Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:51:00 GMT

ماموریت‌های اصلی رویان در سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۰۳۵۳

رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی گفت: توسعه دانش سلول های بنیادی و توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان دو مأموریت مهم و اصلی رویان در سال آینده خواهد بود.

عبدالحسین شاهوردی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دستارودهای خوب و ارزشمند کشور در بحث سلول‌های بنیادی اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهایی که در سال ۱۳۹۸ دنبال خواهیم کرد، در زمینه کاربردی کردن دانشی است که در بحث سلول‌های بنیادی با تلاش و زحمت محققان و دانشمندان کشورمان در رویان جهادانشگاهی به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سلول‌های بنیادی یکی از مهمترین و شاخص‌ترین دستاوردهای علمی در چهار دهه انقلاب اسلامی است که با تلاش محققان و دانشمندان کشورمان در رویان جهادانشگاهی به دست آمده و در سال آینده در زمینه کاربردی تر کردن این دانش تلاش خواهیم کرد.

رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی کشور همچنین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مأموریت‌های مهم رویان در سال آینده در رابطه با ریشه‌دار کردن و عمیق‌تر کردن فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیانی است که در مجموعه رویان جهاددانشگاهی تا به حال شکل گرفته است، این موضوع نیز در سال آینده به صورت ویژه دنبال خواهد شد.

شاهوردی تصریح کرد: با انجام این دوم مأموریت مهم و اساسی و با توسعه فعالیت‌های مربوط به سلول‌های بنیادی و شرکت‌های دانش بنیان و برگشت سود این مجموعه ها، امیدواریم بتوانیم فعالیت‌ها و برنامه‌های استراتژیک رویان جهاددانشگاهی را به جلو ببریم.

وی با بیان اینکه ورود به حوزه پژوهش یک سرمایه گذاری یک دهه‌ای نیازمند است، اظهار کرد: برای اینکه بتوان به یک نقطه بازدهی رسید، باید یک سرمایه گذاری ۱۰ ساله در پژوهش صورت گیرد.

رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی افزود: سال ۹۸، تمام تلاش ما بر این خواهد بود که منابع درآمدی خودمان را با انجام همان دو مأموریت ویژه و اساسی یعنی کاربردی کردن دانش مربوط به سلول های بنیادی و توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان افزایش دهیم تا یک مقدار استقلال مالی پیدا کنیم و بتوانیم از پژوهش‌هایی که انجام می‌شود استفاده بهینه و کاربردی را ببریم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهي منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان

 فرهاد فرامرزیان در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان در زمینه ثبت جهانی چندین اثر تاریخی و گردشگری استان گفت: ثبت جهانی آبشار بیشه و برگزاری جشنواره رود و ریل کاری ارزشمند و کم‌نظیر است.
وی خاطرنشان کرد: در ساماندهی مناطق گردشگری و آبشار‌ها نیز شاهد کار‌های ارزشمندی در استان هستیم.
رئیس جهاددانشگاهی لرستان با تشریح خدمات و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و درمانی گفت: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان تاکنون ۸ هزار پذیرش داشته و بیش از هزار عمل در آن انجام شده است، این در حالی است که تعرفه خدمات مرکز درمان ناباروری این واحد دولتی است چراکه هدف ما خدمت به مردم در جهت فرزندآوری و منویات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت و فرزندآوری است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۲ شرکت دانش بنیان با جهاددانشگاهی لرستان در ارتباط هستند که از این میزان ۱۴ شرکت در واحد مستقر است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز