Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان کشور گفت: در سفر هیئت دولت به استان گلستان، رئیس بنیاد مستضعفان کشور در استان حضور یافته و طرح توسعه باغات زیتون در منطقه فندرسک به وسعت ۷۲۲ هکتار را افتتاح می‌کند. ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسن کاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طرح توسعه باغات زیتون به وسعت 722 هکتار در منطقه فندرسک و گلخانه تولید نهال منطقه حاجی‌کلاته به وسعت 10 هکتار با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور در گلستان به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح بخشی از طرح 5 هزار هکتاری باغات زیتون کشوری بنیاد مستضعفان است که با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد ریال انجام شده و در آن 722 هزار اصله نهال زیتون از ارقام آربیکن و کرونایکی در این منطقه کاشته شده است.

مدیرعامل سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان کشور بیان داشت: با به ثمر نشستن این طرح سالانه 5 هزار و 800 تن زیتون روغنی و 2 هزار و520 تن زیتون کنسروی تولید می‌شود.

انجمن روغن زیتون خواستار آزادسازی واردات شد/ادعای کارشکنی وزارت جهاد کشاورزیوزیر جهاد کشاورزی از طرح توسعه باغات زیتون طارم بازدید کردگیلان|‌ دولت اعتبارات ویژه‌ای برای جوان‌سازی باغات زیتون رودبار در نظر گرفت

وی ادامه داد: گلخانه تولید نهال زیتون منطقه حاجی کلاته نیز با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال توسط بنیاد مستضعفان در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که شامل 30 هکتار گلخانه و 70 هکتار باغ است. این پروژه توانایی تولید سالانه یک میلیون اصله نهال  زیتون از ارقام روغنی و کنسروی را داراست.

کاری با بیان اینکه در سال 98 توسعه باغات زیتون در دستور کار قرار دارد، گفت: در سال 98 در قالب پروژه توسعه باغات زیتون بنیاد مستضعفان، 300 هکتار از اراضی منطقه فندرسک و 400 هکتار از اراضی منطقه ران توسعه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به احداث صنایع تبدیلی در کنار تولید به عنوان یکی از برنامه مهم بنیاد مستضعفان کشور، خاطر نشان کرد: احداث کارخانه روغن‌کشی زیتون در سال 98 یکی از برنامه‌های مهم این بنیاد در زمینه خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی است.

مدیر عامل سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان کشور اضافه کرد: با اجرای پروژه یک‌هزار و 400 هکتاری باغ زیتون در استان گلستان در مجموع برای 122 هزار نفر روز و برای احداث گلخانه و تولید نهال به صورت متوسط 2 هزارو 500 نفر روز در سال اشتغالزایی می شوند.

وی یادآور شد: پروژه توسعه باغات زیتون منطقه فندرسک  و احداث کارخانه روغن زیتون با سرمایه‌گذاری 1170 میلیارد ریال در سال 98 توسط بنیاد مستضعفان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رحیمی ظهر دوشنبه در بازدید از پروژه‌های پلاتو و ساختمان استاد شهریار و مصلای بزرگ امام خمینی (ره) که با همراهی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج انجام شد، توجه به توسعه زیرساخت‌های اماکن فرهنگی و هنری را از جمله رویکردهای شورای ششم دانست.

وی عنوان کرد: احداث گالری، پلاتو، تکمیل و توسعه ساختمان استاد شهریار و تکمیل فرهنگسرای غدیر از جمله پروژه‌هایی است که به توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی کمک می‌کند. عملیات احداث ساختمان پلاتوی بوستان خانواده با ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجراست که امیدواریم در مرداد سال جاری به بهره برداری برسد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تکمیل شبستان مصلای امام خمینی (ره) و ساختمان فرهنگی استاد شهریار در جهت افزایش سرانه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی شهر اظهار کرد: ساختمان استاد شهریار به مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع در چهار طبقه تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.

رحیمی در پایان ضمن یادآوری این موضوع که تمرکز اصلی پروژه ساخت مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بر روی شبستان آن است، مطرح کرد: فاز اول این پروژه با مساحت حدود هفت هزار مترمربع مسقف شده و زیرساخت‌های دیگر آن نیز در حال انجام است و به زودی تکمیل می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 6085542

دیگر خبرها

  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • ۱۶ چمن مصنوعی در مدارس اردبیل به بهره برداری می رسد