Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@23:50:39 GMT

۹۷ هزار کودک بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۱ سال

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۹۹۳۴

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش یارانه کودکان بازمانده از تحصیل خبر داد و گفت: ۹۷ هزار کودک ۶ تا ۱۱ سال بازمانده از تحصیل هستند.

به گزارش مهر، احمد میدری در «هشتمین جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش مناطق محروم» که صبح امروز در وزارت رفاه برگزار شد، اظهار داشت: وزارت رفاه با کمک آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها در جهت حمایت از کودکان، اقداماتی را در دست انجام دارد که یکی از آنها، کمک به مدارس شبانه‌روزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اختصاص بسته حمایتی دولت به دانش‌آموزان مراکز شبانه‌روزی، یکی از اقدامات اساسی انجام شده بوده است، افزود: در چند سال گذشته هر بار که بسته حمایت خوراکی توزیع می‌شد، کارت‌های ۳۰۰ هزار دانش‌آموز مراکز شبانه‌روزی هم شارژ شده و در این مرحله نیز درخواست مشترک همه ما این است که بسته حمایتی دولت به آنها نیز اختصاص پیدا کند.

میدری با تأکید بر اینکه مشکل اساسی تأمین منابع برای این اقدامات است، افزود: از هر دو وزیر رفاه و آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم که به سازمان برنامه و بودجه نامه مشترکی، ارسال و از آنها برای ۳۰۰ هزار دانش‌آموز، ۶۰ میلیارد تومان کمک بخواهند.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی نیز گفت: از سال ۹۲ این اقدام شروع شده و از سال ۹۵ نیز با همکاری سازمان ثبت احوال، کد ملی این دانش‌آموزان ثبت شد و در نهایت با همکاری مؤسسات خیریه، علل بازماندگی آنها استخراج شد تا بتوانیم مشکل بازماندگی این افراد را برطرف کنیم.

وی از امضای تفاهمنامه در جلسه امروز خبر داد و گفت: در صورت امضای تفاهمنامه می‌توانیم بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل را با سرعت بیشتری جلو ببریم.

میدری با بیان اینکه ۱۴۲ هزار کودک بین ۶ تا ۱۳ سال بازمانده از تحصیل هستند، گفت: ۹۸ هزار و ۸۴۰ نفر از این کودکان ۶ تا ۱۱ سال سن دارند که بر اساس اطلاعات موجود، ۱۲۰۰ نفر از آنها در خارج از کشور هستند و ۹۷ هزار نفر داخل کشور زندگی می‌کنند که ۱۹ هزار نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که اغلب آنها معلول هستند.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه با ۶۳ هزار سرپرست این کودکان تماس تلفنی برقرار شده است، گفت: ۱۰۰ معلول در مؤسسه رعد الغدیر در یک مرکز تلفنی این کار را انجام دادند و علت بازماندگی از تحصیل را سؤال کردند.

به گفته میدری، البته قبل از تماس، پیامکی نیز به سرپرستان خانوار داده شده بود که در نهایت مشخص شد ۱۶ هزار کودک مشغول تحصیل بودند که به علت نقص اطلاعات آموزش و پرورش، آمار آنها در بازماندگان درج شده بود.

وی افزود: ۱۹ هزار نفر خارج از مدرسه هستند که می‌توان برای بازگشت آنها سیاستگذاری کرد و همچنین ۲۶ هزار نفر از خانواده‌ها نیز به تماس‌های تلفنی پاسخی ندادند.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اطلاعات به دست آمده نشان داد که ۳۶۰۰ کودک به دلیل فقر مدرسه نرفتند و ۱۷۰۰ کودک فوت شدند و ۵۰۰ کودک در مدارس دینی تحصیل می‌کنند و تعدادی را هم آدرس و تلفنشان را از سازمان بیمه سلامت گرفته‌ایم که باید مراجعه حضوری انجام دهیم.

