Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه طراحی صحیح خطوط راهنمایی و رانندگی نقش ویژه‌ای در مسئله ترافیک شهری دارد،گفت: شهر قم از نظر خطوط راهنمایی و رانندگی ضعف بسیاری دارد که برای برطرف کردن این ضعف باید خط کشی‌ها بر اساس طرح و الگو و ضوابط راهنمایی و رانندگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه شهر قم، یک شهر زائر پذیر است و باید طرح جامع مسافر برای این شهر تدوین می‌شد،عنوان کرد: تدوین این طرح از سال گذشته آغاز شده و خروجی آن در چند ماه آینده نهایی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه تدوین این طرح براساس افق ۱۵ ساله حمل و نقل در شهر قم، انجام می‌شود، تصریح کرد: تهیه نقشه هوشمند برای شهر قم از دیگر اقدامات شهرداری است که تدوین این نقشه با هدف مسیریابی حمل و نقل عمومی و خصوصی در شهر صورت می‌گیرد و برای آن کاربری‌های مختلفی در سطح شهر دیده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش دوربین‌های نظارتی تا ۵ ماه آینده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹۰ دوربین نظارتی در شهر قم فعال هستند که با افزوده شدن ۱۱۰ دوربین نظارتی به ۲۰۰ دوربین افزایش پیدا می‌کنند.

ذاکریان با تأکید بر اینکه تخلفات رانندگی توسط این دوربین‌های نظارتی به ثبت می‌رسند،بیان کرد: سرعت بالا، عبور از چراغ قرمز، عبور از خطوط ویژه اتوبوس و گردش به راست از جمله تخلف‌هایی است که توسط دوربین‌های نظارتی شهرداری به ثبت می‌رسند.

ذاکریان خاطرنشان کرد: این طرح مطالعاتی که برای ۶ تقاطع مهم این شهر در حال انجام است، پس از اجرایی شدن آشفتگی‌های هندسی را در قم به پایان می‌رساند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از طرح مطالعاتی حمل بار در قم خبر داد و یادآورشد: این طرح مطالعاتی که در مراحل پایانی قرار دارد برای تدوین یک سند بالا دستی در زمینه حمل بار در شهر قم است.

انتهای پیام/ح

طرح جامع مسافر در قم تدوین شد/ فعالیت ۲۰۰ دوربین نظارتی در شهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند از افزایش محدوده سرویس دهی ناوگان حمل ونقل مسافر درون شهری به همشهریان در خیابان‌های پیروزی، ظفر، ۲۲ بهمن و همچنین شهرک بسیجیان (معصومیه پایین) خبر داد.

حسینی افزود: برای افزایش سطح کیفی و کمی خدمات به مسافرین، این امکان فراهم شده است تا از ابتدای اردیبهشت امسال، همشهریان مناطق مذکور برای سفر به مرکز شهر از سرویس دهی ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهری شهرداری بهره‌مند شوند.

وی گفت: مسیر فعالیت ناوگان مذکور که با مینی بوس انجام خواهد شد با سرفاصله هر یک ساعت از مبدأ میدان ابوذر به سمت میدان قدس، خیابان قدس، خیابان ۲۲ بهمن، پیروزی، ظفر و بالعکس و مسیر بعدی از میدان ابوذر به سمت خیابان آیت الله طالقانی، بلوار شهدای عبادی، خیابان زاگرس، شهرک بسیجیان و بالعکس خواهد بود.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند افزود: اختصاص ناوگان در خطوط، بر اساس سرانه جابجایی مسافر در هر مسیر انجام می‌شود و در صورت افزایش سرانه جابجایی مسافر، امکان افزایش ناوگان در مسیر‌ها وجود خواهد داشت.


حسینی از شهروندان خواست برای برنامه ریزی‌های بهتر در حوزه حمل و نقل مسافر درون شهری، از کارت بلیط شهروندی در ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوسرانی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی
  • ۵ مسأله اصلی مازندران در نقشه مهندسی فرهنگی معرفی شد
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود