. زندان در آمریکا تبدیل به نوعی تجارت شده است. زیرا بیشتر زندان‌ها خصوصی شده‌اند و هر چقدر بیشتر زندانی داشته باشند، درآمد بیشتری هم کسب می‌کنند. زندان‌ها هم برای پول درآوردن باید همیشه پر باشند و هم به این طریق می‌توانند سیاهان را کنترل کنند.

واشنگتن‌پست: ایرانیان از خودنمایی بچه‌پولدارها‌ و نوکیسه‌ها در شرایط‌ فشار اقتصادی عصبانی‌اند

تصاویری از فقیرترین روستای آمریکا

جمال عرف معاون سياسي وزارت کشور شد

منبع این خبر، وبسایت jahannews.com است و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۲۳۴۷۹۸۷ را به همراه موضوع به آدرس info@porsyar.com ارسال فرمایید.
با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.

دیگر خبرها

  • ابرقدرتها از حجاب زنان مسلمان واهمه دارند
  • امام جمعه ارومیه: برداشتن حجاب خبرنگار پرس تی وی در آمریکا نماد آشکار خیانت است
  • مخالفت بانک مرکزی با ترخیص خودروهای خارجی مصداق استقلال آن است
  • نقش هنر در آگاه‌سازی نسبت به فجایع جنگ/ عکس‌هایی که راوی ظلم شدند
  • تغییر ذائقه فرهنگی در عصر پهلوی دوم به دنبال نظریه توسعه شکل گرفت
  • 539 هزار زنجانی زیر پوشش بیمه سلامت هستند
  • بعد از انقلاب تحولی اساسی در ورزش ایران به وجود آمد/ دختران ایران‌زمین با حجاب اسلامی افتخارآفرینی می‌کنند
  • دشمنان با ترویج بدحجابی به دنبال حرمت شکنی در قم هستند
  • هشدار آیت‌الله ‌فاضل‌لنکرانی نسبت به فعالیت‌های کور برخی جریان‌های فرقه‌گرا در قم
  • مؤسسه «پژوهشی علوم و صنایع رنگ و پوشش» به «پژوهشگاه رنگ» ارتقا یافت
  • 200 کودک دارای سوءتغذیه تحت پوشش کمیته امداد فردیس قرار گرفت
  • ارتقاء مؤسسه «پژوهشی علوم و صنایع رنگ و پوشش» به «پژوهشگاه رنگ»
  • رفتار خشونت آمیز و تحقیر کننده با خبرنگار سرشناس ایرانی شبکه خبری پرس تی وی، مصداق کامل دستگیری خودسرانه، شکنجه، نقض آشکار آزادی بیان و عقیده است/ کمیسر عالی این اقدام غیر انسانی را سریعا و صریحا محکوم کند
  • دو معلم به دلیل پوشش روبنده در الجزایر اخراج شدند
  • بسته حمایتی افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی از شنبه واریز می‌شود
  • عرضه اولین مانتو مشاغل با رویکرد ایرانی اسلامی ویژه پرستاران
  • وزیر کار : کارگران زیر پوشش تامین اجتماعی از 29 دی بسته حمایتی می گیرند
  • کارگران زیر پوشش تامین اجتماعی از 29 دی بسته حمایتی می گیرند
  • بهره مندی از نظر مراجع برای تقویت فعالیت های مهدوی/برگزاری نخستین اجلاس ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی/میزبانی جمکران از زائران