میدری با اشاره به اینکه خوشبختانه ابعاد مسئله بازگشت به تحصیل کودکان خیلی بزرگ نیست، گفت: این موضوع قابل مدیریت است و سازمان هدفمندی هم طی تماسی که وزیر رفاه با رئیس سازمان هدفمندی داشته، حاضر شد یارانه کودکانی که به علت فقر به مدرسه نرفته‌اند را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: ممکن است اگر پول در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم، عامل تأخیر در حضور دانش‌آموزان به مدرسه شود به همین دلیل پول نقد به حساب خانوار واریز نمی‌شود و این اعتبار در اختیار نهادهای حمایتی برای پوشش‌ آنها قرار می‌گیرد.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: قرار است کمیته امداد و بهزیستی بررسی کنند که اگر علت، فقر باشد، نهادها و مؤسسات خیریه آنها را تحت پوشش بگیرند و اگر سهل‌انگاری خانواده‌ها است، آموزش‌های فرهنگی لازم به آنها داده شود.

میدری با اشاره به اینکه در صورت دوری از مدرسه نیز آموزش و پرورش باید ایاب و ذهاب آنها را فراهم کند، گفت: چنانچه فقر و معلولیت، علت اصلی باشد، بهزیستی و امداد پای کار می‌آیند.

وی گفت: در سیستان و بلوچستان اطلاعات لازم در اختیار آموزش و پرورش و نهادهای حمایتی قرار گرفته و افراد ما به خانواده‌ها مراجعه کرده‌اند که تعداد زیادی از آنها به مدرسه بازگردانده شده‌اند.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امیدواریم در دی ماه امسال این مسئله به سرعت حل شود، خاطرنشان کرد: درخواست می‌کنیم سریعتر اطلاعات در اختیار ما قرار گیرد تا قبل از مهر ماه هر سال حداقل برای پایه‌های بالاتر از اول اقدامات لازم انجام شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بازمانده از تحصیل آموزش و پرورش بسته حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان گفت: دانش آموزانی که پایه هشتم خود را به اتمام رسانده باشند می‌توانند در حوزه‌های علمیه بلند مدت شهرستان‌های جاسک، بشاگرد، میناب، بندرعباس، رودان، پارسیان و حاجی آباد نام نویسی کنند.

حجت الاسلام نادر حقیقی افزود: نام نویسی در این حوزه‌های علمیه تا شهریور ادامه دارد و تابستان برای افراد کلاس‌هایی برگزار می‌شود و افراد پذیرفته شده در کلاس می‌توانند وارد حوزه‌های علمیه شوند.

وی گفت: دو حوزه علمیه قشم و بندرلنگه به عنوان سفیران هدایت برای افراد دیپلم به بالا است.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان گفت: در ۱۰ حوزه علمیه هرمزگان با بیش از هزار طلبه مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام نادر حقیقی افزود: در حوزه‌های علمیه استان بیش از ۴۰۰ رشته در حوزه‌های دانش قرآنی، حدیث در علوم انسانی، اقتصاد اسلامی، روانشناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، عرفان، کلام، منطق و فلسفه آموزش داده می‌شود.

وی گفت: طلاب در استان هرمزگان تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند ادامه تحصیل دهند و در کنار حوزه در دانشگاه‌های دیگر هم می‌توانند مشغول به تحصیل شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان افزود: در سال تحصیلی آینده هم در مقطع دکتری رشته‌های کلام با گرایش مهدویت و سطح سه کارشناسی ارشد مدیریت اسلامی، مشاوره اسلامی، کلام و تفسیر در استان طلبه پذیرش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • تحصیل هنر در غار افلاطون؛ جستاری از توماس هورلیمان
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • وزیر ارشاد وعده ساخت «بازمانده‌ها» را دوباره تکرار کرد
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی از اول اردیبهشت
  • علت عدم حضور وزیر کار در مجلس چه بود؟
  • «وعده صادق» محقق شد؛ اما وعده ساخت «بازمانده‌ها» خیر!