Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سامانه های نوین (آبیاری تحت فشار خرده مالکی و پایاب) در 56 هزار و 45 هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شد . 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در 30 هزار و 819 هکتار سامانه های بارانی، 24 هزار و 170 هکتار سامانه های قطره ای و یکهزار و 55 هکتار سامانه های کم فشار اجرا شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به اینکه امکان اجرای سامانه های نوین آبیاری در اراضی دیم وجود ندارد، افزود: اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار نیازمند الزاماتی همچون استخر ذخیره آب و انرژی برق مناسب است . 
وی با اشاره به اینکه در 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان هم به علت شوری منابع آبی امکان اجرای سامانه های پرفشار آبیاری تحت فشار وجود ندارد و باید از روشهای کم فشار و یا ثقلی مدرن استفاده کرد افزود: در اراضی کشاورزی ۱۲ شهرستان واقع در حوزه دریاچه ارومیه سامانه های آبیاری کم فشار با استفاده از اعتبار ستاد احیای دریاچه اجرا می شود . 
فتحی افزود: وسعت اراضی آبی و دیم استان آذربایجان شرقی به ترتیب 412 و 808 هزار هکتار ( در مجموع یک میلیون و 220 هزار هکتار) است و در 150 هزار هکتار از اراضی آبی استان قابلیت اجرای سامانه های نوین آبیاری وجود دارد . 
وی همچنین از اجرای شبکه های فرعی3و4 آبیاری و زهکشی مدرن در 18 هزار و 459 هکتار از اراضی کشاورزی استان بدون احتساب پایاب سد شهید مدنی تبریز خبرداد و گفت: طرح لوله گذاری و انتقال آب با لوله در 5 هزار و 720 هکتار از 12 شهرستان واقع در حوضه دریاچه ارومیه اجرا شده است . 
وی اجرای 954 کیلومتر کانال آبیاری عمومی و اجرای 3 هزار و 768 کیلومتر پوشش انهار سنتی را از دیگر طرح های اجرا شده در استان در جهت افزایش بهره وری آب عنوان کرد . 
وی ایجاد نشدن کامل زیرساخت ها در شبکه های آبیاری و زهکشی حوضه دریاچه ارومیه را از جمله چالش های موجود در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد احیاء دریاچه ارومیه می بایستی هر ساله 8 درصد و در طول 5 سال 40 درصد از کاهش مصارف آب در بخش کشاورزی تحقق یابد . 
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: این درحالیست که تعهدات مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه به طور کامل تامین اعتبار نشده است .
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان شرقی استان آذربایجان شرقی برق جهاد کشاورزی دریاچه ارومیه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت

 

صلاح‌الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲ _۱۴۰۳، در مجموع ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی به کشت غلات از جمله گندم و جو اختصاص داده شده که از این میزان ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار بصورت آبی و ۴۵ هزار هکتار بصورت دیم کشت شده است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به بارندگی‌هایی که در فروردین‌ماه داشتیم اگر این بارندگی‌ها در اردیبهشت‌ماه تداوم داشته باشد بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن گندم در شهرستان تولید شود.

حق‌گوی تصریح کرد: همچنین تاکنون بیش از ۲۳ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در مهاباد علیه آفت سن مادری سم‌پاشی شده است. 

نیمه اول خردادماه مبارزه با آفت سن گندم در مزارع شهرستان مهاباد پایان می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • مرمت و بهسازی ۷۳ قطعه آببندان در مازندران
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت
  • اجرای قانون حدنگار اراضی کشاورزی در کرمان عقب‌ماندگی دارد