Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@08:38:15 GMT

سلسله نشست های فلسفه دین برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۸۹۶۷

سلسله نشست های فلسفه دین برگزار می شود

سلسله نشست های فلسفه دین با همکاری گروه فلسفه دین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دانش آموختگان فلسفه دین برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: اولین دوره در حوزه «فلسفه دین تحلیلی» در نخستین هفته بهمن سال جاری آغاز به کار می کند. در این نشست ها شماری از استادان و پژوهشگران فلسفه و فلسفه دین خنرانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نشست ها  یک هفته در میان در روزهای سه شنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در  تالار حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، خیابان دکتر صادق آئینه وند ( ۶۴ غربی ) برگزار خواهد شد.

 

برنامه این نشست ها به شرح ذیل اعلام شده است:

 

جلسه اول ٨ بهمن/ سید امیر اکرمی (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) درباره موضوع «فلسفه دین؛ گذشته و حال»؛

جلسه دوم ۱۶ بهمن/ غزاله حجتی(پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) درباره موضوع «معرفت شناسی اختلاف نظر دینی»؛

جلسه سوم ۳۰ بهمن/علی صادقی(پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) درباره موضوع «معنایِ بی‌معناییِ دین و اخلاق در تراکتاتوس»

جلسه چهارم  ۱۴ اسفند/ امیرحسین خداپرست (انجمن حکمت و فلسفه ایران) درباره «معرفت‌شناسی فضیلت‌گرایانه‌ی باور دینی»

جلسه پنحم ۲۷ فروردین سال 1398/محمود مروارید (پژوهشگاه دانش های بنیادین) درباره موضوع «صادق سازی و آموزه بساطت الهی»

 

گفتنی است گروه فلسفه دین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با همکاری دانش آموختگان فلسفه دین، اقدام به برگزاری نشست های دوره ای در حوزه های مختلف فلسفه دین می کند.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران بیرجند روز پرستار نماز جمعه دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی خراسان جنوبي حضرت زینب س ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان مقام معظم رهبری فلسفه دین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نشست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فلسفه عشق» نقد و بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فلسفه عشق؛ در گذشته، حال و آینده» نوشته آندره گراله، ناتاشامک کیور، جو ساندرز به‌تازگی با ترجمه تورج الله وردی توسط موسسه فرهنگی دکسا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

«فلسفه عشق؛ در گذشته، حال و آینده» یک‌مجموعه‌مقاله درباره فلسفه عشق است و ۳ بخش اصلی دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: «گذشته»، «حال»‌ و «آینده». در بخش اول، نویسندگان مقالات به تاریخ اندیشه فلسفی درباره عشق و آن‌چه می‌توان از آن فرا گرفت پرداخته‌اند. در مقالات بخش دوم، به درک فعلی از عشق و شیوه‌های رایج عشق‌ورزی پرداخته شده و چگونگی تغییر عشق در طول زمان، روند عاشق‌شدن، بُعد اروتیک عشق رمانتیک و تفسیر جدیدی از عشق بزرگ والدین به فرزند بررسی شده‌اند. بخش سوم هم دربرگیرنده مقالاتی درباره مفهوم عشق در آینده است.

نشست نقد و بررسی این‌کتاب با حضور میلاد حسینیان ناشر کتاب و آرش حیدری دکتری جامعه شناسی فرهنگی و عضو هیأت علمی دانشگاه علم و فرهنگ همراه است.

این‌برنامه فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین از ساعت ۱۸ در شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان شریعتی، نبش کوچه کلاته برگزار می‌شود.

کد خبر 6079604 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • نشست روسای هیات های مهاجرین با سرپرست امور اتباع سمنان
  • ماجرای ورود پارک علوم و فناوری به فیلمنامه‌نویسی
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم
  • «فلسفه عشق» نقد و بررسی می‌شود
  • به خاورمیانه جدید خوش آمدید!
  • آیین نکوداشت حکمت الله ملاصالحی برگزار می شود