Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@21:36:30 GMT

مقابله با سرطان با رژیم غذایی فیبردار

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۹۵۴۶

مقابله با سرطان با رژیم غذایی فیبردار

رکنا: رژیم غذایی پرفیبر به پیشگیری از سرطان کمک می کند.

نتایج یک مطالعه بزرگ تایید می کند خوردن مقادیر زیاد غلات، میوه و سبزیجات ریسک مرگ زودهنگام ناشی از سرطان یا بیماری قلبی را کاهش می دهد.

 طبق گزارش پژوهشگران، در مقایسه با افرادی که فیبر کمی مصرف می کردند افراد با بالاترین میزان مصرف فیبر، ۱۶ تا ۲۴ درصد کمتر در معرض ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی، سکته، دیابت نوع ۲، و سرطان روده قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم تحقیق به این نتیجه رسید که به ازای مصرف هر ۸ گرم فیبر اضافی در رژیم غذایی، ریسک این بیماری ها ۵ تا ۲۷ درصد کاهش می یابد.

«اندرو رینولدز»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اوتاگو نیوزیلند، در این باره می گوید: «فواید سلامت فیبر بواسطه بیش از ۱۰۰ سال تحقیق بر مواد شیمیایی آن، خواص فیزیکی، فیزیولوژی و تاثیرات آن بر متابولیسم به اثبات رسیده است.»

نتایج این مطالعه، حاصل بررسی نتایج ۱۸۵ مطالعه مشاهده ای و ۵۸ مطالعه بالینی انجام شده در طول ۴ دهه گذشته است که شامل بیش از ۴۶۰۰ شرکت کننده بوده است.

تیم تحقیق دریافت اکثر مردم در سراسر جهان روزانه کمتر از ۲۰ گرم فیبر مصرف می کنند. به عنوان مثال یک قرص نان گندم حاوی ۲ گرم فیبر، ۱ فنجان بروکلی پخته حاوی ۵ گرم فیبر، ۱ عدد پرتقال متوسط حاوی ۳ گرم فیبر، و ۱ فنجان لوبیا سیاه پخته شده حاوی ۱۵ گرم فیبر است.

محققان تاکید می کنند مصرف ۲۵ تا ۲۹ گرم فیبر رژیمی در روز برای شروع مناسب است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اعدام 3 تبهکار در میدان 7 تیر یاسوج + عکس و جزئیات بعد از خطبه عقد فهمیدم در 22 سالگی زن پنجم محسن شدم ! اعتراف هولناک پسر 13 ساله به قتل امیر عباس 5 ساله در مشهد / جسد لخت پیدا شد ! دختر مشهدی: پدرم در وضعیت بدی مچم را گرفت و آن پسر توانست فرار کند رفتار توهین آمیز خانم معلم با شاگرد اوتیسمی مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا دعوت شیطانی از دختر17 ساله تهرانی به خلوتگاه پسر نوجوان / فیلم های تجاوز فاش کرد +عکس تجاوز به دختر 14 ساله در بازی والیبال +عکس زمان واریز یارانه دی 97 مشخص شد قتل در بهشت زهرای تهران + عکس کارمند شهرداری کرمان دستگیر شد/ او کودکان گل فروش را ناچار به خوردن گل ها کرد +فیلم قتل سیاسی محمد صالح +عکس خودکشی عجیب جوان اراکی به خاطر بیکاری ثبت فیلم دختر یکی از مسئولان در حالی که لباسی به تن نداشت ! / سهیل کیست؟ جست و جوی 13 ساله زن تهرانی برای یافتن پسرش نتیجه داد / صادق را 3 ملیون تومان فروخته بودند !+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: دیابت سلامت رژیم غذایی سرطان پیشگیری قرص ساعت عکس مرد دختر پسر فیلم من فضای مجازی پلیس ازدواج عجیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، محققان افراد را در چهار الگوی غذایی طبقه بندی کردند.

این الگوهای غذایی شامل:

• بدون نشاسته یا نشاسته کم

• گیاه خواری

• پروتئین زیاد و فیبر کم

• متعادل

بیش از نیمی از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند در دسته «متعادل» قرار گرفتند و نتایج سلامت روان و عملکرد شناختی گزارش شده آنها بهتر از سه مورد دیگر بود.

افرادی که از رژیم غذایی پر پروتئین / کم فیبر پیروی می‌کردند، نسبت به افرادی که از رژیم غذایی متعادل پیروی می‌کردند، حجم ماده خاکستری کمتری در بخشی از مغز به نام شکنج پست مرکزی داشتند که نحوه حرکت بدن ما را در محیط هماهنگ می‌کند.

علاوه بر این، افرادی که گیاهخوار بودند، در بخشی از مغز به نام تالاموس و Precuneus حجم خاکستری بالاتری داشتند. نکته قابل توجه، این مطالعه نشان داد که خطر ابتلاء به مشکلات روانی در افرادی که سبزیجات و میوه‌های بیشتری مصرف می‌کنند، افزایش یافته است، یافته‌ای که نویسندگان توضیح داده اند می‌تواند به دلیل طراحی مطالعه باشد و نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

رژیم‌های غذایی مانند رژیم غذایی مدیترانه ای که تأکید بر ماهی و سبزیجات دارد، اثرات امیدوار کننده‌ای بر سلامت جسمی نشان داده است. اما رژیم‌های غذایی که به کاهش التهاب کمک می‌کنند نیز می‌توانند تأثیر بسزایی در سلامت مغز و سلامت روان داشته باشند.

همچنین تأثیر رژیم غذایی بر میکروبیوم روده نیز نقش مهمی در سلامت مغز دارد. شواهد نشان می‌دهد که یک روده سالم، که از طریق رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر غذایی ایجاد می‌شود، ممکن است محور روده مغز را حفظ کرده و به طور بالقوه شناخت را بهبود بخشد.

محققان تاکید می‌کنند انتخاب شیوه زندگی نیز یک عامل مهم است و خواب با کیفیت، ورزش منظم و تکنیک‌های خوب برای مدیریت استرس برای تکمیل یک رژیم غذایی متعادل ضروری است.

کد خبر 6079343

دیگر خبرها

  • پایان یک تحقیق جنجالی/ آیا داروهای کاهش وزن منجر به خودکشی می شود؟
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی
  • بهترین رژیم غذایی برای مغز
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • معرفی بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز
  • ۱۰ توصیه کاربردی در پیشگیری از خطر سرطان‌ها
  • اسرار سیر برملا شد؛ آیا سیر واقعا برای سلامتی مفید است؟ | چه کسانی نباید سیر بخورند؟
  • این افراد لب به جگر نزنند